Hallo,
Nu is mijn laptop weliswaar ruim 5 jaar oud maar feitelijk is het nog steeds een krachtpatser, zeker voor huis-tuin-keuken gebruik.
> 2,3 GHz Intel Core i7
> 8 GB 1600 MHz DDR3
> SSD
Kortom, retina MacBook Pro mid 2012.
Nooit enig probleem gehad met deze unit maar de laatste 2 weken freezed hij voortdurend. Ik krijg dan de strandbal te zien, en die kan ik ook gewoon bewegen.
In de meeste gevallen loopt een applicatie vast, bijv Safari. Dan kan ik vreemd genoeg wel doorgaan in een andere applicatie en 20sec later reageert Safari weer.
Dit gebeurt ook met Chrome, Finder, PyCharm, PowerPoint, etc.
Wanneer loopt hij vast?
Bijv:
Als ik een strot bestanden selecteer met CMD+A in de Finder.
Als ik die strot bestanden rangschik in Finder.
Als ik een ander lettertype wil selecteren in de dropdown in PowerPoint
Als ik een regel code aan het typen ben in PyCharm
Als ik een app uit .dmg naar de Applications folder sleep
Als ik iets in een dropdown selecteer in Chrome
Als ik iets aan het typen ben in de zoek-balk in Safari (Google-zoeken)
Soms krijg ik de strandbal niet maar als ik dan iets aanklik, reageert hij niet. Of Hoover-over op bijv rood,geel,groene bolletjes reageren niet.
Waar ik ik ook last van had is wanneer ik mijn laptop uitzet, het scherm zwart blijft terwijl ik de cursor kan bewegen. Ik moet hem dan echt handmatig uitzetten met de Aan-knop.
Verder is hij nog steeds snel, maar heel vaak blijft hij dan rustig 20 sec stil. Alles wat je in die 20sec dan doet (aanklikken van zaken) wordt vaak als het ware opgespaard en na die 20sec knalt hij al die bewerkingen eruit.
Ik vind het raar! Bovendien heb ik weinig openstaan dus CPU load kan het niet zijn.
Ik draai momenteel Mojave 10.14.3.
Heeft iemand raad?
Nu is mijn laptop weliswaar ruim 5 jaar oud maar feitelijk is het nog steeds een krachtpatser, zeker voor huis-tuin-keuken gebruik.
> 2,3 GHz Intel Core i7
> 8 GB 1600 MHz DDR3
> SSD
Kortom, retina MacBook Pro mid 2012.
Nooit enig probleem gehad met deze unit maar de laatste 2 weken freezed hij voortdurend. Ik krijg dan de strandbal te zien, en die kan ik ook gewoon bewegen.
In de meeste gevallen loopt een applicatie vast, bijv Safari. Dan kan ik vreemd genoeg wel doorgaan in een andere applicatie en 20sec later reageert Safari weer.
Dit gebeurt ook met Chrome, Finder, PyCharm, PowerPoint, etc.
Wanneer loopt hij vast?
Bijv:
Als ik een strot bestanden selecteer met CMD+A in de Finder.
Als ik die strot bestanden rangschik in Finder.
Als ik een ander lettertype wil selecteren in de dropdown in PowerPoint
Als ik een regel code aan het typen ben in PyCharm
Als ik een app uit .dmg naar de Applications folder sleep
Als ik iets in een dropdown selecteer in Chrome
Als ik iets aan het typen ben in de zoek-balk in Safari (Google-zoeken)
Soms krijg ik de strandbal niet maar als ik dan iets aanklik, reageert hij niet. Of Hoover-over op bijv rood,geel,groene bolletjes reageren niet.
Waar ik ik ook last van had is wanneer ik mijn laptop uitzet, het scherm zwart blijft terwijl ik de cursor kan bewegen. Ik moet hem dan echt handmatig uitzetten met de Aan-knop.
Verder is hij nog steeds snel, maar heel vaak blijft hij dan rustig 20 sec stil. Alles wat je in die 20sec dan doet (aanklikken van zaken) wordt vaak als het ware opgespaard en na die 20sec knalt hij al die bewerkingen eruit.
Ik vind het raar! Bovendien heb ik weinig openstaan dus CPU load kan het niet zijn.
Ik draai momenteel Mojave 10.14.3.
Heeft iemand raad?
Let me share my screen...