Extern ip adres wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 17:28
Wij communiceren via een bepaald ip adres naar buiten. Vanwege een bepaalde applicatie moet dat eigenlijk aangepast worden. Onze ISP is KPN en heeft een bepaalde range ter beschikking gesteld voor ons (15 ip adressen). Het nieuwe adres valt binnen die range, dus dat moet geen probleem zijn.

Ik heb 2 vragen:

Ik neem aan dat dit aangepast moet worden in de KPN Router?

Kan dit zomaar, ook al hebben we zeg maar adressen over? Ons huidige adres staat vast ergens geregistreerd bij bepaalde services en als we dit gaan aanpassen? Waar moet ik rekening mee houden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
De kortste klap is toch gewoon KPN vragen, zij kunnen je een 100% antwoord geven op deze vragen, wij kunnen slechts gissen

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:44
Dat ligt eraan wat je erachter hebt hangen.
Mailserver, webserver, DNS?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Imnoa schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:59:
De kortste klap is toch gewoon KPN vragen, zij kunnen je een 100% antwoord geven op deze vragen, wij kunnen slechts gissen
Oke, ik zal eens informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 16:20
Over het algemeen kun je op de zakelijke verbindingen het uitgaande ipadres van de router wijzigen/laten wijzigen. Wanneer er een eigen router in gebruik is kan de beheerder over het algemeen dit soort wijzigen. Wanneer het een router van KPN is kan je dit laten doen door hun. Hou er rekening mee dat als er DNS verwijzingen zijn deze wel eens kunnen stoppen met werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waarom moet het aangepast worden?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
unezra schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:02:
Waarom moet het aangepast worden?
Het is meer een wens ivm de applicatie die we gebruiken, niet een harde vereiste.

De applicatie gebruikt nu 2 IP adressen, een voor inkomend en uitgaand verkeer. Dat moet eigenlijk gelijk getrokken worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

be3a18 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:05:
[...]
Het is meer een wens ivm de applicatie die we gebruiken, niet een harde vereiste.

De applicatie gebruikt nu 2 IP adressen, een voor inkomend en uitgaand verkeer. Dat moet eigenlijk gelijk getrokken worden.
Ok. Misschien is iets meer context nodig...

Los van dat, kun je het *binnenkomende* IP adres niet wijzigen?

Daarbij, is wellicht mogelijk in je router aan te geven dat specifiek verkeer, een ander source IP moet hebben? Je default source gaat het 1e IP binnen je block zijn, maar ik meen dat je zelf moet kunnen aangeven wat het source IP van verkeer is binnen je router/firewall.

Dan moet je dus niet KPN bellen, maar de beheerder van je firewall. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1