Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• deTuinman
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 14:11
Binnen Windows 10 is er sinds de laatste updates een vreemd 'probleem' opgetreden. Wanneer ik een map of een nieuw bestand (tekst-bestand, Word, etc.) aanmaak staat die automatisch op 'comprimeren én alleen-lezen.

Te herkennen aan de blauw pijltjes die het pictogram overlappen:

Wanneer ik naar de instellingen van m'n harde schijven ga, staat de comprimeer-optie uitgeschakeld.

Ik los het voor nu op, door zelf de opties uit te schakelen per map en/of bestand, maar het is gewoon omslachtig. Ik wil er bijna een schone installatie aan wagen, mits iemand het toch herkent.

Alle reacties

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:10
Meestal betekent dit dat er ruimtegebrek aan het ontstaan is op je systeemdrive. Vanaf een bepaald moment gaat W10 dan uit zichzelf comprimeren.

Ik zou in eerste instantie eens Schijfopruiming uitvoeren op je C-drive, en daarbij systeembestanden laten opschonen. Vorige Windows-installaties, Windows update bestanden en Apparaatstuurprogammapakketten en ander grote "vissen" selecteren alvorens de opruimactie uit te voeren. Dat scheelt vaak zo'n 10 - 20 GB aan terug te winnen ruimte.

Masimo wijzigde deze reactie 13-03-2019 20:42 (9%)

• deTuinman
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 14:11
Maar ik heb 40 gig vrij aan ruimte.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True