Beste forumleden,
Het is weer eens zo ver, ik mag van mezelf eens gaan rondneuzen om te kijken naar een nieuw game-systeem. Mijn vorige systeem heb ik ook op dergelijke manier gebouwd.Dat is echter al weer 7 (!!!) jaar geleden. Heb recentelijk de game hobby weer eens opgepakt maar met mijn huidige systeem kan ik niet echt mee komen. Mijn vraag is eigenlijk, zijn er uit de onderstaande setup nog een aantal componenten te gebruiken of is het te verouderd?
En gezien ik er al een tijdje uit ben en totaal niet meer op de hoogte ben van de ontwikkelingen op hardwaregebied zie ik jullie tips graag tegemoet!
Mijn budget voor een nieuw systeem inclusief nieuw scherm is ongeveer 1000 euro.
Alvast heel erg bedankt voor de moeite en groeten uit het Noorden!
Maniac050
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro, inclusief een nieuw bijpassend scherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Processor Intel Core i5 2500K
Moederbord ASRock P67 Pro3
Geheugenmodule Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 CL9 kit
Videokaart Sapphire Radeon HD 7950 3GB
Harddisk/SSD Crucial m4 128GB
Samsung Spinpoint F3 500GB
Behuizing Corsair Carbide 400R
Voeding OCZ ZT Series 550W
CPU-koeler Scythe Mugen 2 Rev. B
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met mijn nieuwe systeem zou ik graag de komende 3 jaar weer vooruit willen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, als er bepaalde onderdelen van mijn huidige systeem meegenomen zouden kunnen zou dat mooi zijn maar dat hoeft niet perse. Wellicht alleen de behuizing.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren welke onderdelen een systeem maakt dat mee kan komen met de nieuwe generatie games (APEX, Rocket League) en wat een tijdje mee kan. Ik heb zelf vrij weinig verstand van hardware maar vindt het wel leuk om er mee bezig te zijn!
Het is weer eens zo ver, ik mag van mezelf eens gaan rondneuzen om te kijken naar een nieuw game-systeem. Mijn vorige systeem heb ik ook op dergelijke manier gebouwd.Dat is echter al weer 7 (!!!) jaar geleden. Heb recentelijk de game hobby weer eens opgepakt maar met mijn huidige systeem kan ik niet echt mee komen. Mijn vraag is eigenlijk, zijn er uit de onderstaande setup nog een aantal componenten te gebruiken of is het te verouderd?
En gezien ik er al een tijdje uit ben en totaal niet meer op de hoogte ben van de ontwikkelingen op hardwaregebied zie ik jullie tips graag tegemoet!
Mijn budget voor een nieuw systeem inclusief nieuw scherm is ongeveer 1000 euro.
Alvast heel erg bedankt voor de moeite en groeten uit het Noorden!
Maniac050
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro, inclusief een nieuw bijpassend scherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Processor Intel Core i5 2500K
Moederbord ASRock P67 Pro3
Geheugenmodule Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 CL9 kit
Videokaart Sapphire Radeon HD 7950 3GB
Harddisk/SSD Crucial m4 128GB
Samsung Spinpoint F3 500GB
Behuizing Corsair Carbide 400R
Voeding OCZ ZT Series 550W
CPU-koeler Scythe Mugen 2 Rev. B
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met mijn nieuwe systeem zou ik graag de komende 3 jaar weer vooruit willen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, als er bepaalde onderdelen van mijn huidige systeem meegenomen zouden kunnen zou dat mooi zijn maar dat hoeft niet perse. Wellicht alleen de behuizing.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren welke onderdelen een systeem maakt dat mee kan komen met de nieuwe generatie games (APEX, Rocket League) en wat een tijdje mee kan. Ik heb zelf vrij weinig verstand van hardware maar vindt het wel leuk om er mee bezig te zijn!