Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop beschadigd, reparatiekosten waard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Een week geleden heeft mijn Asus laptop waterschade opgelopen.
Eerst leek het redelijk mee te vallen maar het blijkt dat de gehele reparatie zo'n 280 euro gaat kosten.
Dit houdt dan de waterschade reparatie in, en het werkgeheugen en de accu moesten ook gerepareerd/vervangen worden.
De laptop is zo'n 2 jaar oud, nieuw heb ik er 600 euro voor betaald en voor dit ongeluk werkte hij helemaal goed.

Nu twijfel ik of het de reparatie waard zal zijn. Ik betaal dan ongeveer de helft van de nieuwprijs maar heb er als het goed is wel weer een goedwerkende laptop voor terug waar ik erg tevreden over was.

Iemand advies?
Alvast bedankt!

Alle reacties

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-11 22:39
Voor 280,- ga je geen betere laptop kopen dan 2 jaar geleden voor 600. Dus wat dat betreft is het het waard.
Als je echter meer dan 280 te besteden hebt zou ik eerder weer een nieuwe kopen, want als je hem 2e hands verkoopt zal deze niet veel meer dan 280 waard zijn.

Kan je de schade niet claimen op inboedel verzekering o.i.d.?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Verwijderd

Topicstarter
Cyriel85 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:55:
Voor 280,- ga je geen betere laptop kopen dan 2 jaar geleden voor 600. Dus wat dat betreft is het het waard.
Als je echter meer dan 280 te besteden hebt zou ik eerder weer een nieuwe kopen, want als je hem 2e hands verkoopt zal deze niet veel meer dan 280 waard zijn.

Kan je de schade niet claimen op inboedel verzekering o.i.d.?
Bedankt voor je reactie!
Ik ben inderdaad nog even verzekering erop aan het nakijken.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
Het lijkt erop dat er vooral schade is aan de accu en het werkgeheugen? Meestal, beetje afhankelijk van het model natuurlijk, zijn dit dingen die vrij gemakkelijk zelf te vervangen zijn. Misschien is dat nog een optie? Dat gaat je denk ik nog niet de helft kosten om die twee componenten zelf te vervangen.

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-11 21:50
RAM is mogelijk 40 euro
Accu is waarschijnlijk rond de 90 euro
Wat valt er precies onder die ''waterschade reparatie''?

Ik ben zelf altijd een beetje skeptisch over zulke reparaties. Het kan zijn dat het straks allemaal weer werkt maar het is ook mogelijk dat je continue gedoe krijgt na de reparatie. Persoonlijk vind ik het altijd een grote gok. Wat is het typenummer van de laptop?

Als het via de verzekering gedaan kan worden zou het natuurlijk wel mooi zijn (als het niet teveel gevolgen heeft).

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Waterschade laat vaak meer gevolgen na dan met het blote oog te zien is. Waar is op gebaseerd dat alleen het werkgeheugen en accu beschadigd is? Ik kan me bijna niet indenken dat het moederbord dan geen schade heeft.

Tweakers Discord

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39
tweakduke schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:59:
Waterschade laat vaak meer gevolgen na dan met het blote oog te zien is. Waar is op gebaseerd dat alleen het werkgeheugen en accu beschadigd is? Ik kan me bijna niet indenken dat het moederbord dan geen schade heeft.
Lijkt mij ook dat het mobo aanzienlijk grotere kans op schade heeft dan een accu en RAM.
'waterschade reparatie' is niet specifiek genoeg. Daar horen componenten bij genoemd te worden en typisch wordt dat niet gerepareerd maar vervangen.

Ik zou kijken of hetzelfde model toevallig op Marktplaats/Ebay staat met een ander defect zoals gebroken scherm en dan zelf de boel overzetten.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Als voor 280,- ook het mainboard word vervangen (meestal zo bij waterschade) vind ik het een zeer schappelijke prijs. Zo niet dan is het idd erg duur voor een reparatie die zoals hierboven al gemeld op de lange duur weinig garantie geeft op een goede werking en daarnaast voor minder dan de helft van de prijs redelijk simpel zelf uit te voeren is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas echt te weinig verstand van laptops om zelf te repareren/overzetten
in de reparatiewinkel zeiden ze wel dat ik echt geluk heb gehad omdat de harde schijf en het mainboard niet beschadigd zijn
en er zit nog wel een half jaar garantie op de reparatie

• centraal beheer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04-2020

centraal beheer

Bedrijfsaccount Centraal Beheer
Goedemorgen Michaela19,

Het is zeker verstandig om contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij. Als je een All Risk Inboedelverzekering hebt is deze schade wellicht verzekerd. Dat ligt er wel een beetje aan hoe en waar de schade is ontstaan. Als de schade niet thuis is ontstaan is het nooit onder de Inboedelverzekering gedekt. In dat geval valt het onder een Kostbaarheden Buitenshuisverzekering.

Ik hoop dat dit je meer duidelijkheid geeft. Succes in ieder geval.

Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:45:
Ik heb helaas echt te weinig verstand van laptops om zelf te repareren/overzetten
in de reparatiewinkel zeiden ze wel dat ik echt geluk heb gehad omdat de harde schijf en het mainboard niet beschadigd zijn
en er zit nog wel een half jaar garantie op de reparatie
Als ze de accu en het werkgeheugen aangeven als reparatie, maar je mainboard nog goed is word je OF getild, of je bent net die ENE mega uitzondering waar dat het geval is.

Ik zou zeker weten eerst voor een second opinion gaan, bij een andere zaak of een gezocht ad op Tweakers V&A.

Ik weet zeker dat dit onder de 100e opgelost kan worden, als het al niet opgelost kan worden voor nop (behalve de servicekosten)
Pagina: 1