Toon posts:

partitie verloren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb m'n ibm 60gxp gepartitioneerd met fdisk. Keurig de primaire (C) en uitgebreide partitie gemaakt en in de uitgebreide 2 logische stations aangewezen (D en E). Tot zover ging het goed.

Daarna opnieuw opstarten en ineens werd station E niet meer herkend.
Ik gebruik win98 en de rest staat hieronder.

Iemand enig idee hoe ik de partitie weer ongedaan kan maken?

Ik kan namelijk niet meer met fdisk de partitie wijzigen, dan komt er een foutmelding, namelijk fout bij lezen vaste schijf.

bij fdisk /status wordt echter wel keurig als capaciteit van de schijf 40gb opgegeven en de twee stations C: en D: met 15 resp 20gb, maar de 5gb van E: is weg. Hellup!!

Verwijderd

Al eens Partition Magic geprobeerd?

Verwijderd

[topic=191122]

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 19:51

John2B

I Love RAID5..!!

Ik zou helemaal overnieuw beginnen, ik hoop dat er nog geen data opstaat.

Dus alle partities deleten met fdisk of Partition magic.

En dan nog een keer indelen, succes.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hoe staat je hdd in het bios ingesteld? Wel LBA ?

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 23:45
Ik heb precies hetzelfde probleem een paar dagen geleden had. De oplossing hiervoor was bij mij:

-- Installeer op de partities die je wel tot je beschikking hebt Windows 95/98.
-- Ga naar tucows.xs4all.nl (oid) en download norton disk doctor.
-- Installeer het programma. Nadat het programma is gestart, komt het vanzelf met de melding dat er het e.e.a niet klopt met je harde schijf.
-- Laat het programma zoeken naar eventuele verborgen partities (bij jou dus de E-schijf)
-- Als het goed is, vindt het programma de E-schijf alsnog en dan moet je je computer opnieuw opstarten.

Nu heb je wel alle partities weer terug, maar volgens de lokale PC-reparateur om de hoek kan je beter FDISK nogmaals uitvoeren en alle partities weggooien. Na de reparatie van Norton disk doctor is FDISK ook weer beschikbaar.

Stel daarna de partities opnieuw in (maak voor iedere schijf een kleine wijziging ten opzichte van de oorspronkelijke partitie-groottes). Als alles opnieuw is ingedeeld moet je je computer nog NIET opnieuw opstarten.

Kijk eerst in de config.sys en autoexec.bat van je bootable floppy en verwijder hier alle regels die je CDROM-speler op een of andere manier aanroepen. Zet voor de zekerheid in de config.sys: LASTDRIVE=Z

Start de computer opnieuw op met de floppy erin. Als het goed is kun je nu wel alle schijven formatteren (dus C,D en E).

De oorzaak van het gehele probleem is het feit dat de orginele config.sys en autoexec.bat van je floppy de driveletter E aan je CDROM-speler hebben toegewezen, waardoor je oorspronkelijke partitie E onzichtbaar is geworden. Daarom kreeg je ook allerlei foutmeldingen en kon FDISK je harde schijf niet meer "lezen".
Pagina: 1