Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 14:03
Binnen Windows 10 is er sinds de laatste updates een vreemd 'probleem' opgetreden. Wanneer ik een map of een nieuw bestand (tekst-bestand, Word, etc.) aanmaak staat die automatisch op 'comprimeren én alleen-lezen.

Te herkennen aan de blauw pijltjes die het pictogram overlappen:
Afbeeldingslocatie: https://www.tenforums.com/geek/gars/images/2/types/thumb_Compress.png

Wanneer ik naar de instellingen van m'n harde schijven ga, staat de comprimeer-optie uitgeschakeld.

Ik los het voor nu op, door zelf de opties uit te schakelen per map en/of bestand, maar het is gewoon omslachtig. Ik wil er bijna een schone installatie aan wagen, mits iemand het toch herkent.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-06 21:43
Meestal betekent dit dat er ruimtegebrek aan het ontstaan is op je systeemdrive. Vanaf een bepaald moment gaat W10 dan uit zichzelf comprimeren.

Ik zou in eerste instantie eens Schijfopruiming uitvoeren op je C-drive, en daarbij systeembestanden laten opschonen. Vorige Windows-installaties, Windows update bestanden en Apparaatstuurprogammapakketten en ander grote "vissen" selecteren alvorens de opruimactie uit te voeren. Dat scheelt vaak zo'n 10 - 20 GB aan terug te winnen ruimte.

[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 13-03-2019 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 14:03
Maar ik heb 40 gig vrij aan ruimte.