Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Via Command Line actieve instantie maximaliseren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EN2496
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-09 06:45
Hoe kan ik via de command line een actieve instantie maximaliseren?

E.g. app.exe draait, geminimaliseerd, op de achtergrond. Via een command line script wil ik deze instantie oproepen, in gemaximaliseerde weergave. Hoe kan ik dit bereiken? Uiteindelijk liefst een specifieke view van de instantie (full screen).
...

Het gaat me specifiek om de instanties Hikvision Client ivms 4200 en Chrome. Via Arduino bordje heb ik een "toetsenbord" gemaakt. Deze heeft twee knoppen waarmee ik een toetscombinatie stuur, die ik in windows wil koppelen aan een bat? file, die de instantie van het betreffende programma maximaliseert. Het idee is om hiermee eenvoudig in een kiosk modus tussen twee apps te wisselen.
...

Het lukt me om Chrome fullscreen te openen.
"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" -start-fullscreen http://google.com""

Echter, wanneer deze open is, wordt bij het opnieuw klikken van de shortcut de instantie opnieuw geopend. Dit wil ik voorkomen, dus wil ik een shortcut maken die de actieve (geminimaliseerde) instantie maximaliseert. Hoe kan ik dit bereiken?

...

Alle reacties

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

(jarig!)
Volgens 'internet' door:
call windowMode -title "Notepad" -mode maximized
Waarbij je de title vervangt door de juiste applicatie natuurlijk
Het proberen waard, lijkt me

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt dus een al lopende applicatie maximaliseren en naar de voorgrond halen, waarbij de applicatie dat zelf standaard niet doet? Ik zou dan adviseren een klein PowerShell script te maken die het voor je doet: controleer of het proces al draait, zo nee openen zo ja maximaliseren / naar de voorgrond halen.

Houd er rekening mee dat voor wat betreft Chrome, je dan nog niet jet juiste tabblad voor je ziet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• EN2496
F_J_K schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:17:
Je wilt dus een al lopende applicatie maximaliseren en naar de voorgrond halen, waarbij de applicatie dat zelf standaard niet doet? Ik zou dan adviseren een klein PowerShell script te maken die het voor je doet: controleer of het proces al draait, zo nee openen zo ja maximaliseren / naar de voorgrond halen.

Houd er rekening mee dat voor wat betreft Chrome, je dan nog niet jet juiste tabblad voor je ziet.
Thanks, correct. Heb jij enig idee waar ik moet beginnen met zoeken; hoe kan ik met PowerShell de applicatie maximaliseren?

In de eerste instantie wil ik hem maximaliseren (ervan uitgaande dat hij op de achtergrond draait omdat hij in de startup zit).

Welke command zou je een actieve applicatie kunnen maximaliseren?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Deze zoekopdracht zou je verder moeten helpen: https://www.google.com/search?q=powershell+maximize+a+window

Ik heb een bruikbaar resultaat gevonden in de eerste paar resultaten :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• EN2496
Thanks, https://community.spicewo...ndow-with-powershell-win7 werkt voor Chrome. Nu nog aan de praat krijgen voor de hikvision.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:22
Mocht bovenstaande niet werken kun je cmdow nog proberen, heeft erg veel opties voor het manipuleren van windows vanaf de commandline.
Pagina: 1