Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Media bed/bank/bureau apparaat gezocht (laptop/2-in-1/tablet

Pagina: 1
Acties:

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Zoals de titel al zegt zoek ik een lichtgewicht apparaat om media te bekijken en af en toe het nodige te typen. Ik schrijf soms aan m'n boek en dat doe ik nu op m'n desktop maar ik zou het ook heel graag af en toe op de bank willen doen of zelfs in bed. Daarnaast dus veel internetten (Reddit/YouTube), series/tv kijken (Netflix/Ziggo apps) en ik verwacht het apparaat ook te gaan gebruiken als companion naast m'n pc. Sommige games zijn lastig uit de alt+tabben op m'n desktop dus dan is het fijn als er een apparaat naast staat om snel wat op te zoeken. Een backlit toetsenbord is een vereiste! Daarnaast zou ik graag touchscreen willen om wat te tekenen maar dat is bij laptops vaak onmogelijk.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1000-1500 euro. Een ruim budget want ik weet niet goed wat ik precies wil of wat fijn werkt.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Incidenteel maar over het algemeen zal het apparaat thuis gebruikt worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Dit is het lastige stuk. Ik weet dus niet of een laptop de sweet spot is voor mijn use case. Mijns inziens heb ik 3 opties:

1: Laptop
Dan zou ik dus een ultralight laptop willen a la Surface Laptop, Macbook 12'' of Air of een Asus Zenbook. Maar voor media consumptie lijkt een laptop me weer minder geschikt..

2: 2-in-1
Dan denk ik vooral aan een Surface uiteraard. Ik heb een tijdje een Surface Go gehad en opzich voldeed die maar ik vond de accu erbarmelijk. Een Surface Pro 6 is wellicht een optie maar ik maak me een beetje druk om de durability van die apparaten. Ik lees veel klachten over Surface apparaten dat ze na een x-tal jaren mankementen krijgen en dat vind ik vrij zonde als je 1000+ betaalt voor een apparaat. Dan zou ik er toch eigenlijk wel minimaal 3 jaar mee vooruit willen. Qua use case is een Surface Pro 6 waarschijnlijk wel best of both worlds maar goed..

3: Tablet
Bij een tablet denk ik voornamelijk aan een iPad Pro. Als tablet en media consumptie apparaat superieur maar als laptop vervanger vrij erbarmelijk volgens mij. De toetsenborden maken het vaak hele bulky apparaten helaas. Ik vind de Apple Pencil wel super fijn dus voor teken activiteiten is de iPad ook een winnaar.

Een laatste optie zou nog zijn om een laptop én een tablet te kopen. En dan prioriteit geven aan wat je het belangrijkst vindt en daar meer geld in steken, maar als het in 1 apparaat kan zou dat het fijnst zijn natuurlijk.

Nouja, een beetje een 1st world dilemma dit maar ik wilde het graag voorleggen. Hopelijk heeft iemand hier ervaring met een soortgelijke situatie, ik ben benieuwd wat jullie zouden doen!

Alvast dank :)

Tesla M3LR '21

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Als de surface niet robuust genoeg is en te weinig batterij bied (ik vind ze ook bij de surface pro niet geweldig) zou je kunnen denken aan een Lenovo Yoga, een ander alternatief voor dit gebruik zou een chromebook kunnen zijn!

• J Kortje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-09 12:53
Ik zit dus precies met hetzelfde (luxe) probleem. Graag zou ik naast mijn laptop nog iets erbij willen hebben. Ik heb ook naar de iPad Pro (tablet van origine) gekeken, de surface pro (wannabe laptop zonder vast toestel bord) of een kleine compacte laptop. Dat laatste viel eigenlijk al meteen af omdat ik al een laptop heb.

De wannabe laptop draait wel op een volledige laptop OS, hierdoor heb je volledige OS programma's en niet alleen maar apps.

Graag zou ik het als tweede scherm willen gebruiken en voor op de bank of even snel iets op te zoeken waarvoor je telefoon dan net niet voor geoptimaliseerd voor is.

Echter is mijn budget niet zo heel groot. Maar met €500 denk ik al te voldoen aan mijn eisen.

In jouw/uw geval lijkt het me ook niet nodig om een overpowerd device te nemen. Ik neem aan dat je met een Core i3 al een eind komt. Voor de iPad Pro zal ik gaan voor het kleinere model aangezien je op de bank niet altijd lekker overweg kunt gaan met 12,9 inch.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Eens met @secury voor de dingen die je doen wilt is een Chromebook geschikt. Bij zowel laptops als Chromebooks is het geluid vaak matig, neem een goede Bluetooth speaker of mini set met Bluetooth in de slaapkamer. Bijvoorbeeld deze Pricewatch:Asus Flip heeft back light, touchscreen, en voldoet aan al je andere eisen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:15
Welke chromebook heeft pen support dan?

Er zijn afaik geen issues met de Surface Pro 6 of nieuwste Surface Book. De Surface Pro 4 was het 'maandagmiddagmodel' met de vele issues. Het tabletdeel van de Surface Book is superlicht. Als je dat op de bank of bed wil gebruiken om wat te chillen of te tekenen dan is dat echt goed te doen. En steek je hem in de base dan is het gewoon een laptop.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
De meeste Chromebooks hebben pen support

[ Voor 14% gewijzigd door martyw op 29-03-2019 07:45 ]

Pagina: 1