[Excel] Variabele verwijzing naar ander Excel bestand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoBoth
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-10 11:54
Beste lezer,

Ik ben bezin met maken van een Excel model waarin meerdere verwijzingen staan naar een ander Excel bestand. Voor deze verwijzingen gebruik ik nu de volgende formule:

=SOMMEN.ALS('[RevitToExcel.xlsx]Woning v1'!$E:$E;'[RevitToExcel.xlsx]Woning v1'!$B:$B;A15)

Graag zou ik de naam van het tabblad (Woning v1) waar naar verwezen wordt variabel maken (oftewel een cel verwijzing), ik weet alleen niet hoe ik dit moet doen. Kan iemand mijn hierbij helpen?

Ik heb al wat dingen geprobeerd met de functie INDIRECT, maar wat ik ook deed het werkte niet.
https://www.annelytics.nl/excel-formule-indirect/

Alvast bedankt voor de hulp :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 16:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat bedoel je precies met 'variabel maken (oftewel een cel verwijzing)'? Als je beide werkbladen hebt geopend en je past locaties van cellen of namen van bestanden en tabbladen aan, werkt Excel de boel netjes zelf bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoBoth
Wat ik bedoel is het volgende:

Ik heb in bestand 1 per woningtype een begroting en in bestand 2 heb ik per woningtype de hoeveelheden die in de begrotingen worden verwerkt.

Elk woningtype heeft in beide bestanden zijn eigen tabblad met een corresponderende naam.
Nu moet ik handmatig de juiste begroting aan de juiste hoeveelheden koppelen. Het zou makkelijker zijn als ik kan verwijzen naar een cel met daarin het woningtype, zodat ik per begroting maar 1 keer een aanpassing hoef te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoBoth
Na nog wat extra zoekwerk heb ik zelf een oplossing gevonden :X

=SOMMEN.ALS(INDIRECT("'[RevitToExcel.xlsx]"&$A$1&"'!$E:$E");INDIRECT("'[RevitToExcel.xlsx]"&$A$1&"'!$B:$B");A17)