Toon posts:

pdf wordt winmail bij apple

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...zowel met windows 7 alsook nieuwe installatie op een nieuwe schijf windows 10 probleem niet opgelost:
als ik een pdf maak (op vele verschillende manieren) en deze verstuur via office 365 outlook exchange komt bij vooral apple computer het pdf als een winmail bestand aan, maar soms ook niet. Veel offertes e.d. worden verstuurd en wil wel zeker weten dat het aankomt. Doe het nu extra nog via acrobat cloud (delen)
hoe los ik dit probleem op?
(

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...berichtindeling al op "converteren naar tekst zonder opmaak" ingesteld

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:20
klinkt als een probleem met de ontvangende pc. Kan je daar eens kijken of de bestandextensie .pdf niet ingesteld staat op openen met windows mail?

nvm }:O

[ Voor 5% gewijzigd door !GN!T!ON op 13-03-2019 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:19
Heb je al deze oplossingen al geprobeerd?
Het is helaas een bekend probleem met verzenden via Outlook

https://support.microsoft...cludes-a-winmail-dat-atta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 13:51
Gebruikt de ontvanger Exchange (online)?
Lang geleden heb ik dat ook gehad.
Uiteindelijk heb ik toen een aanpassing op de exchange-server gedaan om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:33
Ik heb het voor mijn werk een keer uitgezocht. Het probleem zit in de verzendende (exchange) mailserver, die denkt dat de ontvangende mailserver ook een exchange server is en verstuurd de bijlage in een intern exchange formaat i.p.v. als internet mime attachment. Omdat jij geen exchange/outlook combi gebruikt zie je het winmail.dat bestand.

Je kunt er zelf helaas niets aan doen. Alleen een winmail.dat reader gebruiken. Ik heb in het verleden deze wel gebruikt: http://www.joshjacob.com/mac-development/tnef.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pendora:
klopt, deze had ik ook al gevonden maar niets werkt. helaas heb ik dit probleem pas ruim een jaar, daarvoor nooit problemen. kan het ook aan Acrobat liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Dit is normaal gedrag van Outlook en bestaat al sinds jaar en dag. De enige oplossing die echt werkt is plain text mail versturen (aka mail zonder opmaak). Mail met opmaak levert anno 2019 nog steeds veel problemen op ongeacht welke mailclient je ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:21
Of TNEF uitschakelen op de Exchange-server, indien van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Om even te spreken als systeembeheerder: dat soort suggesties zijn nooit en te nimmer een optie. Althans niet wanneer 1 persoon er last van heeft. Het wordt wat anders wanneer er meer zijn waar het een probleem is. Aangezien het hier om Office 365 gaat ligt dat nog veel moeilijker. Als je met je Office 365 account Exchange in die mate kunt beheren dan is dat technisch een optie die je kunt nemen. Heb je niet zo'n account dan valt er dus helemaal niks te versleutelen en zit je met de defaults die Microsoft je aanbiedt.

M.a.w. je ontkomt er bijna niet aan om dit aan de client kant op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
ppl schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:52:
Om even te spreken als systeembeheerder: dat soort suggesties zijn nooit en te nimmer een optie. Althans niet wanneer 1 persoon er last van heeft. Het wordt wat anders wanneer er meer zijn waar het een probleem is. Aangezien het hier om Office 365 gaat ligt dat nog veel moeilijker. Als je met je Office 365 account Exchange in die mate kunt beheren dan is dat technisch een optie die je kunt nemen. Heb je niet zo'n account dan valt er dus helemaal niks te versleutelen en zit je met de defaul die Microsoft je aanbiedt.

M.a.w. je ontkomt er bijna niet aan om dit aan de client kant op te lossen.
Maat als zzper bijvoorbeeld ga je dat niet aan je klanten uitleggen dat ze dan maar over moeten naar Windows en outlook. Denk niet dat je veel klanten overhoudt. Dus je zult het wel aan je eigen kant moeten oplossen. Kan uiteindelijk wel betekenen dat je weg moet bij office365

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Dat zeg ik dus: je moet het aan je eigen kant oplossen (dat is de client kant ;)). De server aanpassen is veelal geen optie en de klant maar vragen om compatible software te draaien al helemaal niet. En waarom zou je dat soort oplossingen ook moeten najagen? Het is helemaal nergens voor nodig. Je kunt het prima aan jouw kant oplossen door mail te gebruiken waarvoor het geschikt is. Dat betekent dus plain text mail als je zeker wil zijn dat de andere kant het zonder problemen kan lezen en mail incl. bijlagen niet groter dan 10MB maken (en dan nog loop je kans dat de ontvangende mailserver je mail weigert omdat ie te groot is; de kans is alleen gigantisch klein). Dat betekent dat je voor grote bijlage dus een andere oplossing moet verzinnen zoals een filesharing-dienst of een opslagdienst waar je bestanden kunt delen. Dat kan allemaal prima met Office 365.

Dat is waarom systeembeheerders hier tegengas op geven. Wanneer veel mensen er last van hebben dan wil men nog wel eens gaan kijken of ze daar een oplossing voor kunnen verzinnen. Je moet alleen niet gaan verwachten dat TNEF op de server uitschakelen daar dan bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ppl schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:27:
Dit is normaal gedrag van Outlook en bestaat al sinds jaar en dag. De enige oplossing die echt werkt is plain text mail versturen (aka mail zonder opmaak). Mail met opmaak levert anno 2019 nog steeds veel problemen op ongeacht welke mailclient je ook gebruikt.
Een andere e-mailclient dan Outlook gebruiken om te versturen is een uitstekend werkende oplossing. Als ik weer eens een winmail.dat bijlage ontvang, vertel ik de verzender dat het zijn probleem is dat ik die informatie niet ontvang en raad ik aan een fatsoenlijke e-mailclient te gebruiken, dus iets anders dan OutHouse.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmac84
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 12:37
de plugin: letter opener downloaden!
helaas wel betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

mrmac84 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:31:
de plugin: letter opener downloaden!
helaas wel betaald.
Dus de ontvanger moet gaan betalen omdat de verzender zijn zaakjes niet in orde heeft :? :? :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd
Verstuur het of in HTML of in plain tekst, niet in Rich Text Format (RTF) en dan zou iedereen gewoon de mail moeten ontvangen.

https://support.office.co...da-47fe-b693-cf41f792fefa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Met HTML loop je ook tegen dit issue aan. Plain text is de enige manier om het niet te krijgen in Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
ppl schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 00:51:
Dat zeg ik dus: je moet het aan je eigen kant oplossen (dat is de client kant ;)).
Excuses op de een of andere manier las ik het als de ontvangende kant.
Pagina: 1