Philip Ross schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:26:
Van iemand met een master kunnen we wel iets meer eigen inzet verwachten.
Welke regio woon je om maar eens te beginnen.
Wat is je sales ervaring? Heb je die wel?
Waarom wil je in sales werken? Wat weet je van sales?
Wat zijn je eisen voor een baan? Locatie, doorgroeimogelijkheden, salaris?
Regio: Randstad, maar ik ben niet gebonden aan mijn regio, zou buitenland ook prima vinden.
Sales ervaring: Geen, tenzij je een heel eenvoudig bijbaantje lang geleden meetelt. Daarom open ik dit topic :-)
Waarom, wat weet je van sales: De logische stap, als eerste baan na master informatica, zou zijn zoiets als consultant/programmeur/data scientist, wat ik de meerderheid van mijn medestudenten zie doen. Ik heb ook al aanbiedingen gehad in die richting. Punt is, als ik af ga op mijn gevoel, dan wordt ik er gewoon niet blij van. Ik heb al stage gevolgd in die richting, en het is gewoon niet mijn ding. Een werkkeuzeadviseur op de universiteit adviseerde mij om een richting te kiezen waar ik blij van wordt. Dan komt op een of andere manier sales bij mij naar boven. Het lijkt mij gewoon een interessantere uitdaging (goed programmeren is zeker ook een intellectuele uitdaging, maar ik voel er geen passie voor) en ik ben sowieso al iemand die meer houdt van praten/luisteren/overleggen/nadenken dan doen.
Eisen Ik denk niet dat ik nu al veel eisen kan stellen, maar mijn ideale baan zou zijn om echt complexe, grote deals te sluiten, met veel stakeholders en onderhandelingen. De kleine deals waar je iemand met sociale druk zo snel mogelijk iets laat proberen te tekenen heeft een stuk minder mijn interesse. Ik hou ook van werken op commissie.
Hopelijk maakt dit het wat duidelijker. Terzijde, ik verwacht niet dat iemand hier met een perfecte oplossing op een presenteerblaadje komt, dit is meer bedoelt als algemene brainstorm sessie :-)