Toon posts:

car hi-fi verzameling, wat zal ik inbouwen??

Pagina: 1
Acties:
  • 795 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier liggen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
- Pioneer DEH6900R headunit- Pioneer 6CD wisselaar
- Clarion ARX7370R headunit
- Clarion EQH5100 equalizer
- Clarion CDD635 6CD wisselaar
- DLS RC1 composet (midden & hoog)
- DLS 690 coaxiaal
- Caliber 40Watt RMS coaxiaal (10 cm)
- Kenwood KAC 723 versterker
- Macrom 4405 4-kanaals versterker, 4x55Watt RMS
- Macrom 2-kanaals versterker, 95Watt RMS gebridged
- Macrom 12" Subwoofer
- Altec Lansing 12" Subwoofer

Je ziet het al..... overcompleet >:)
Wat is de beste combinatie om in te bouwen? En welke speakers op welke versterker? En waar filteren?

Nadeel van de clarion (2 jaar oud) is dat ie nogal traag cd's laadt, is dit normaal? duurt zeker 1,5 minuut voor de wisselaar begint met spelen. De pioneer is daarentegen nog zo goed als nieuw (ongeveer 5-6 maanden oud) en heeft nog nergens problemen mee gegeven, nadeel is dat er geen equalizer op aangesloten kan worden.

Please advise :)

Zerox

Verwijderd

Volgens mij is dat niet normaal dat het zolang duurt om een cd te laden nee.
Ik zou in ieder geval je pioneer setje erin zetten.Wat betreft de rest kan je het beste je macrom shit erin zetten omdat je daar het meeste spul van hebt kenwood is ook heel goed.Maar het beste is gewoon om het zoveel mogelijk bij 1 merk te houden :):):):)

OfficerBradey

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 22:59 schreef OfficerBradey het volgende:
Volgens mij is dat niet normaal dat het zolang duurt om een cd te laden nee.
Ik zou in ieder geval je pioneer setje erin zetten.Wat betreft de rest kan je het beste je macrom shit erin zetten omdat je daar het meeste spul van hebt kenwood is ook heel goed.Maar het beste is gewoon om het zoveel mogelijk bij 1 merk te houden :):):):)

OfficerBradey
Dat maakt toch in principe nix uit of wel? Ik bedoel.... het zijn allemaal redelijk "goede" producten en het is allemaal "compatible" met elkaar, alleen de equalizer kan ik niet op mijn pioneer aansluiten :(

Zou ik die equalizer echt nodig hebben? Of kun je met filters e.d. e.e.a. redelijk afstellen?

En ik denk trouwens dat ik mijn DLS-speakertjes niet weg doe... of is caliber beter wat dat betreft?

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik zelf vind een equalizer onzin........

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 23:11 schreef CORVETTE het volgende:
Ik zelf vind een equalizer onzin........
onderbouwen dude.... onderbouwen....

met een equalizer kun je toch exact instellen welke toon naar welke speaker gaat :? of niet?

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 23:06 schreef ZeroX15 het volgende:[..]En ik denk trouwens dat ik mijn DLS-speakertjes niet weg doe... of is caliber beter wat dat betreft?
Een equalizer is met goede filters niet echt noodzakelijk. Verder zou ik voor de DLS gaan wat dat is beter dan caliber. Zelf heb ik een Caliber 10cm compo-set voor midden en hoog, maar ik ben er van overuigd dat DLS beter klinkt.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:41
Op dinsdag 24 juli 2001 23:25 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

onderbouwen dude.... onderbouwen....

met een equalizer kun je toch exact instellen welke toon naar welke speaker gaat :? of niet?
Volgens mij gebruik je een Equalizer meer om bepaalde tonen weg te drukken of juist beter uit te laten komen.. dus als je nou speakers hebt waar veel te veel bas uit komt kun je met je equalizer die bas een beetje dempen.

persoonlijk vinnik dat je met een equalizer je muziek vern**kt omdat je het dan niet zo meer afspeeld zoals de muzikant het bedoeld heeft.. maargoed als je slechte speakers hebt moet je soms wel omdat het anders echt niet klinkt.

met je filters stel je in welke speaker welke toonhoogte (of beter gezegd: welke frequentie) voor zijn kiezen krijgt. (dus dat de bas naar je subwoofer(s) gaat, je hogetonen naar de tweeters en de rest naar de middentoners ofzo)

Have a wheelie good weekend!

• FragDaddy
offtopic:
die edit knop en die Quote knop zitten wel heel dicht naast elkaar he en ze lijken ook nog op elkaar.. zit ik me eigen post te qouten hier :(

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Op dinsdag 24 juli 2001 22:59 schreef OfficerBradey het volgende:
Maar het beste is gewoon om het zoveel mogelijk bij 1 merk te houden :):):):)

OfficerBradey
Elke audiofiel weet dat dat een fabeltje is. Ik zou de Clarion erin gooien, das echt top spul.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Geluid moet klinken zoals het bedoeld is , dus je hoort het niet te vervormen. Tenzij je daarvan houd natuurlijk :) Daarom hebben dure versterkers ( mark levinson, krell e.d. ) alleen maar volume knop.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 25 juli 2001 00:23 schreef CORVETTE het volgende:
Geluid moet klinken zoals het bedoeld is , dus je hoort het niet te vervormen. Tenzij je daarvan houd natuurlijk :) Daarom hebben dure versterkers ( mark levinson, krell e.d. ) alleen maar volume knop.
Juistem. En wat doe je met een equalizer ? Juist, vervormen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken aan de volgende opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~b.vanhout/photo/audio-ontwerp1.gif

op- en/of aanmerkingen?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 00:22 schreef JT het volgende:

[..]

Elke audiofiel weet dat dat een fabeltje is. Ik zou de Clarion erin gooien, das echt top spul.
Spreekt hier iemand die met beide merken ervaring heeft? Nadeel vinnik dat de clarion (zit nu in de auto) lang doet over het laden van cd's uit de wisselaar, en de versterker die in de radio zit wil zo af & toe wel eens een speakertje hier en een boxje daar uit laten vallen of later vervormen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 00:23 schreef CORVETTE het volgende:
Ja goed, maar wanneer je tweetertje 50hz door hun conusjes krijgen wordt het geluid er niet echt beter op, wel?

• FragDaddy
De opstelling die je nu bedacht hebt ziet er goed uit.. ik neem aan dat die pioneer headunit een aparte sub uitgang heeft waar je die subversterker op aan kan sluiten, anders moet daar nog wel even een filter tussen :)

verder lijkt me het nu een kwestie van even inbouwen :)

• FragDaddy
Ja goed, maar wanneer je tweetertje 50hz door hun conusjes krijgen wordt het geluid er niet echt beter op, wel?
lees mijn eerste post nog eens door plz.

op het feit dat je tweeters 50Hz krijgen heeft een equalizer geen enkele uitwerking..

om te voorkomen dat er 50Hz door een tweeter komt gebruik je FILTERS!

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 25 juli 2001 00:43 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

Spreekt hier iemand die met beide merken ervaring heeft? Nadeel vinnik dat de clarion (zit nu in de auto) lang doet over het laden van cd's uit de wisselaar, en de versterker die in de radio zit wil zo af & toe wel eens een speakertje hier en een boxje daar uit laten vallen of later vervormen.
Die kwestie van lang laden heeft met het mechanisme te maken. En die clarion is zeker wel goed van kwaliteit als je hem op een aparte versterker aansluiten, en van dat andere wat je vertelt heb ik nog nooit gehoord :?

Ecodan warmtepomp

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou persoonlijk ook geen equalizer gebruiken, tenzij je het echt nodig vindt. Meer apparaten in de schakeling, dus meer ruis.

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 25 juli 2001 09:18 schreef Wekkel het volgende:
Ik zou persoonlijk ook geen equalizer gebruiken, tenzij je het echt nodig vindt. Meer apparaten in de schakeling, dus meer ruis.
Ook dat nog. Geen equalizer omdat :

- Meer ruis
- Kwaliteits vermindering
- Muziek moe je horen zoals het bedoelt is.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 01:14 schreef FragDaddy het volgende:
De opstelling die je nu bedacht hebt ziet er goed uit.. ik neem aan dat die pioneer headunit een aparte sub uitgang heeft waar je die subversterker op aan kan sluiten, anders moet daar nog wel even een filter tussen :)

Shit, probleempje (denk ik)....
Mijn pioneer headunit heeft slechts 1 versterkeruitgang.... kan ik die splitten?

Dus dat ik die kabel split dmv zo'n tulpsplitter? en verder dus gewoon de opstelling hierboven volg.... :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 07:43 schreef JT het volgende:

[..]

Die kwestie van lang laden heeft met het mechanisme te maken. En die clarion is zeker wel goed van kwaliteit als je hem op een aparte versterker aansluiten, en van dat andere wat je vertelt heb ik nog nooit gehoord :?
Ik denk dat het probleem is dat ie elke keer de stroom van de wisselaar afhaalt.... Mijn pioneer (die had ik hiervoor erin zitten) had een + constant aangesloten zitten, wanneer het contact uit stond kon ik dus toch de slede eruit halen, nu heb ik slechts 1 kabel van de radio naar de wisselaar lopen, en daardoor is m'n wisselaar "dood" wanneer het contact uit staat en moet ie dus wanneer het contact weer aan staat alle 6 de cd's opnieuw laden (doet ie als routine).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 01:14 schreef FragDaddy het volgende:

Aha! dat ging de vorige keer dus fout |:( ik heb maar 1 uitgang erop zitten.... damn... ik d8 dat mijn versterker dat ding filterde, was een Phoenix Gold uit de QX-serie (nu inmiddels verkocht), daar kon ik volume EN bass instellen geloof ik.... en er zat een schakelaar op waarmee ik bepaalde tonen, ik geloof 80 en 120hz kon scheiden.

Maar daar zou dus nog een filter op moeten? Wat kosten die dingen ongeveer? Maakt het nog wat uit van welk merk ze komen (heb er voor DLS filters inliggen) :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 09:33 schreef JT het volgende:

[..]

Ook dat nog. Geen equalizer omdat :

- Meer ruis
- Kwaliteits vermindering
- Muziek moe je horen zoals het bedoelt is.
Ruis valt toch wel mee met een equalizer??

Ennehh.... blijf jij dan ook van de bass- en trebleknop van je headunit af dan? Daarmee tweak je toch ook het geluid :?

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 26 juli 2001 22:05 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

Ruis valt toch wel mee met een equalizer??

Ennehh.... blijf jij dan ook van de bass- en trebleknop van je headunit af dan? Daarmee tweak je toch ook het geluid :?
Nee. Als ik een installatie koop, dan is ie iig goed genoeg om niet af te hoeven regelen.

Ecodan warmtepomp

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een keer door de (niet uitzetbare) equalizer van mijn radio is al genoeg, nog een extra equalizer niet nodig...

Sommigen zweren erbij, ik juist niet.

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 27 juli 2001 09:38 schreef Wekkel het volgende:
Een keer door de (niet uitzetbare) equalizer van mijn radio is al genoeg, nog een extra equalizer niet nodig...

Sommigen zweren erbij, ik juist niet.
Tja, hangt er vanaf hoe goed je installatie is :+

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 10:48 schreef JT het volgende:

[..]

Tja, hangt er vanaf hoe goed je installatie is :+
Toch kan ik het me niet voorstellen dat je er vanaf blijft.... het heeft namelijk niet alleen met je installatie te maken maar ook met de plaatsing van je apparatuur. Op een hi-fi installatie van bijvoorbeeld onkyo kun je ook vanalles instellen, marantz en denon idem. Wil dat zeggen dat deze installaties minder zijn :? volgens mij niet hoor....

En hoe weet de muzikant nou waar ik me bevindt in de auto, waar ik mijn sub ingebouwd heb etc... dat kun je juist bijstellen met je equalizer.

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 27 juli 2001 14:42 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

Toch kan ik het me niet voorstellen dat je er vanaf blijft.... het heeft namelijk niet alleen met je installatie te maken maar ook met de plaatsing van je apparatuur. Op een hi-fi installatie van bijvoorbeeld onkyo kun je ook vanalles instellen, marantz en denon idem. Wil dat zeggen dat deze installaties minder zijn :? volgens mij niet hoor....

En hoe weet de muzikant nou waar ik me bevindt in de auto, waar ik mijn sub ingebouwd heb etc... dat kun je juist bijstellen met je equalizer.
Ten eerste : als ik een losse equalizer tussen mijn componenten zet word de kwaliteit wel degelijk minder.

Ten tweede : als dat nou zo belangrijk is, moet ik het dan even gaan hebben over hoe een slechte akoestiek een auto eigenlijk heeft ? En balans zit ook gewoon op je autoradio, daar heb je geen aparte equalizer voor nodig.

Ecodan warmtepomp

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het wel een wee van equalizers komt wel vaker naar voren. Feit is, dat een extra apparaat (hoe goed dan ook) gewoon extra ruis met zich meebrengt. Hoe beter het apparaat, hoe minder de ruis, maar toch. Een equalizer is mooi om je geluidsbeeld te regelen, maar met een beetje spullen en afregeling van je versterkers kom je zowiezo al een heel aardig end in de richting. Voor liefhebbers van daadwerkelijk meten en lineare lijntjes op de grafiek is een equalizer een must, voor de liefhebber van installaties "zoals zij klinken" is een equalizer een onnodige schakel in de keten, qua geluid en qua geld..
Pagina: 1