Toon posts:

Adsl aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik ben aan het proberen om een adsl router/modem te installen op een analoge lijn
Het vervelende is dat de eikels van kpn geen kastje opgehangen hebben waar je je RJ11 stekkertje inplugd.
Nu heb ik een kastje hangen waar zwaartepuntnummer opstaat en daar komen alle lijnen binnen 2 worden er gebruikt voor isdn en 1 gaat er gebruikt worden voor adsl (is een aparte analogelijn net aangelegt) er zitten een heleboel draadjes in dat kastje waarvan 2 bestemd zijn voor adsl 1 witte en 1 blauwe.
Nu is mijn vraag welke kleur draadjes moet ik hierop aansluiten ik heb een RJ11 stekker afgeknipt en daar komen 4 draadjes uit:
Blauw/wit
Blauw
Oranje/wit
Oranje

Iemand een idee?

Alvast bedankt :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je hebt geen 'splitter' gekregen van KPN dan??

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
nee die zit in het modem.
Het is een zakelijk abonnement van euronet/versatel

Verwijderd

Splitter in 't modem? Da's nieuw voor me. Normaal leveren ze een losse splitter mee. En een verloopje om van je RJ11 een "normale" oude grote telefoonstekker te maken. Anyway, het zijn de middelste 2

Verwijderd

hoi, ik heb ook adsl van kpn maar je hebt een splitter nodig om de freqenties te scheiden anders werk het niet :(

Verwijderd

Topicstarter
em ik heb me vergist er zit inderdaad geen splitter in omdat dat niet nodig is versatel heeft de lijn overgenomen van kpn en word puur voor adsl gebruikt.
Dus er hoeft niet gesplit te worden voor spraak/data

Verwijderd

Topicstarter
middelste 2 ikke morgen ff proberen thanx ik ga voor de zekerheid ook ff die mannen van verstel bellen kijken wat die me te zeggen hebben :)

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 23:25 schreef qltel het volgende:
Splitter in 't modem? Da's nieuw voor me. Normaal leveren ze een losse splitter mee. En een verloopje om van je RJ11 een "normale" oude grote telefoonstekker te maken. Anyway, het zijn de middelste 2
normaal gesproken wel! is het een aparte lijn voor het adsl zo niet dan heh je gewoon een analooge lijn ,neem dan een gewoone telefoon en sluit dan twee draadjes op het toestel de twee middelste van de tel dus en luister of je kies toon heb dan zijn het de twee draaden die je op je modem moet aansluiten
bty wat voor modem is het??

Verwijderd

Topicstarter
Het merk is Arescom type:
NetDSL 1000

Verwijderd

..waarvan 2 bestemd zijn voor adsl 1 witte en 1 blauwe.
Nu is mijn vraag welke kleur draadjes moet ik hierop aansluiten ik heb een RJ11 stekker afgeknipt en daar komen 4 draadjes uit:
Blauw/wit
Blauw
Oranje/wit
Oranje
Staat daarover niets in de handleiding? ik had pas iets dergelijks aan de hand met mxstream; er zijn nu eenmaal NT1-kastjes(isdn) zonder stekkertje voor 'line-in'. In de handleiding staat dat je de stekker van een vd bijgeleverde kabeltjes af moet knippen en welke draden je moet hebben (rood, blauw). maar dit is een ander kleurschema.

De draden die je niet moet hebben zijn -waarschijnlijk- niet aangesloten, en polariteit maakt niet uit. dus je zou gewoon combinaties kunnen proberen (waarschijnlijk moet je blauw en oranje hebben).
Nog een hint is de positie vd draden in afgeknipte stekker, normaal gesproken gaat het om de twee middelste.
Beter geen risico nemen en maar ff bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga zeker ff bellen met de mannen iig erg bedankt dudes voor alle suggesties :)
Top!!!

Verwijderd

Topicstarter
Fuck vandaag 3 uur aan de telefoon gehangen.
Werd van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug.
Wel uitgevonden welke kleuren ik moet aansluiten, maar werkt nog steeds niet damn!!
Morgen maar weer ff 3 uur bellen :(
Euronet Versapoint sucks nu al en dat terwijl ik nog niet eens een verbinding heb!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

wat voor router / bridge heb je ?
Ben toevallig vandaag in de weer geweest met een cisco 827.
Die moet je dus ook rechtstreeks op de adsl lijn zetten.
Er zat eerst een 3 com dingetje op en bij deze kon je aangeven in de config welke aderparen ie moest gebruiken.
Ik hoop dat je een 3 com ding hebt .. gewoon erin gooien .. de kans dat je iets verneukt is niet zo groot lijkt me.. en tja .. beter iets dan niets .. want van helpdesks moet je niet teveel verwachten maar daar was je al achter gekomen las ik al wel

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Topicstarter
Het merk is Arescom type:
NetDSL 1000
zoals boven ook al staat
Pagina: 1