Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop die niet super warm word?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Hallo allemaal,

Momenteel gebruik ik een MSI met een GTX 1060 serie kaart.
Ik heb met opzet de meest dikke variant van de MSI laptops gekozen (GT series) ivm koeling. Ik merk toch dat de laptop super warm word en veel lawaai maakt.

Zijn er laptops die veel koeler blijven? En ik bedoel niet met een paar graden maar gewoon veel koeler blijven?
Ik heb interesse om een laptop met een RTX 2060 kaart te kopen dit jaar of ergens volgende jaar.

Ik snap dat dit sterke kaarten zijn en het normaal is dat een laptop warm word. Alleen zoek ik een mogelijkheid om een zo koel mogelijke laptop te hebben.

Of misschien zijn we qua tech helaas nog niet zo ver :)

Enige advies?

Alle reacties

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

een RTX 2060 stoot gewoon veel warmte uit, alleen in z'n eentje al, zonder CPU.
Daar moet een laptop op de 1 of andere manier gewoon mee dealen; linksom of rechtsom moet de warmte afgevoerd worden.

Daarbij krijg je dat GPU Boost de GPU overklokt naar een hoger niveau als de temperatuur het toelaat, wat haaks op jouw wensen staat. Veel koeler krijg je enkel door meer airflow wat lastig is in een laptop (zeker als je weinig herrie wilt), en de andere kant is het verbruik naar beneden regelen dmv vermogencaps of underclocken. Of zelfs een minder krachtigere versie kiezen. Zo zal een laptop zonder GPU over het algemeen stiller kunnen zijn aangezien er minder warmte geproduceerd wordt.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik denk dat je de oplossing eerder zult moeten zoeken in een cooling pad om je laptop op te zetten.
Game laptops verstoken veel energie en worden daarmee ook gewoon warm, daar doe je verder niet zoveel aan. Als je een koele laptop zoekt moet je een thin&light nemen met een U processor ;)

🖥️ | 🚗

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-11 15:31
Als het budget en je wensen qua gebruik er van het toe laat dan zou je kunnen kijken naar een een oplossing waarbij de gpu los staat van de laptop. Losse enclosure voor de gpu en een laptop kiezen die koel genoeg kan blijven, bij voorbaat al eentje zonder gpu.

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 19:50
Lenovo Y740/540 is wellicht een optie

• Vliegenier04
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Vliegenier04

Maakt kapot wat al kapot is...

Welke laptop had je zelf op het oog? Als je kijkt naar een laptoppert met TB3 ondersteuning kan je er een ExGPU aan hangen.

Ik ben geen bedrijf of handelaar, ik ben slechts een gezonde hobbyist met teveel spullen. Daarom wordt er ook geen terugname of garantie gegeven vanuit mijn kant en is verzenden op eigen risico.

• ThaddeusX
Vliegenier04 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:35:
Welke laptop had je zelf op het oog? Als je kijkt naar een laptoppert met TB3 ondersteuning kan je er een ExGPU aan hangen.
Ik kan niet zo snel een externe GPU vinden. En ik weet dat het ook afgeraden werd in 2017/2018. Ben benieuwd hoe het nu gaat.

Ik denk dat een EGPU de beste oplossing is voor mijn situatie.

Voor een laptop ben ik dan circa duizend euro kwijt. En dan nog een externe gpu erbij. Is goedkoper dan een gaming laptop van 2 duizend.

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-11 11:27
MadMarky schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:20:
Ik denk dat je de oplossing eerder zult moeten zoeken in een cooling pad om je laptop op te zetten.
Game laptops verstoken veel energie en worden daarmee ook gewoon warm, daar doe je verder niet zoveel aan. Als je een koele laptop zoekt moet je een thin&light nemen met een U processor ;)
lol dat wordt juist warm onder full load... stukken warmer zelfs :P.

• Vliegenier04
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Vliegenier04

Maakt kapot wat al kapot is...

Je hebt:
Blackmagic EGPU;
Dell Graphics Ampflier;

Uit ervaring weet ik dat Dells niet heel heet worden. Ik zelf heb nu een G5 met RTX 2060 op het oog. Iets voor jou¿

Ik ben geen bedrijf of handelaar, ik ben slechts een gezonde hobbyist met teveel spullen. Daarom wordt er ook geen terugname of garantie gegeven vanuit mijn kant en is verzenden op eigen risico.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

karimmm schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:42:
[...]

lol dat wordt juist warm onder full load... stukken warmer zelfs :P.
je doelt op een U-processor? dat is maar net hoe een fabrikant de koeloplossing heeft bedacht en de thermische limieten heeft ingesteld. In principe zou hij minder verbruiken, en ook minder prestaties leveren

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Handmatig de boel onderklokken? Dan heb je keuze zat uit hardware. Het ligt uiteindelijk niet aan de techniek die kan onderhand prima passief gekoeld een laptop draaiende houden, maar aan wat de consument wilt: een snelle laptop voor niet alteveel geld. Zolang de hardware er niet (binnen de te verwachtte levensduur) kapot van gaat is hitte ontwikkeling en herrie van de fans daarbij van secundair belang.

[ Voor 76% gewijzigd door -36- op 13-03-2019 16:01 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

ThaddeusX schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:38:
[...]

Ik kan niet zo snel een externe GPU vinden. En ik weet dat het ook afgeraden werd in 2017/2018. Ben benieuwd hoe het nu gaat.

Ik denk dat een EGPU de beste oplossing is voor mijn situatie.

Voor een laptop ben ik dan circa duizend euro kwijt. En dan nog een externe gpu erbij. Is goedkoper dan een gaming laptop van 2 duizend.
Weet je wat nog goedkoper is en totaal niet warm wordt? Een gaming PC :+

🖥️ | 🚗

• ThaddeusX
MadMarky schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:20:
[...]

Weet je wat nog goedkoper is en totaal niet warm wordt? Een gaming PC :+
Mag niet van m’n vrouw :)

Er is geen plek voor in de woonkamer. Ze vindt het ook nog lelijk, zo een dekstop :P En wil liever een laptop of laptop achtige oplossing. Zodat ik nog steeds ieder avond in de woonkamer ben.
Pagina: 1