Advies bij nieuwe printer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
De situatie
Op dit moment bezit ik een HP Officejet Pro X476dw MFP als printer op mijn thuiskantoor. Net zoals met bijna alle printers van dit type gebeurt, is bij mij het ook zover dat de printhead het heeft begeven of er anderszins ergens een verstopping zit. Via het service menu heb ik alles geprobeerd wat op internet valt te vinden, maar zwart printen vertikt hij. Ik krijg hooguit verticaal 2 cm zwart geprint. Kleur gaat overigens prima.

Ik heb gekeken om de printhead te vervangen, maar dit onderdeel is zo duur dat het nog verstandiger is om een nieuwe printer te kopen (ondanks de enorme verspilling natuurlijk).

Omdat dit al de tweede dure HP printer is die mij in de steek laat (bij deze ook net nadat ik nieuwe inktpatronen had gekocht), ben ik een beetje klaar met het merk. Ik ben daarom aan het overwegen om een nieuwe printer aan te schaffen.

Ik overweeg de overstap te maken naar een laserprinter (al dan niet met LED). Qua hoeveelheid prints zou ik met een inktjet toekunnen, maar om gedoe met printheads in de toekomst te voorkomen wil ik de overstap maken.

Mijn eisen en budget
- Betrouwbaarheid (geen HP meer);
- Printen in kleur;
- Duplex printen;
- Duplex scannen;
- Automatische documentinvoer;
- Ruimte voor een pak papier in de toevoerbak;
- Ondersteuning voor Linux (print + scan); en
- De kleur van het apparaat zelf moet zo zwart mogelijk. Eventueel kan ik nog delen wrappen (maar dat gaat bijvoorbeeld niet met een documenttoevoer).

Mijn budget is rond de 500 euro. Hoewel het voor mij als leek lastig is te vergelijken, had ik zelf de Kyocera M5526cdw al gevonden als optie. Maar ik ontvang graat tips en advies :)

Alle reacties

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-12 17:49
Epson is ook prut, 40 printjes in 3 weken na aanschaf en de zwarte kop doet het al niet meer. Ga dan voor laser.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12 15:53

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Al gekeken naar 2e hands kleurenlasers?

Moet zeggen dat ik zelf juist blij ben het HP, maar dan wel hun laserprinters. :) Gebruik echt al 15+ jaar 2e hands HP lasers en ben juist overgeschakeld op een kleine kleurenlaser. (Ook 2e hands, voor een paar tientjes.)

Gewoon refurb toners er in en klaar.

Het negatief sentiment zou ik daar echt los laten. Voor onder de €100 moet je al een goede 2e hands kleurenlaser met JetDirect kunnen krijgen, met waarschijnlijk nog toners waarmee je enkele tientallen tot honderden prints kunt maken.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:01
Epson Ecotank? Ik gebruik een 7750, print dagelijks redelijk veel facturen en dit gaat meer dan prima, kwaliteit is ook zeer goed. Ook foto’s print de printer zeer goed (mocht je dit willen uiteraard). Is wel prijzig, maar de inkt kost geen drol.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Alsof andere merken beter zijn:
Hiervoor Canon IP4500 nu weer een andere Canon inkjet ivm printer head problemen.
Printer head is zo duur dat je beter een nieuwe kan kopen.
Oude Canon IP4500 heeft het wel ± 8 jaar uitgehouden, maar ik print dan ook heel weinig.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Rebunted schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:41:

Ik overweeg de overstap te maken naar een laserprinter (al dan niet met LED). Qua hoeveelheid prints zou ik met een inktjet toekunnen, maar om gedoe met printheads in de toekomst te voorkomen wil ik de overstap maken.

Mijn budget is rond de 500 euro. Hoewel het voor mij als leek lastig is te vergelijken, had ik zelf de Kyocera M5526cdw al gevonden als optie. Maar ik ontvang graat tips en advies :)
Voor 500 moet je denk ik wel een redelijke laser MFC kunnen vinden aangezien je niet superveel print (omdat inkjet uit kan voor je)

Ik zou sowieso voor een laser gaan, als je dat eenmaal hebt wil je nooit meer terug naar inkjet

Try SCE to Aux

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Laserprinters hebben zo ook hun nukken. Je kunt het treffen, of niet. :/
Maar als er dan een onderdeel sneuvelt, zaken zoals printkoppen bij inktjets, of fusers/drums bij laserprinters, moet je gelijk flink dokken. :-(

En dat heb ik al meegemaakt bij zowel Oki, HP, Canon, Epson en Brother (inktjets en lasers en LED printers).
M.a.w. het is altijd afwachten hoe het uitpakt op de lange duur...

Heb zelf nu al ruim 4 jaar een HP Officejet Pro X476dw in gebruik en die doet het nog steeds prima. (ff afkloppen).

Wat je ook kunt proberen, voor een paar euro, is een 'printhead powerflush cleaner'. O.a. via eBay voor een tientje verkrijgbaar! Dat wil ook nog wel eens helpen.

Zo te zien zoekt de TS geen printer, maar een mfp... M.a.w. een printer/scanner en dat alles ook nog duplex. En die zijn, voor een paar honderd euro, echt niet zo dik gezaaid. Heb ooit 300 euro voor die HP X476dw betaald en gezien de prijs/prestatie (zeker met niet-merk cartridges) is het, tot op heden, een prima apparaat.
Het stroomverbruik/uitstoot van een inkjet t.o.v. een laser/LED printer vond/vind ik ook een punt van aandacht.

Of je kiest voor een gebruikt exemplaar; die zijn vast nog wel her en der te vinden. Alleen weet je dan al helemaal niet hoe het met de verwachte levensduur van de kritieke (en dure) onderdelen gesteld is.
Wat ook uitmaakt, zeker bij inkjet printers, is de omgeving waar ze staan, als ze niet in gebruik zijn. B.v. een koud kantoortje, wat 's-nachts/weekend niet verwarmd is en/of sterk wisselende vochtigheid. Dat is bevorderlijk voor het verstoppen van de inkt kanalen. :+

[ Voor 40% gewijzigd door ehtweak op 14-03-2019 10:19 ]

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1