internal graphics schakelt zichzelf uit.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
In het verleden heb ik geen problemen gehad met dubbele monitoren. Tot dat mijn HDD kapot is gegaan en ik die vervangen heb voor een nieuwe SSD. na die verandering schakelt de Intel HD 4000 zichzelf uit als de GPU erin zit.
2e monitor is een wat ouder scherm ( Asus VH192D) en heeft alleen VGA en zit daarom op het moederboard.
Kabels zijn in orde, want zodra ik de GPU eruit haal, doen beide monitoren het.
In apparatenbeheer vind hij zonder GPU vind hij wel de HD 4000, Met GPU vind hij alleen de Nvidia!

pc specs:

Intel 3570K
GTX 1060 6GB
G1. Sniper m3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- internal graphics aangezet op het moederboard.
- Alle drivers zijn up to date.
- Nieuwe kabel voor de zekerheid, werkt ook niet.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft! :'( _/-\o_

Mvg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:43
Voorheen werkte het door één monitor op je videokaart aan te sluiten, en de ander op de GPU van je moederbord?

Is het niet beter om beide monitoren aan te sluiten op je videokaart, zodat je de Intel HD 4000 helemaal niet hoeft te gebruiken. Volgens mij kun je hier prima een adaptertje van DVI -> VGA voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou inderdaad een oplossing zijn, bedankt!

Ik wilde alleen kijken of iemand verder nog een optie had zodat ik geen adapter hoef te kopen.
Toch apart dat die het ineens niet meer doet.

Alles moet het wel doen :9 ,beetje een tik denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@Verwijderd @MrCostanzo GTX 1060 videokaarten hebben geen DVI-I, maar alleen DVI-D, dus een verloopje van DVI naar VGA past niet en zal ook niet werken. Enige manier om het dan werkend te krijgen is met een actieve converter die het digitale signaal omzet naar een analoog signaal.

@Verwijderd IGP wel als eerste ingesteld in het BIOS/UEFI en niet het PCI Express slot?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals -The_Mask- al aangeeft duik eens het BIOS in, het is goed mogelijk dat de IGP weer in te schakelen is, ondanks dat deze automatisch wordt uitgeschakeld bij het toevoegen van een GPU.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@-The_Mask- Ja staan er bij mij in als IGPX en PEG, klopt dit?

Meerdere keren geprobeerd nu geen succes helaas.
Hij word inderdaad automatisch uitgeschakeld, maar het lijkt wel alsof mijn bios niet reageert daarop. als ik opstart als IGP'X' en daarna weer in de bios kijk is die herstelt naar auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:38
CMOS batterij leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:16:
@-The_Mask- Ja staan er bij mij in als IGPX en PEG, klopt dit?
Klopt, zo zou het juist moeten zijn.

Al eens een ander BIOS/Firmware geprobeerd? Misschien is het een bug in de huidige.
Een lege batterij maakt niet uit zolang de stekker van de PC in het stopcontact blijft. Daarnaast verliest de PC dan alle instellingen van het BIOS/UEFI inclusief tijd.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb ik nog niet geprobeerd, omdat hij het wel heeft gedaan op deze F10 versie,

Ik zal het morgen is proberen, word vervolgd en bedankt voor jullie hulp zover!
Pagina: 1