Advies voor 43" 4K TV rond 500E.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco90
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-02-2021
Hi,

Hierbij mijn uitdaging :)

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe 43" TV (ik denk dat groter geen zin heeft in een kleine woonkamer), wellicht tot max 49".

Wat is je budget?
Rond de 500E.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral Netflix, of andere (sport)programma's.

Wat heb je zelf al gevonden?
SAMSUNG UE43NU7190, Philips 43PUS6162, LG 43UJ630V

Welke vragen heb je hier nog over?
Welk merk biedt het meeste rond dit budget? Zijn er naast Samsung, Philips en LG nog andere kanshebbers?Wat is het beste OS?

[ Voor 3% gewijzigd door Eelco90 op 14-03-2019 10:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:54
Om te beginnen, het beste OS is volgens mij WebOS van LG. Vlot en handig in gebruik.
Daarnaast, je geeft aan dat je de tv veel voor Netflix en sport wilt gebruiken, koop dan direct een maatje groter! Film en sport zien er zoveel mooier uit op een wat groter beeld, je wordt er meer "ingezogen ". LG heeft een veel grotere kijkhoek, dus als niet iedereen recht voor de tv kan zitten is dat de beste keus. Samsung kan je overwegen als je altijd vrijwel recht voor de tv zit. De zwartwaardes van Samsung zijn beter. Persoonlijk zou ik niet voor Philips gaan, Philips is allang geen Philips meer, maar TPvision met een plakker van Philips erop. Ik zeg niet dat deze tv's slecht zijn, maar de service van Philips is weinig coulant.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
Zoals Vulcan750 al aangeeft kan je het beste een maatje groter nemen wanneer je veel naar Netflix en sport kijkt. Als je redelijk recht voor de tv zit is een tv met een VA paneel de beste keus, dit type paneel heeft een veel betere contrast vergeleken met een IPS paneel (betere kijkhoeken) welke de Philips en LG uit jouw openingspost hebben.

Met jouw budget ben je naar mijn mening het beste uit met de (ook verkrijgbaar in de kleur zilver) https://tweakers.net/pric...ung-ue50nu7400-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ga mee qua formaatgrootte met bovenstaande tweakers. Je went er snel genoeg aan en na een tijdje voelt 50'' waarschijnlijk zelfs te klein.

Met dit budget is de NU7400 van Samsung een van de betere tv's. Hij biedt een hoog contrast, lage input lag, voldoende helderheid en een breed kleurenbereik. Tizen OS werkt daarnaast prettig en doet over het algemeen niet veel onder voor Web OS van LG.

LG maakt bij 50'' (dus niet 49'') ook gebruik van een VA-paneel. Een momenteel iets goedkoper Web OS-alternatief voor de NU74xx is de LG 50UK6750PLD.

De Philips 50PUS6703 Zilver kan je overwegen als je waarde hecht aan Ambilight. HW.info heeft de NU71xx (NU74xx minus breed kleurenbereik), UK6xxx en Phillips ook getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelco90
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-02-2021
Bedankt allemaal! Ik denk dat het dan toch een maatje groter wordt. Weet iemand hoe serieus je dit moet nemen? https://www.consumentenbond.nl/tv/ideale-kijkafstand
Want in dat geval wordt 50" als te groot gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
Eelco90 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:23:
Bedankt allemaal! Ik denk dat het dan toch een maatje groter wordt. Weet iemand hoe serieus je dit moet nemen? https://www.consumentenbond.nl/tv/ideale-kijkafstand
Want in dat geval wordt 50" als te groot gezien...
De grootte van een tv is persoonlijk, zoals in het artikel van de Consumentenbond aangegeven wordt is er een verschil tussen comfortabele kijkafstand en de ideale kijkafstand om Full HD of 4K optimaal te benutten.
De een vindt het fijn om dicht op de tv te zitten en een ander vindt een grotere kijkafstand fijner bij hetzelfde formaat tv.
Persoonlijk vind ik het niet fijn om te dicht (lees: een kijkafstand van minder dan 2,5 meter bij 55'' of groter) op een tv te zitten, na een tijdje ervaar ik dit als vermoeiend.

Hoe groot is jouw kijkafstand? Je zou eventueel een zwarte vuilniszak kunnen uitknippen ter grootte van een 43'' en 50'' tv en deze vervolgens aan de muur hangen. Zo heb je een beter beeld van hoe groot verschillende afmetingen er thuis uitzien. In de winkel ogen tv's kleiner, over het algemeen ben je redelijk snel aan de grootte van een tv gewend en denk je 'een maatje groter had ook wel gemogen'.
Pagina: 1