Volume license vs standaard OEM

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 19:20
Volgend jaar stopt de ondersteuning voor Windows 7. Actie dus.

Onze situatie is als volgt:
MKB-bedrijf +/- 120 Windows clients.
40 devices Windows 10 (OEM)
80 devices Windows 7 (OEM).

We bestellen Dell pc's waar al een Windows licentie op zit. Natuurlijk verloop wordt steeds minder omdat pc's langer mee gaan, dus zitten we langer met oude licenties. Installatie van software gebeurt met group policies. We doen niet aan imaging, er is dus geen behoefte aan open-value licenties.

Mijn vraag:

Ik heb bij een respectabele partij een offerte opgevraagd voor 80 tweedehands licenties. Deze levert Windows 10 Pro upgrade volume licenses zonder beperking a €124 p/s (perpetual uiteraard). Vereiste is een kwalificerend basis OS (Win 7 Pro OEM).

Als ik als consument een Windows 10 licentie wil kopen betaal ik 2 tientjes. Dit is volgens mij ook een OEM licentie. Kan ik deze niet gewoon kopen? Of voor mij part een retail die €40 kost?

Verschil is puur de licentiesleutel die iedere keer anders is? :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:18

Saven

Administrator

Nou ja, die licentie van 2 tientjes is volgens mij officieel voor als je een PC-bouwer bent en een nieuwe PC in elkaar knutselt.

Dus een beetje grijs gebied als je je 100% aan de license agreement wil houden. Maar ik denk niet dat die tweedehands licenties zich meer houden aan die voorwaarden.

Dus imo gewoon die licenties voor 2 tientjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Als ik als consument een Windows 10 licentie wil kopen betaal ik 2 tientjes. Dit is volgens mij ook een OEM licentie. Kan ik deze niet gewoon kopen? Of voor mij part een retail die €40 kost?
Je snapt zelf toch ook wel dat een licentie die aangeboden is voor 2 tientjes niet 100% is toch? In de PW kost een Windows 10 Pro OEM al 133,- dus voor je tweedehands licenties van 124,- zit je aardig goed.

[ Voor 25% gewijzigd door HKLM_ op 14-03-2019 09:56 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
HKLM_ schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:55:
[...]

Je snapt zelf toch ook wel dat een licentie die aangeboden is voor 2 tientjes niet 100% is toch?
En de grasmaaier van de Lidl kan voor dat geld ook niks zijn maar doet het toch al 3 jaar prima. Het heet niet voor niets 2dehands software daar kun je niet de hoofdprijs voor vragen.

OEM is grijs gebied dat vermoeden had ik al, maar met retail voldoe ik toch gewoon aan de zakelijke licentie-eisen?

[ Voor 10% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 14-03-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:18

Saven

Administrator

HKLM_ schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:55:
[...]

Je snapt zelf toch ook wel dat een licentie die aangeboden is voor 2 tientjes niet 100% is toch? In de PW kost een Windows 10 Pro OEM al 133,- dus voor je tweedehands licenties van 124,- zit je aardig goed.
Ik heb ze anders in de pricewatch vaak genoeg voor 25 euro zien staan en zelf ook aangeschaft. Is niet echt een graadmeter of iets valide is of niet. Die licenties zijn gewoon in orde, maar mag je officieel alleen gebruiken als je een pc in elkaar knutselt.

Who cares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:57:
[...]

En de grasmaaier van de Lidl kan voor dat geld ook niks zijn maar doet het toch al 3 jaar prima. Het heet niet voor niets 2dehands software daar kun je niet de hoofdprijs voor vragen.

OEM is grijs gebied dat vermoeden had ik al, maar met retail voldoe ik toch gewoon aan de zakelijke licentie-eisen?
Als jij denkt dat een licentie voor microsoft voor twee tientjes gekocht kan worden dan moet je dat lekker zelf weten maar dat is gewoon niet zo. Aan dat soort licenties zit gewoon eigenlijk altijd een luchtje. Heb je trouwens ook aan je CAL licenties gedacht of doe je daar ook niet aan?
Saven schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:00:
[...]

Ik heb ze anders in de pricewatch vaak genoeg voor 25 euro zien staan en zelf ook aangeschaft. Is niet echt een graadmeter of iets valide is of niet. Die licenties zijn gewoon in orde, maar mag je officieel alleen gebruiken als je een pc in elkaar knutselt.

Who cares
Waarom denk je dat die licenties niet meer in de PW zijn te vinden?

[ Voor 24% gewijzigd door HKLM_ op 14-03-2019 10:01 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
HKLM_ schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:00:
[...]

Als jij denkt dat een licentie voor microsoft voor twee tientjes gekocht kan worden dan moet je dat lekker zelf weten maar dat is gewoon niet zo. Aan dat soort licenties zit gewoon eigenlijk altijd een luchtje. Heb je trouwens ook aan je CAL licenties gedacht of doe je daar ook niet aan?
Assumption...
Ja we voldoen prima aan de licentie-eisen. Anders stelde ik de vraag überhaupt niet en kocht ik gewoon OEM licenties van 2 tientjes. Ik ben het gewoon zat jaarlijks subscription af te tikken voor producten die we nauwelijks upgraden, en waarbij we zeker geen gebruik maken van support. Daarnaast ben je als MKB altijd de sjaak. Korting voor enterprise, korting voor scholen, korting voor overheid, maar geen korting voor ons. |:(

Kunnen we nu terug naar de vraag?
Als ik OEM zakelijk niet kan aanschaffen kan 2dehands retail dan wel?
*knip* weg met die linkjes naar 'onduidelijke licentie sites'

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 14-03-2019 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:05

Croga

The Unreasonable Man

fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:51:
De licenties die je voor 2 tientjes koopt zijn over het algemeen Volume Licenses van andere bedrijven die oneindige licenties aanschaffen. Het resultaat is dat hij gewoon activeert, niet legaal is en op ieder moment het bericht kan komen dat de licentie ingetrokken is. Als bedrijf moet je daar absoluut niet aan beginnen (als particulier ook niet maar is het gevaar dat je er écht problemen mee krijgt veel kleiner).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:57:

Iets betere vergelijking: het gaat om een grasmaaier die een random figuur op straat aanbiedt met een grasspoor van de achtertuin van de buren ;) (Lees: sommige el cheapo licentie-sites leven van licenties die bijv. zijn gekocht met gestolen creditcardinfo, sommige zijn MAK licenties, etc.). Even los van morele aspecten: voor thuissituatie kan ik dat nog snappen, maar niet voor een bedrijf. Risico dat een licentie opeens onbruikbaar is, is daar vervelender.

Anyway: ja je mag inderdaad gewoon tweedehands retail licenties kopen. Er is niets mis met tweedehands 'eeuwigdurende' licenties. Vooral doen. Bij twijfel, zoek op 'Usesoft arrest'. Of het daadwerkelijk blijft werken, hangt af van of het een nette licenties zijn. Ook een OEM licentie tweedehands kopen kan prima werken. Mits nooit eerder geactiveerd (en dan dus met levensgroot risico dat het uit een donkergrijze bron komt).

Ik zou dat aanbod van die 80 aannemen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:04:
[...]

Assumption...
Ja we voldoen prima aan de licentie-eisen. Anders stelde ik de vraag überhaupt niet en kocht ik gewoon OEM licenties van 2 tientjes. Ik ben het gewoon zat jaarlijks subscription af te tikken voor producten die we nauwelijks upgraden, en waarbij we zeker geen gebruik maken van support. Daarnaast ben je als MKB altijd de sjaak. Korting voor enterprise, korting voor scholen, korting voor overheid, maar geen korting voor ons. |:(

Kunnen we nu terug naar de vraag?
Als ik OEM zakelijk niet kan aanschaffen kan 2dehands retail dan wel?
welcome to the real world :) Als je dat niet wilt moet je iets anders dan Microsoft producten gaan zoeken. We verschuiven langzaam naar een subscription voorzowel maandelijks als jaarlijks en daar heb je als bedrijf gewoon mee te dealen en anders zoek je maar wat anders. Huilen om kortingen is ook zo iets zij wel en ik niet je bent toch geen kleuter?

De link die je stuurt zijn net zo erg als je 20 euro licenties. Neem gewoon contact op met een Microsoft licentie partner en laat hun een degelijke offerte opmaken waarmee je weer een tijd vooruit kan aangezien de Windows 10 updates gratis zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 14-03-2019 11:33 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
HKLM_ schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:22:
[...]

welcome to the real world :) Als je dat niet wilt moet je iets anders dan Microsoft producten gaan zoeken. We verschuiven langzaam naar een subscription voorzowel maandelijks als jaarlijks en daar heb je als bedrijf gewoon mee te dealen en anders zoek je maar wat anders. Huilen om kortingen is ook zo iets zij wel en ik niet je bent toch geen kleuter?

De link die je stuurt zijn net zo erg als je 20 euro licenties. Neem gewoon contact op met een Microsoft licentie partner en laat hun een degelijke offerte opmaken waarmee je weer een tijd vooruit kan aangezien de Windows 10 updates gratis zijn.
Huilen om kortingen... Het niveau daalt. Ik mag toch aangeven dat iedereen dikke korting krijgt bij Microsoft behalve het MKB?? Schijnbaar heb jij een oneindig budget, maar in de real world hebben bedrijven te maken met budgetten. En bestaat een MT niet alleen uit gelijkgestemden die graag een fortuin uitgeven aan iets waarmee ze in basis geen geld mee verdienen maar dat ondersteunend is. En kan de directeur niet aankloppen bij een moedermaatschappij of een sloot aandelen uitgeven om de kastekorten te dekken.

Daarnaast blijft Windows 10 updaten natuurlijk niet gratis. Als het echt Microsofts laatste versie is, komen ze hun abonnementsvorm niet meer kwijt.

[ Voor 15% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 14-03-2019 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:38:
[...]

Huilen om kortingen... Het niveau daalt. Ik mag toch aangeven dat iedereen dikke korting krijgt bij Microsoft behalve het MKB?? Schijnbaar heb jij een oneindig budget, maar in de real world hebben bedrijven te maken met budgetten. En bestaat een MT niet alleen uit gelijkgestemden die graag een fortuin uitgeven aan iets waarmee ze in basis geen geld mee verdienen maar dat ondersteunend is. En kan de directeur niet aankloppen bij een moedermaatschappij of een sloot aandelen uitgeven om de kastekorten te dekken.

Daarnaast blijft Windows 10 updaten natuurlijk niet gratis. Als het echt Microsofts laatste versie is, komen ze hun abonnementsvorm niet meer kwijt.
Je hoeft mij niks over budgetten te vertellen daar weet ik alles van zit zelf ook in het MKB :P We verschillen gewoon duidelijk van visie en bij ons geeft het MT en de directie wel meer om ICT dan ze bij jou doen schijnbaar.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
HKLM_ schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:45:
[...]

Je hoeft mij niks over budgetten te vertellen daar weet ik alles van zit zelf ook in het MKB :P We verschillen gewoon duidelijk van visie en bij ons geeft het MT en de directie wel meer om ICT dan ze bij jou doen schijnbaar.
Daarnaast ben ik zelf ook erg cheap ingesteld dus dat matcht ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nicolaswvl
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-08 10:37
Mis ik hier nu iets? Je kan een Windows 7 OEM licentie toch nog steeds gratis en legaal upgraden naar een Windows 10? Waarom zou je nieuwe licenties voor Windows 10 moeten kopen? Je kan Windows 10 ook installeren met de W7 key die (reeds betaald is en) al op de machine zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:55
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:47:
[...]

Daarnaast ben ik zelf ook erg cheap ingesteld dus dat matcht ;)
Maar waarom heb je geen gebruik gemaakt van het free upgrade pad naar Windows 10 toen dat nog beschikbaar was? Dat is diverse malen verlengt t/m uiteindelijk 16 januari 2018.

Wat betreft de goedkope tweedehands licenties en het Usesoft arrest, het staat en valt met de betrouwbaarheid van de oorsprong van deze tweedehands licenties.

Maar je focus ligt nu alleen op de windows licenties, maar je kan ook groter gaan kijken.
120 clients is prima omvang om je mail, collaboration en documenten in de cloud te parkeren. Scheelt in servers, exchange licentie(s) en misschien een systeembeheerder minder.
En laat je nou bij microsoft 365 business je upgrade naar 10 gratis erbij te komen.
Voor de machines waar je al Windows 10 hebt draaien kan je kijken of office 365 licenties iets voordeliger uitpakken.

De focus van microsoft ligt al lang niet meer op 't verkopen van losse licenties. De toekomst ligt bij abonnementen. Een goed OS wat steeds meer integratie krijgt met het ecosysteem van abonnementen en diensten helpt alleen maar bij die verkoop.
Nicolaswvl schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:09:
Mis ik hier nu iets? Je kan een Windows 7 OEM licentie toch nog steeds gratis en legaal upgraden naar een Windows 10? Waarom zou je nieuwe licenties voor Windows 10 moeten kopen? Je kan Windows 10 ook installeren met de W7 key die (reeds betaald is en) al op de machine zit.
Dat upgradepad werkt nog wel, maar is licentietechnisch uitsluitend voor slechthorenden, slechtzienden en mensen die op een andere manier gehandicapt zijn en daardoor gebruik moeten maken van de toegankelijkheidsfuncties.

Dat je upgrade werkt, betekend nog niet dat je voldoet aan de licentievoorwaarden. Dat je 't voor thuisgebruik doet, daar lig ik niet wakker van. Maar voor een bedrijf met 120 pc's is dat geen oplossing die stand houdt bij een eventuele BSA controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicolaswvl
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-08 10:37
Okee, ik snap wat je bedoelt. Maar als je nu een PC hebt die geleverd werd met een W7 OEM key uit de fabriek, en die op een bepaald moment is omgezet in een bij een upgrade verkregen digitaal recht op het gebruik van Windows 10, kan de BSA dan zien of die upgrade werd verkregen op een moment dat de gratis upgrade enkel nog gold voor slechthorenden, slechtzienden of op een andere manier gehandicapte personen? En gaat de BSA dat digitaal recht terug intrekken als blijkt dat er geen gehandicapt persoon met die computer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
In principe is de bulk bij ons digitaal gehandicapt. :P
We draaien al Office 365. Ik ga dit pad eens onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
Saven schreef op Thursday 14 March 2019 @ 10:00:
[...]

Who cares
Ze staan al tijden niet meer in de Pricewatch voor 25 euro...dat zijn licenties waarbij je in ieder geval geen garantie krijgt over de herkomst van de key. Hij kan dus ook gestolen zijn, onderdeel zijn van een MSDN of Volume license key....etc..etc..
fRiEtJeSaTe schreef op Thursday 14 March 2019 @ 11:31:
In principe is de bulk bij ons digitaal gehandicapt. :P
We draaien al Office 365. Ik ga dit pad eens onderzoeken.
Hoe beheer je de 120 machines trouwens? Doe je dat allemaal handmatig...? Misschien is dan eerder een Microsoft 365 licentie wat voor jullie (Geen idee of dat er ook is voor het MKB), dan kun je ook gelijk je software distributie toekomstvast maken met Intune....en alle andere voordelen (neem aan dat je ook OneDrive gebruikt als je O356 hebt?).

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 14-03-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 01:49
De poster hierboven heeft gelijk, u hoeft in uw geval helemaal geen 80 nieuwe licenties te kopen om de Windows 7 machines te upgraden.
Ik ben als systeembeheerder (nog steeds) vrijwel dagelijks bezig om Windows 10 te installeren op machines met een Windows 7 sticker (o.a. voor arme MKB-ers zoals u ;-)) en kan uit ervaring zeggen dat deze Windows 7 key voldoet.

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PROnline schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:15:
[...]

Dat je upgrade werkt, betekend nog niet dat je voldoet aan de licentievoorwaarden. Dat je 't voor thuisgebruik doet, daar lig ik niet wakker van. Maar voor een bedrijf met 120 pc's is dat geen oplossing die stand houdt bij een eventuele BSA controle.
morele ascept, had je het 2 jaar geleden gedaan niks aan het handje en was je legaal bezig. . BSA kan dit lastig controleren als je upgrade doet ipv new install...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:55
@Verwijderd de BSA werkt in opdracht van en in samenwerking met de belanghebbenden. Dus ja ik denk dat t lijntje kort is naar Microsoft om de activatie datum op te vragen.

Licenties is hun werk, dus ik denk ook dat t ongeldige upgrade pad via de gehandicapte route ze wel bekend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 01:49
Laat uzelf niet bang maken door verhalen over BSA controles die gaan kijken naar activatie data.

Dat verhaal schaar ik in het rijtje Nepnieuws/Indianenverhalen/Complottheorieen/Paranoia of gewoon ordinaire bangmakerij.
Microsoft is zeer goed in staat de geldigheid van licenties op afstand te controleren, ook zonder de BSA.
Als MS een (BIOS) licentie (op afstand) accepteert/goedkeurt en er verder niks illegaals is gebeurd is die licentie gewoon geldig.

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
JackSparrow schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:32:
Hoe beheer je de 120 machines trouwens? Doe je dat allemaal handmatig...? Misschien is dan eerder een Microsoft 365 licentie wat voor jullie, dan kun je ook gelijk je software distributie toekomstvast maken met Intune....en alle andere voordelen (neem aan dat je ook OneDrive gebruikt als je O356 hebt?).
Dit dus met Microsoft 365. En wellicht zelfs gaan uitrollen via AutoPilot <3
Geen idee of dat er ook is voor het MKB
Ja, is er <3 <3 <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou sowieso afstappen van het idee dat alles el-cheapo moet - ten kostte van alles. Daarmee haal je je eigen werkgebied binnen het bedrijf allemaal maar naar beneden.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
@fRiEtJeSaTe
Je kan ze gewoon upgraden naar Windows 10 gratis.
Er is een update bestand van microsoft die dit netjes uitvoert (OEM)
(kon het zo niet vinden maar weet zeker dat het er is - staat op een usb maar helaas nu niet bij)

Zelf heb ik dit al meerdere keren gedaan en het werkt als een zonnetje.
Zorg wel dat je de bestanden van de gebruiker (lokaal) toch even op het netwerk zet (bestanden die niet mee worden genomen binnen hun profiel - mits de profiel natuurlijk word opgeslagen binnen het netwerk)

Dus nee geen licentie kopen.

Edit 1: Update naam = "Windows10Upgrade24074"
Link = https://download.microsof...Windows10Upgrade24074.exe
Dit is officeel van microsoft zelf dus compleet legaal _/-\o_

Zet het op een usb stick en ga eens een laptop/pc proberen die op windows 7 zit.
Succes en hoor wel of het werkt O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Soundstorm2010 op 25-03-2019 11:18 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Dat iets werkt, maakt het nog niet legaal.
Microsoft is gestopt met het gratis upgrade programma.

Ik heb ondertussen een partij op bezoek gehad. Verhaal was duidelijk en naar mijn idee eerlijk, maar ik stond daarna niet meteen te springen om ze aan te schaffen. Aantal zaken die ik heb genoteerd:

- er worden alleen zakelijke licenties ingekocht (open value)
- volumes worden opgedeeld. D.w.z. meerdere klanten kunnen gebruik maken van 1 licentiesleutel (risico?)
- reseller meldt de licenties aan bij Microsoft
- licenties moeten binnen 28 dagen zijn geïnstalleerd (lastig i.v.m. werkdruk)
- licenties kunnen maar 1x worden geïnstalleerd (herinstallatie dus niet mogelijk)
- reseller heeft alle documenten (aankoopnota, overdrachtsformulier) beschikbaar, maar levert deze pas aan bij problemen/audit i.v.m. privacy
- als reseller failliet gaat, kan de herkomst v.d. licenties niet meer worden getraceerd

Bovenstaande heb ik nu neergelegd bij een andere reseller, kijken of zij dit verhaal kunnen bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
@fRiEtJeSaTe

Wij voeren dit bij ons MKB (~ 150 men ) uit en alles is gewoon netjes en legaal (in windows staat dan ook netjes geactiveerd) _/-\o_
Heb hier zelf nog contact gehad met microsoft en melden mij dat het geen probleem was.

Als je natuurlijk dit zeker wilt weten zou je microsoft ook kunnen bellen om het zeker te weten.
Out-Source kan natuurlijk ook maar dit heeft niks te maken met gratis upgrade.

Je voert een update uit op een Win7 machine met een OEM licentie en daar zit zover ik weet niet een OS aangekoppeld (en hardware wordt ook niet gewijzigd in mijn situatie). Mocht het toch zo zijn, dan graag informatie/bron vermelden zodat ik dit natuurlijk ook iets van kan opsteken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Soundstorm2010 op 25-03-2019 12:00 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
https://social.technet.mi...ows-7-oem-key-is-it-legal

En deze:
https://community.spicewo...to-windows-10-still-legal
Zoek in de reacties naar 'SAM audit'.

[ Voor 35% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 25-03-2019 12:44 ]

Pagina: 1