Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PSU geeft thuis Coil Whine, in de winkel geen Coil Whine?

Pagina: 1
Acties:

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Oke jongens. Ik ben er nu wel zo klaar mee!

Ik heb wederom een nieuwe PSU genomen ivm Coil Whine.

Nieuwe geeft ook Coil Whine. Breng ik hem langs de lokale ICT-Winkel en als hun hem testen. Geen enkele Coilwhine te horen!!!!

Waar de kwak kan dit aan liggen? Thuis wel Coil Whine maar in de winkel niet? Dit kan toch niet of wel dan?!

Edit: thuis ik de keuken getest op een geaard contact. Hielp niet. Inmiddels zijn mijn RGB-fans ook kapot.

3 van de 4 draaien. 0 van de 4 geven RGB..

[ Voor 18% gewijzigd door AltTabKeys op 14-03-2019 14:50 ]

What a terrible day to have eyes!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Andere hoeveelheid stroom die wordt getrokken. Of heb je je hele PC langsgebracht?

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:45
Misschien omdat je een niet geaard stopcontact hebt :?

Maar het ligt dus duidelijk aan je systeem / waar je woont. Of aan hoeveel stroom je trekt

[ Voor 48% gewijzigd door iCore op 14-03-2019 14:09 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Sissors schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:02:
Andere hoeveelheid stroom die wordt getrokken. Of heb je je hele PC langsgebracht?
Hele PC gebracht. Inmiddels thuis ook getest op geaard contact (keuken) en nog steeds fucking Coil Whine. Inmiddels doen m’n RGB-Fans het ook niet meer...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:13

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar je trekt geen volle zalen met scheldwoorden in je posts... Als je hier serieus genomen wilt worden, zul je je anders moeten uiten :)

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:47:
[modbreak]Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar je trekt geen volle zalen met scheldwoorden in je posts... Als je hier serieus genomen wilt worden, zul je je anders moeten uiten :)[/]
Aangepast 😬

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:54

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Weet je zeker dat de contactdoos in de keuken geaard is? Kan ook zijn dat de aarde niet aangesloten is. Wil wel eens voorkomen in oudere huizen.

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Hurricane schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:55:
Weet je zeker dat de contactdoos in de keuken geaard is? Kan ook zijn dat de aarde niet aangesloten is. Wil wel eens voorkomen in oudere huizen.
Daar heb je ‘n punt. Ik weet niet of die aangesloten is.

Ik ga in iedergeval naar de ICT-Winkel hier en laat dat ding stuk voor stuk uit elkaar halen en controleren. Ben het zo zat... Ben inmiddels al ‘n jaar bezig met dat domme ding om alles te fixen...

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 19:36
Is de situatie 100% hetzelfde?

het verschil kan ook zitten in gebruikte randapparatuur etc.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52
Ander voltage vergeleken met de winkel? 230V is in theorie alles tussen de 218 en 240 volt

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:54

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Je zou als test ook even stroom via de buren kunnen vragen met een haspel. Misschien is er een aard probleem in jullie huis waar je nog nooit last van hebt gehad.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:16

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Beetje extreme test, maar ik zou haast vermoeden dat er een storing in je stroomnet zit, waardoor de voedingsspanning niet mooi schoon is (geen zuivere sinus-golf). Probeer eens alle zekeringen uit te schakelen tot je één groep over hebt waarvan je zeker weet dat er geen storing op kan zitten (let vooral even op met led en spaarlampen, slechte varianten kunnen heel veel storing geven).

Overigens vraag ik me wel af of je fans daadwerkelijk daardoor kapot zijn gegaan. Een goede PSU heeft voor de uitgang een filtertrap zitten die storingen moet tegenhouden. De coil whine die je hoort, komt uit de ingangsspoelen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
deepbass909 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:10:
Beetje extreme test, maar ik zou haast vermoeden dat er een storing in je stroomnet zit, waardoor de voedingsspanning niet mooi schoon is (geen zuivere sinus-golf). Probeer eens alle zekeringen uit te schakelen tot je één groep over hebt waarvan je zeker weet dat er geen storing op kan zitten (let vooral even op met led en spaarlampen, slechte varianten kunnen heel veel storing geven).

Overigens vraag ik me wel af of je fans daadwerkelijk daardoor kapot zijn gegaan. Een goede PSU heeft voor de uitgang een filtertrap zitten die storingen moet tegenhouden. De coil whine die je hoort, komt uit de ingangsspoelen.
Kun je me eens meer vertellen over die Sinus Golf?

Als ik het Google krijg ik allemaal converters xD.

Ik zal straks nog eens wat testen.

Pagina: 1