geen Iiyama 19" maar wat dan?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
ik koop dus geen Iiyama 19" maar ik vraag me nu af welk merk er kwa kwaliteit goed bijzit? ik wil er max 1400,- voor uitgeven.

moet ik dan voor Belinea gaan of een ander merk? die LG flatron schijnen nogal wat convergentie problemen mee te zijn dus die valt ook af.

ik zoek dan een 19" die op 1280*1024 nog boven de 85Hz zit aangezien ik erg lange dagen achter mijn pc maak en ik al gevoelige ogen heb. en hij moet natuurlijk crt zijn.

Verwijderd

Ik zou zeggen: NEC of Philips

Verwijderd

Tja dan zou ik ook zeggen nec. En ander toch nog even doorsparen voor een Sony of Eizo.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
een leuke sony??..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
bij de makro hebben ze een monitor van trust zag ik laatst... iets voor jou? :) >:)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Nec of Phillips? van die merken heb ik totaal geen verstand eigenlijk. welke modellen zijn daar goed van en in mijn prijsklasse?

trust = :r

Verwijderd

Waarom wil je geen iiyama :? Lijkt mij nog steeds de beste keus.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:40
Kaap, check dit topic ff.

[topic=168733]

Verwijderd

Ik zou een IIyama MT of HT serie nemen , of doorsparen voor Eizo of Sony .

Hier zit een blije IIyama user met A705MT@1024*768@85Hz

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zoals net al gevraagd werdt... waarom wil je geen iiyama ?

* jhead22 vind het perfecte monitoren...

• JeroenNietDoen
  • Nu online
jah maar weet je wat het is? ik ben echt wel verliefd op die Iiyama VMP451 maar ik kan geen problemen hebben ermee want ik heb die monitor dagelijks nodig voor mijn werk. dus effe 2 weken op een 15inch ofzo kan niet.

ik heb Iiyama gemailed en als zij me kunnen garanderen dat ik een goed model krijg, ok dan wel.

de Iiyama VMP452 is trouwens nog wel een optie van me.

• JeroenNietDoen
  • Nu online
die Phillips Brilliance lijkt me ok, alleen ik kan geen goeie specs vinden, jah er staat op informatique 1280*1024 @ 85hz

Verwijderd

Man als je em echt nodig hebt voor je werk pers het ofwel af van je baas ofwel ga je gegarandeerd goed met een vette Eizo of SOny monitor .

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
de Iiyama VMP452 is trouwens nog wel een optie van me.
is een redelijk fijne monitor hoor. zit er zelf ook vaak achter.. zeker voor zijn prijs een hele goeie keuze.

maar als je er echt voor je werk achter zit en dus gewoon 8 uur per dag, en je kunt/wilt het betalen zou ik toch in een wat duurdere prijsklasse gaan kijken. (2000 gulden oid.)
Dit omdat je dan toch nog een iets strakker beeld kan krijgen en dus minder snel vermoeide ogen.

Verder denk ik niet dat er veel verschil zit in de beeldkwaliteit van Sony/LG/NEC/Iiyama etc. van dezelfde prijsklasse. dus het is echt een persoonlijke / merkgerichte keuze.

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

iiyama rules. alleen vindt ik het verschil tussen een 17" en een 19" te klein, dus zou ik eerder voor de 22" gaan...
je zou de 19" op 1280x1024 kunen draaien, maar dat is toch weer iets kleiner dan 1024x786 op een 17".

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Zelf zit ik nu achter de NEC Multisync 950, zeer tevreden mee. Goede kleurdiepte, scherp en rustig beeld.
Prijs ongeveer 1100,- o.a. bij computerland.

xMouse

Verwijderd

Een Belinea 106080 is een goede monitor. Heeft hele goede specs:

http://www.belinea.nl/include/zeigemonitor.asp?monitorid=142&sprachid=23&landid=23&lang=1

Veel mensen denken dat Belinea een minder goed merk is dan IIyama maar dat is echt niet zo. Belinea maakt monitoren van hoge (duitse) kwaliteit.

Mocht er toch iets mis zijn heeft Belinea echt een extreem goede service

Verwijderd

Je koopt geen LG flatron vanwege die convergentieverhalen???
Nou, ik heb hier nu 3 weken zo'n flatron staan en het is gewoon een perfecte monitor.
Daar kan die Belinea nog niet bij in de schaduw staan.

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 11:41 schreef briezzer het volgende:
Je koopt geen LG flatron vanwege die convergentieverhalen???
Nou, ik heb hier nu 3 weken zo'n flatron staan en het is gewoon een perfecte monitor.
Daar kan die Belinea nog niet bij in de schaduw staan.
Heb je naast elkaar gezien dan? NEE?!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
ok ik heb een lijstje opgesteld van de monitors die ik dan zal keuren:

Iiyama vmp452
Nec MultiSync 95F
Philips 109P20 Brilliance
Sony MultiScan CPD-G400P (kon geen specs vinden)

ik heb even die specs bekeken van die Brilliance maar dat beestje ziet er wel erg geil uit, ik geloof dat het masker zelfs heel erg dicht bij de beeldbuis zit. bij bv LG monitoren zit het masker vaak 0.5 tot 1cm achter de beeldbuis waardoor je, als je er niet recht achter zit, altijd een zwarte rand ziet ook al staat ie goed uitgelijnd.

die Phillips en Sony hebben mijn voorkeur, die Sony is wel erg duur maar mischien kan ik wel effe 500 piek lenen van mijn vader, anders valt die Phillips net buiten mijn budget maar die 3 tientjes kunnen ook niet leiden, dan maar wat meer brood eten ;)

iemand url voor mij voor die sony specs?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
geen specs, sorry
maar die philips lightframe zijn echt wel lekkere monitoren hoor

• JeroenNietDoen
  • Nu online
hoe meer ik die specs van die Phillips bekijk, hoe liever ik die wil.

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42

beerns

it is I, Leclerc

beerns hier heeft een 19" Sony A420.
Ben ik errug tevree mee.
Kijk maar op sony.nl voor specs.
Monitor is goed instelbaar een 100% flat.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
Sony

...

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
ik zou voor de sony gaan, als je geld ervoor heb tenminste

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 22:40
Philips :)

bij www.jbfactory.nl heel goedkoop alleen weet ik niet als dit een eerlijke zaak is maar denk wel

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:41

a6amt

Nostalgie

lees hier even voor meer info, en dan zelf gaan kijken!!!
http://www.zdnet.de/produkte/artikel/display/200105/crt_17_zoll01_00-wc.html

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
Ik sta ook voor deze keuze en kies ervoor om door te sparen voor de Eizo F730 ;)

w00t

• I_stealth_I
  • Laatst online: 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

SONY monitoren zijn zeker goed. Maar CTX heeft beetere specs voor een veel lagere prijs.

/dev/null

Verwijderd

Philips Brilliance 109P 19"
Heb ik sinds 3 weken, erg goede buis.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Die prijzen van jbfactory kloppen wel, maar de bijbehorende types/modellen NIET, in ieder geval niet de CRT-modellen. Ik heb ze daarover al eens gebeld en ze zouden de site aanpassen....jaja!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

De 19" CTX is ook niet slecht, het heeft een Triniton buis. Ik heb nu dezelfde model maar dan 15". Ben er heel tevreden over!

Verwijderd

IK heb die 109P20 een tijdje terug voor mijn zwager aangeschaft.
Heb tot nu toe nog geen betere monitor gezien.
Neem in ieder geval geen Sony minder dan de G-serie.
Sony geeft pas onsite garantie vanaf de G400 wat knap irritant kan zijn als je net een E400p besteld hebt en hij blijkt niet goed te zijn.
Gelukkig heb ik die Sony nog om kunnen ruilen bij Informatique voor bovenstaande Philips.

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Ik heb nu 7 maanden een Samsung SyncMaster 900 IFT en ik ben er zeer tevreden mee.

Ik draai het liefst op 1152 bij 864 op 100 Hertz, maar 1280 bij 1024 op 85 Hertz kan ook (met mijn Radeon 64MB DDR VIVO). :)

Ik beschouw het zelfs als één van m'n beste aankopen!

Ik heb de 19" LG en de 19" Belinea gezien en die valt in het niet bij deze Samsung!

De Nec en Iiyama vind ik niet zo mooi...

De dure Sony blijft natuurlijk een geweldige monitor maar daar betaal je ook voor.

Neem deze dus ook mee in je overweging, mooie monitor voor een mooie prijs!

Succes :)

Verwijderd

Je moet geen specs lezen! Daar heb je geen ruk aan. |:( Verkooppraatjes moet je tenslotte ook nooit klakkeloos voor waar aannemen. Testen moet je lezen!

Het enige zinnige wat je van de specs moet onthouden is de horizontale refresh in kHz. En dan moet je boven de 95 kHz zitten.

Monitor die ook altijd goed uit testen komt is de Samsung 950P (heel klein beetje bol; is beter). Flat lijkt vaak hol en geeft convergentie en scherpte problemen aan de randen.
En de Sony's natuurlijk.

/me heeft ook slechte ervaringen met iiyama

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Ik heb een LG 915 FT+ (19")

Prachtig beeld!

1600x1200 op 85hz max

ik draai zelf op 1280x1024 op 100hz.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ik heb nu hier 3 monitoren gehad;
Compaq, Daewoo, Samsung allemaal b-kwaliteit tot 700 piek.

Je kan beter even op je tanden bijten fincieel gezien, maar dan heb je teminste een monitor die van goede kwaliteit is, en van een degelijk merk. Als je echt een die-hard bent, koop dan echt een goeie monitor en ga deze vooral zien voordat je tot kopen overgaat(!). Er zit echt een hoop troep tussen die monitoren, je kan van mij aannemen dat je toch minimaal 1300 piek moet uitgeven, daaronder is het (meestal) bagger en heb je van die "one day fly" b-merkjes met een slechte ondersteuning. Aan merken zoals SONY, Eizo, CTX kan je je gewoon geen miskoop doen, deze jongens hebben al even ervaring met het maken van schermen. :)

Je kan beter een paar maanden wachten, dan gelijk overhaast'één kopen en spijt hebben.
Beter 1 keer goed, dan 2 keer half.

Mijn nieuwe scherm gaat waarschijnlijk een Sony G400/E400 of een CTX worden

/dev/null

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Sorry maar na 2 CTX monitoren (en zelf CTX verkocht te hebben in mijn eigen bedrijf) moet ik toch opmerken dat je een CTX niet in 1 zin moet noemen met Sony of Eizo.

Nec, Sony en met name Eizo monitoren zijn de absolute betaalbare top. Ook Philips (Brilliance) en IIyama zijn absolutele top monitoren (afgezien dan van het 451 rampenmodel). Merken zoals CTX, Hansol of Daewoo zijn betaalbaarder.. zeker ook erg goed maar ik zou ze niet willen vergelijken met monitoren uit de top range van de bovenstaande merken.

Ik ben het er wel helemaal mee eens dat je ee monitor moet ZIEN. Het beeld moet je aanstaan.. moet je pakken.. Natuurlijk zijn specs belangrijk. Ik gebruik de specs om een "shifting" te maken tussen alle monitoren.. dan hou ik een lijstje monitoren over die ik wel aardig vind.. en die ga ik dan bekijken.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• JeroenNietDoen
  • Nu online
ik heb de Iiyama's uit mijn lijstje gegooid.
dan blijven de Nec, Sony G400 en Phillips brilliance over. de Sony kan ik helaas waarschijnlijk niet betalen.

ik vermoed dat het de Phillips wordt.

wat betreft testen lezen, er zijn recentelijk geen testen te krijgen en ik kan ze moeilijk vinden.

ik ga vrijdag waarschijnlijk naar informatique en daar hebben ze een aantal modellen staan dus kan ik ze eens rustig vergelijken.

• JeroenNietDoen
  • Nu online
1. Philips 109P20, 19" monitor, .25dpi, Brilliance 1429.00
2. Nec MultiSync 95F, 19", .25mm 995.00
3. Sony MultiScan CPD-G400P, 19" FD Trinitron, .25dpi 1799.00

die Nec is trouwens wel es goedkoop zeg en ik hoor daar zoveel goeie dingen over of is dat niet het goeie model?

aan de ene kant hoop ik dat die Nec beter is, dan kan ik nog 400 piek uitgeven aan andere leuke dingetjes :) maar daar ga ik niet van uit.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Sony G400 staat ook bij MediaMarkt, maar hij mocht helaas geen prijs zeggen over de telefoon m.b.t de concurrentie.

maar zal wel een F 150 piek schelen denk ik

/dev/null

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op woensdag 25 juli 2001 21:47 schreef Kaap het volgende:

die Nec is trouwens wel es goedkoop zeg en ik hoor daar zoveel goeie dingen over of is dat niet het goeie model?

aan de ene kant hoop ik dat die Nec beter is, dan kan ik nog 400 piek uitgeven aan andere leuke dingetjes :) maar daar ga ik niet van uit.
NEC heb ik nog nooit ergens gezien als monitor, zal het wel wat wezen? gezien de erg cheapo prijs :?

/dev/null

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 21:56 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

NEC heb ik nog nooit ergens gezien als monitor, zal het wel wat wezen? gezien de erg cheapo prijs :?
Dat zou ik ook wel willen weten. Ik heb namelijk de FE700 (jaja 17" (8> ) Dat is een hele fijne monitor. Als de 19" versie net zo goed is, is het een aanrader. Zeker voor die prijs.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op woensdag 25 juli 2001 21:47 schreef Kaap het volgende:

Die Sony kan je ook voor 1700,- krijgen, het verschil met de Philips is dan zeker de moeite waard om nog even te sparen, lijkt mij

/dev/null

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 00:00 schreef Tampie2000 het volgende:
bij de makro hebben ze een monitor van trust zag ik laatst... iets voor jou? :) >:)
hij zei toch dat hij geen last van zijn ogen wilde |:(

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op woensdag 25 juli 2001 22:08 schreef wizler het volgende:

[..]

hij zei toch dat hij geen last van zijn ogen wilde |:(
Erg lachwekkend die naam, en de geleverde kwaliteit. vertrouwen hahahah :D :D :D

/dev/null

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Op woensdag 25 juli 2001 20:31 schreef Jeep het volgende:
Je moet geen specs lezen! Daar heb je geen ruk aan. |:( Verkooppraatjes moet je tenslotte ook nooit klakkeloos voor waar aannemen. Testen moet je lezen!

Het enige zinnige wat je van de specs moet onthouden is de horizontale refresh in kHz. En dan moet je boven de 95 kHz zitten.

Monitor die ook altijd goed uit testen komt is de Samsung 950P (heel klein beetje bol; is beter). Flat lijkt vaak hol en geeft convergentie en scherpte problemen aan de randen.
En de Sony's natuurlijk.

* Heintje heeft ook slechte ervaringen met iiyama
Tests lezen heeft eigenlijk ook geen zin: er kunnen zulke verschrikkelijk grote verschillen tussen twee monitoren van hetzelfde type zijn, dat wil je niet weten (of juist wel)...

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Die samsung verkochten ze bij mn oude werk overal bij..vind het BAGGER schermen..stellen geen drol voor vergeleken met een goede Philips lightframe, of een Trueflat van iiyama of een recente SONY / EIZO monitor
Op woensdag 25 juli 2001 20:31 schreef Jeep het volgende:

En de Sony's natuurlijk.

* majic heeft ook slechte ervaringen met iiyama

Verwijderd

19" Iiyama MA901U Diamondtron NF

is dit trouwens een goede monitor?

• JeroenNietDoen
  • Nu online
Op woensdag 25 juli 2001 22:42 schreef enigma het volgende:
19" Iiyama MA901U Diamondtron NF

is dit trouwens een goede monitor?
das de vision master pro 452, is een goeie. 1280*1024 doet ie op 89Hz wat net te doen is voor langdurig gebruik.

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 13:57
Welke is het nu geworden Kaap? ik ben ook op zoek....... :9

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

je hoeft niet eens zo veel door te sparen, Sony is niet veel duurder dan Iiyama.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Hagar
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Ondanks de problemen met de iiyama VMP 451 is het wel een zeer fijne monitor. 1280*1024 100Hz

Inderdaad ff kijken of je een zonder probs kunt krijgen.

Nu ook zonder stropdas

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 13:57
Ik zit te twijfelen tussen de:
LG 915 FT+ - Nlg 1178,98 (pcvergelijk.com)
Philips 109P20 - Nlg 1368,50 (zelfde)

ik wil die Philips natuurlijk, maar mijn bankrekening zegt
LG

Ervaringen met deze monitoren graag posten (dus voor en nadelen)

alvast bedankt.

Verwijderd

geen 19", maar 22"van iiyama, de A201MT
supermooi en veel scherper dan wat dan ook.
geen problemen zoals de 451 serie'swel dikke 2000,- maar zeker de moeite waard
Pagina: 1