Een vraag voor de pc/audio kenners:
Mijn zoon ( 8 ) speelt op zijn pc (Win7) graag spellen (Fortnite, what else ?
)
Nu gebruikt hij daarvoor een headset. Die werkte prima, tot hij het ineens niet meer deed.
Wat er op de pc veranderd is weet ik niet, dus ik heb geen idee van de oorzaak.
Wat ik wel weet is dat de headset het op mijn pc prima doet. (ook win7)
Wanneer ik de headset op zijn pc aansluit ziet de pc niet dat er een headset is aangesloten.
Ook een andere headset op zijn pc aansluiten geeft hetzelfde resultaat: niet gezien door pc.
Probleemoplossing van win7 zegt: er is geen koptelefoon aangesloten.
Wanneer ik een set "oortjes" (van m'n telefoon) op zijn pc aansluit ziet de pc die wel en werkt het prima.
Met mijn amateur logica denk ik dus dat het probleem de combinatie is van een headset met zijn pc.
Maar wàt in die combinatie dan het probleem is daar heb ik jullie hulp bij nodig.
Wat ik al heb geprobeerd is:
pc opnieuw opstarten (zowel met- als zonder de headset ingeplugd)
drivers downloaden bij fabrikant headset (zijn er geen: Play by Ewent, PL3320)
Windows update gedraaid.
In apparaatbeheer bij "besturing geluid" NVIDIA High Definition Audio uitgeschakeld, bij geen verschil weer ingeschakeld.
In apparaatbeheer bij "besturing geluid" High Definition Audio-apparaat uitgeschakeld, bij geen verschil weer ingeschakeld.
Deze beiden ook afzonderlijk als enige ingeschakeld gehad, de ene uit en de andere aan, de andere aan en de ene uit.
Van deze beiden de nieuwste drivers laten zoeken via apparaatbeheer (was er alleen één van NVIDIA, deze geïnstalleerd). Daarna het afzonderlijk om-en-om èn tegelijk aan-uit zetten weer gedaan.
Ook NVIDIA drivers gezocht via programma van NVIDIA, deze zegt er helemaal geen te vinden voor de betreffende hardware ?
De USB luidsprekertjes er uit gehaald.
Windows herstel gedraaid, maar enige herstelpunt was van eerder vandaag toen ik windows update draaide, dus ná het ontstaan van het probleem.
Verder heb ik afwisselend stevig tegen de pc gevloekt en 'm lief geaaid.
Ik ben aan het eind van m'n latijn, dus, pc goeroes hier, aan jullie de vraag om te helpen.
Ter info heb ik "speccie" gedraaid en die geeft deze info over het systeem:
CPU: Intel Core i3 3240 @ 3.40GHz 30 °C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM: 4,00GB Single-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
MOBO: Gigabyte Technology Co. Ltd. H61M-S1 (Intel Core i3-3240 CPU @ 3.40GHz) 28 °C
Graphics: Algemeen niet-PnP-beeldscherm (1280x720@60Hz)
2048MB NVIDIA GeForce GT 640 (Gigabyte) 27 °C
Storage: 232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB ATA Device (SATA (SSD)) 29 °C
Optical Drives: HL-DT-ST DVDRAM GH24NS95 ATA Device
Audio: Sound Cards:
USB-audioapparaat
NVIDIA High Definition Audio
High Definition Audio-apparaat
Playback Device:
Luidsprekers (2- USB Sound Device )
Mocht er nog meer info nodig zijn dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor de moeite !
Groet,
Daanimator.
Mijn zoon ( 8 ) speelt op zijn pc (Win7) graag spellen (Fortnite, what else ?

Nu gebruikt hij daarvoor een headset. Die werkte prima, tot hij het ineens niet meer deed.
Wat er op de pc veranderd is weet ik niet, dus ik heb geen idee van de oorzaak.
Wat ik wel weet is dat de headset het op mijn pc prima doet. (ook win7)
Wanneer ik de headset op zijn pc aansluit ziet de pc niet dat er een headset is aangesloten.
Ook een andere headset op zijn pc aansluiten geeft hetzelfde resultaat: niet gezien door pc.
Probleemoplossing van win7 zegt: er is geen koptelefoon aangesloten.
Wanneer ik een set "oortjes" (van m'n telefoon) op zijn pc aansluit ziet de pc die wel en werkt het prima.
Met mijn amateur logica denk ik dus dat het probleem de combinatie is van een headset met zijn pc.
Maar wàt in die combinatie dan het probleem is daar heb ik jullie hulp bij nodig.
Wat ik al heb geprobeerd is:
pc opnieuw opstarten (zowel met- als zonder de headset ingeplugd)
drivers downloaden bij fabrikant headset (zijn er geen: Play by Ewent, PL3320)
Windows update gedraaid.
In apparaatbeheer bij "besturing geluid" NVIDIA High Definition Audio uitgeschakeld, bij geen verschil weer ingeschakeld.
In apparaatbeheer bij "besturing geluid" High Definition Audio-apparaat uitgeschakeld, bij geen verschil weer ingeschakeld.
Deze beiden ook afzonderlijk als enige ingeschakeld gehad, de ene uit en de andere aan, de andere aan en de ene uit.
Van deze beiden de nieuwste drivers laten zoeken via apparaatbeheer (was er alleen één van NVIDIA, deze geïnstalleerd). Daarna het afzonderlijk om-en-om èn tegelijk aan-uit zetten weer gedaan.
Ook NVIDIA drivers gezocht via programma van NVIDIA, deze zegt er helemaal geen te vinden voor de betreffende hardware ?
De USB luidsprekertjes er uit gehaald.
Windows herstel gedraaid, maar enige herstelpunt was van eerder vandaag toen ik windows update draaide, dus ná het ontstaan van het probleem.
Verder heb ik afwisselend stevig tegen de pc gevloekt en 'm lief geaaid.
Ik ben aan het eind van m'n latijn, dus, pc goeroes hier, aan jullie de vraag om te helpen.
Ter info heb ik "speccie" gedraaid en die geeft deze info over het systeem:
CPU: Intel Core i3 3240 @ 3.40GHz 30 °C
Ivy Bridge 22nm Technology
RAM: 4,00GB Single-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
MOBO: Gigabyte Technology Co. Ltd. H61M-S1 (Intel Core i3-3240 CPU @ 3.40GHz) 28 °C
Graphics: Algemeen niet-PnP-beeldscherm (1280x720@60Hz)
2048MB NVIDIA GeForce GT 640 (Gigabyte) 27 °C
Storage: 232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB ATA Device (SATA (SSD)) 29 °C
Optical Drives: HL-DT-ST DVDRAM GH24NS95 ATA Device
Audio: Sound Cards:
USB-audioapparaat
NVIDIA High Definition Audio
High Definition Audio-apparaat
Playback Device:
Luidsprekers (2- USB Sound Device )
Mocht er nog meer info nodig zijn dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor de moeite !
Groet,
Daanimator.
"Oh crap" -Sun Tzu-