Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-05 11:32
Ik ben zzp'er. In hoeverre zijn er nog regelingen om iets met zonnepanelen te doen? Ik lees over MIA EIA etc, maar volgens mij is het over het algemeen beter om mijn vriendin de panelen de BTW terug te vragen en de rest te laten?

Zelfde met een thuisbatterij? Ik lees dat ik de BTW kan terugvragen, de MIA en de EIA kan doen en dan is het eigenlijk niet zo duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31
jantje112 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:09:
Ik ben zzp'er. In hoeverre zijn er nog regelingen om iets met zonnepanelen te doen? Ik lees over MIA EIA etc, maar volgens mij is het over het algemeen beter om mijn vriendin de panelen de BTW terug te vragen en de rest te laten?

Zelfde met een thuisbatterij? Ik lees dat ik de BTW kan terugvragen, de MIA en de EIA kan doen en dan is het eigenlijk niet zo duur..
Op de zaak aanschaffen & BTW terug. Als kosten af boeken. Forfaitair bedrag eenmalig betalen en daarna laten hangen.

Ze hebben vorig jaar het B02 nummer afgeschaft voor ZZP-ers. Ben ikzelf flink mee wezen worstelen gezien ik zelf ook ZZP-er ben en zowel privé thuis als op mijn bedrijfspand panelen heb liggen (en een 2kWh batterij).

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:02
@jantje112 itt tot wat @Hardware Junk stelt, zou de panelen als ZZP-er juist niet op de zaak aanschaffen, maar door je vriendin laten aanschaffen (zorg dat energiecontract op haar naam staat).
Zie ook het aparte topic over BTW en zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 16:16

Nhz

Deventer

@jantje112 Ik ben ook ZZPer en heb het ook gedaan zoals @Hardware Junk zegt.

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
Cranberry schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:19: