Nieuw: Flixpedia - Netflix en Videoland index

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 1191266

Topicstarter
Als filmliefhebber heb ik veel moeite om de pareltjes te vinden in het aanbod van Netflix en Videoland.

Alles krijgt vrijwel standaard 4 a 5 sterren dus om echt te weten of iets goed is haal ik altijd IMDb er bij.

Om deze reden heb ik https://www.flixpedia.nl gemaakt.

Flixpedia indexeert Netflix en Videoland aanbod en combineert dit met IMDb data. Zo kun je snel en makkelijk de pareltjes tussen de troep vinden!

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie op dit idee en of ik het door zal ontwikkelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:48
Klinkt als een goed idee. Nog geen interesse om me te registreren, maar als de filters goed zijn kan het erg interessant zijn.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cyriel85 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:14:
Klinkt als een goed idee. Nog geen interesse om me te registreren, maar als de filters goed zijn kan het erg interessant zijn.
Bedankt voor de reactie! Het platform is altijd beschikbaar zonder te registreren. Als je registreert heb je alleen meer functies;
- Filters worden onthouden
- Reageren
- Bijhouden wat je al gezien hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik vind het een mooi initiatief maar ik begrijp niet waarom registratie nodig is om basis functionaliteit aan te bieden. Wil je iets gaan doen met vergaarde gegevens oid?

Onder basis functionaliteit valt voor mij:

Filter op netflix of videoland
Genre kiezen
Op volgorde zetten

Ik volg ook de logica niet van waar ik naar zit te kijken. 5 of 6 balken met films maar dit zijn toch niet alle films die erop staan?

Zoeken geeft een error.

[ Voor 22% gewijzigd door Dinictus208 op 14-03-2019 13:24 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dinictus208 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:21:
Ik vind het een mooi initiatief maar ik begrijp niet waarom registratie nodig is om basis functionaliteit aan te bieden. Wil je iets gaan doen met vergaarde gegevens oid?

Onder basis functionaliteit valt voor mij:

Filter op netflix of videoland
Genre kiezen
Op volgorde zetten

Ik volg ook de logica niet van waar ik naar zit te kijken. 5 of 6 balken met films maar dit zijn toch niet alle films die erop staan?

Zoeken geeft een error.
Bedankt voor je reactie!

Bovenstaande is ook zeker mogelijk zonder te hoeven registreren. Hiervoor kun je links in het menu de optie "Zoeken" openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Er gaat iets met de scaling van de plaatjes niet goed, ik kan een hele rij heel iets (halve cm) omhoog en omlaag scrollen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 14-03-2019 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Anoniem: 1191266 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:45:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Bovenstaande is ook zeker mogelijk zonder te hoeven registreren. Hiervoor kun je links in het menu de optie "Zoeken" openen :)
oh ja ik zie het. Zoeken deed het net niet dus....

Verder heb ik net een film aan geklikt en dan kan je kiezen: netflix, videoland of imdb. Dit "window" krijg ik echter niet meer weg.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dinictus208 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:52:
[...]

oh ja ik zie het. Zoeken deed het net niet dus....

Verder heb ik net een film aan geklikt en dan kan je kiezen: netflix, videoland of imdb. Dit "window" krijg ik echter niet meer weg.
Hmm, rechtsboven zou een wit kruis moeten staan, wellicht moet ik die wat opvallender maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ernemmer schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:49:
Er gaat iets met de scaling van de plaatjes niet goed, ik kan een hele rij heel iets (halve cm) omhoog en omlaag scrollen.
Hmm, wel erg benieuwd wat jij ziet. Is dit op de desktop of telefoon? Is het mogelijk om een screenshot te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Heb nog even een paar minuutjes geprobeerd maar op deze manier is het niks voor mij.
e.e.a. reageert soms niet, filtert soms niet, is niet klikbaar. nee het is nog te buggy. Maar heeft potentie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-03 07:53
Ik vind het wel heel erg gaaf, ben wat aan het rondklikken maar kom geen problemen tegen (Zit op desktop chrome). Ga dit wel in de gaten houden! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rule schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:58:
Ik vind het wel heel erg gaaf, ben wat aan het rondklikken maar kom geen problemen tegen (Zit op desktop chrome). Ga dit wel in de gaten houden! Thanks!
Thanks, dit soort feedback motiveert om door te ontwikkelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dinictus208 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:55:
Heb nog even een paar minuutjes geprobeerd maar op deze manier is het niks voor mij.
e.e.a. reageert soms niet, filtert soms niet, is niet klikbaar. nee het is nog te buggy. Maar heeft potentie!
Ik ga er gewoon mee door en wie weet over een maandje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-05 23:31
Heel vet. Ik ga dit zeker gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Anoniem: 1191266 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:00:
[...]

Ik ga er gewoon mee door en wie weet over een maandje!
Ja zeker doen! Ik blijf feedback geven want tof idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Anoniem: 1191266 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:53:
[...]

Hmm, wel erg benieuwd wat jij ziet. Is dit op de desktop of telefoon? Is het mogelijk om een screenshot te sturen?
Ik zit op windows 10 met 125% scaling met Firefox op 100% en krijg dit te zien.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/25h321t.png

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/1607a1i.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Is het Netflixaanbod specifiek het NL Netflix aanbod? Ik vind IMDB data waardevol, maar wil uiteraard wel zeker zijn dat de content overeen komt met wat ik kan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-05 22:55
Als ik bij het zoeken Videoland uitzet zie ik alsnog entries die enkel op Videoland staan, andersom lijkt het wel goed te gaan.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:32
Leuk gedaan!
Als ik Shawshank redemption start via Netflix krijjg ik alleen een anime film. Dus die is nog niet helemaal netjes geindexed.

Edit: Westworld gaat ook mis. Zal het later wat beter bekijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Spookelo op 14-03-2019 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:58
Ik ben fan van je idee! Let wel, er bestaan al zulke apps en websites. Vaak werken die met advertenties omdat de kosten toch gedekt moeten worden, hoe ga jij dit doen?

Het indexen werkt inderdaad niet altijd even goed. Gebeurt dit automatisch of doe je dit handmatig? En hoe voeg je nieuwe titels toe, is er een API die de nieuwe licenties van Netflix toont oid?

Wat me verder opvalt: als ik op de “Netflix” knop druk opent hij netjes netflix, maar dan speelt hij ook meteen de geindexeerde titel af. Een app als Upflix in de App store doet dit netter, daar krijg je eerst de overzichtspagina in de Netflix app te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 12:59
Ziet er goed uit! Hij is alleen vrij traag nog, en op het hoofdscherm is de gradient aan de zijkant misplaatst, zo zie je de eerste en/of laatste cover in een balk niet volledig. Het zoek scherm is m.i. misschien nog wel beter als startpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hann1BaL schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:20:
Is het Netflixaanbod specifiek het NL Netflix aanbod? Ik vind IMDB data waardevol, maar wil uiteraard wel zeker zijn dat de content overeen komt met wat ik kan zien :)
Hi! Het is inderdaad nu puur het Nederlandse aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nino_070 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:09:
Ik ben fan van je idee! Let wel, er bestaan al zulke apps en websites. Vaak werken die met advertenties omdat de kosten toch gedekt moeten worden, hoe ga jij dit doen?

Het indexen werkt inderdaad niet altijd even goed. Gebeurt dit automatisch of doe je dit handmatig? En hoe voeg je nieuwe titels toe, is er een API die de nieuwe licenties van Netflix toont oid?

Wat me verder opvalt: als ik op de “Netflix” knop druk opent hij netjes netflix, maar dan speelt hij ook meteen de geindexeerde titel af. Een app als Upflix in de App store doet dit netter, daar krijg je eerst de overzichtspagina in de Netflix app te zien.
Hi! Ik heb inderdaad ook opgemerkt dat de indexatie nog wat liefde nodig heeft. Voor nu wil ik vooral nagaan of het zin heeft om dit door te ontwikkelen en de indexatie te perfectioneren. Dit is een geautomatiseerd process maar niet via een API; die heb ik niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Spookelo schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:55:
Leuk gedaan!
Als ik Shawshank redemption start via Netflix krijjg ik alleen een anime film. Dus die is nog niet helemaal netjes geindexed.

Edit: Westworld gaat ook mis. Zal het later wat beter bekijken.
Bedankt voor de feedback, ik ga dit weekend de indexatie aanpassen om dit soort issues te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DaCoTa schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:21:
Ziet er goed uit! Hij is alleen vrij traag nog, en op het hoofdscherm is de gradient aan de zijkant misplaatst, zo zie je de eerste en/of laatste cover in een balk niet volledig. Het zoek scherm is m.i. misschien nog wel beter als startpagina.
Bedankt voor de feedback! Ik merk ook op dat niet iedereen dat scherm kan vinden, dus qua UI heb ik ook nog werk aan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Gaaf idee. Als ik bij de film 'Wonder' iop de videoland-button klik kom ik bij de docu 'Motorbendes onder vuur' terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:58

Mx. Alba

hen/die/zij

Beste @Anoniem: 1191266, welkom op GoT!

Er is melding gemaakt dat dit topic spam zou zijn... Aangezien het niet lijkt dat je er geld mee verdient en het puur uit eigen interesse doet, en omdat dit onderwerp in FTM past, ben ik geneigd om het topic toch toe te laten. Het zou beter zijn geweest als je de moderators eerst om toestemming had gevraagd, trouwens.

Nog even een mededeling van huishoudelijke aard: het is niet de bedoeling om te "dubbelposten", om dus meerdere posts direct onder elkaar te plaatsen. Dat doe je in dit topic meerdere keren, zelfs een keer vier posts onder elkaar... Als je iets wil toevoegen aan een post die je al hebt geplaatst, gebruik dan de edit-functie in plaats van een tweede bericht te plaatsen. En je kunt ook in één bericht meerdere quotes van verschillende berichten combineren dus ook in dat geval is dubbel-, tripel- of quadrupelposten niet nodig.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06:19
Ga je ook nog het HBO aanbod van Ziggo toevoegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:53
Anoniem: 1191266 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:13:
[...]

Bedankt voor de feedback! Ik merk ook op dat niet iedereen dat scherm kan vinden, dus qua UI heb ik ook nog werk aan de winkel.
Website aan het updaten ?

kan hem niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-05 23:31
Ben je er mee gestopt? ;(
Pagina: 1