Toon posts:

TransIP of Digital Ocean voor VPS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand me kan helpen rond wat nu precies de voornaamste verschillen zijn tussen VPS bij TransIP en bij Digital Ocean?

Ik heb de indruk dat Digital Ocean wat goedkoper is en wat flexibeler in opzet maar dat de technische specificities min of meer gelijk zijn?

Klopt het dat website hosting iets makkelijker is bij TransIP door DirectAdmin? Of heeft Digital Ocean iets soortgelijks?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:13
DigitalOcean biedt wel het e.e.a. aan via de Marketplace (https://marketplace.digit...category/blogs-and-forums)
Ze bieden o.a. de Plesk en CPanel control panels, maar ik weet niet hoeveel het kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:29:
[...] Klopt het dat website hosting iets makkelijker is bij TransIP door DirectAdmin? Of heeft Digital Ocean iets soortgelijks? [...]
Als jij zelf de VPS in gaat richten maakt het voor de webhosting niet uit welke van de twee je kiest. Je moet daarna zelf het OS installeren en de nodige services configureren zodat je je website kunt hosten.

Maar je geeft veel te weinig informatie over wat je wilt, wat je skills zijn, wat je eisen zijn, wat je precies wilt afnemen om een gedegen advies te geven.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:29

Rmg

Grootste verschillen: Prijs, Transip is wat duurder en Locatie.

De fysieke servers staan (sowieso) in Nederland bij Transip en Transip is een Nederlands bedrijf, ze moeten dus voldoen aan de Europese privacy regels.

Digital Ocean is een Amerikaans bedrijf (met datacenters in Europa), die zich moet houden aan Amerikaanse wetten en regels en daar is Privacy vaak iets anders geregeld dan hier.

Zeker als je persoonsgegevens (en email adres is al een persoonsgegeven.) gaat opslaan en te maken gaat hebben met de GDRP dan heb je straks een situatie waar je persoonsgegevens van Europese burgers bij een Amerikaans bedrijf in een datacenter zowel in Europa als Amerika staan. Op dat moment gaan dingen dus ingewikkeld worden...

En locatie heeft gevolgen voor je latency richting gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wat wil je er mee gaan doen?
Wat zijn je requirements?

Is het privé of zakelijk gebruik?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno.hoekstra
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-05-2022
*knip*. Topics kapen is niet toegestaan, maak even een nieuw topic aan.

[ Voor 91% gewijzigd door rens-br op 13-03-2019 23:10 ]

Pagina: 1