Dag Allen,
Ik heb het systeem gebouwd en kreeg de melding van het moederbord (dmv rode led) dat er iets mis is met de CPU. Het systeem start dan ook niet, geeft geen beeld, fans draaien een centimeter voor ze tot stilstand komen.
het meest opvallende: wanneer ik probeer te starten is er een klikkend geluid in de maat met de fan om de halve seconde. het doet mij persoonlijk denken aan het aanzetten van een stop in de meterkast terwijl er een aardlek is.
dit gebeurt zelfs wanneer elke powerkabel als enige is aangesloten op het moerbord.
ik heb verscheidene troubleshooting stappen ondernomen:
bekabeling bij langs lopen/opnieuw aansluiten
videokaart afkoppelen
cpu en cpu-socket fysiek inspecteren, beide niks op aan te merken
Het systeem:
AMD Ryzen 5 2600
Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular PSU / PC voeding
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 Geheugenmodule
Gigabyte B450 AORUS ELITE
Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G Videokaart
Intel 660p 1TB M.2 SSD
inmiddels heb ik de desbetreffende webshop benaderd en zal zich buigen over deze case. ik post hier om te peilen of ier misschien meer over bekend is.
bij voorbaat dank.
Ik heb het systeem gebouwd en kreeg de melding van het moederbord (dmv rode led) dat er iets mis is met de CPU. Het systeem start dan ook niet, geeft geen beeld, fans draaien een centimeter voor ze tot stilstand komen.
het meest opvallende: wanneer ik probeer te starten is er een klikkend geluid in de maat met de fan om de halve seconde. het doet mij persoonlijk denken aan het aanzetten van een stop in de meterkast terwijl er een aardlek is.
dit gebeurt zelfs wanneer elke powerkabel als enige is aangesloten op het moerbord.
ik heb verscheidene troubleshooting stappen ondernomen:
bekabeling bij langs lopen/opnieuw aansluiten
videokaart afkoppelen
cpu en cpu-socket fysiek inspecteren, beide niks op aan te merken
Het systeem:
AMD Ryzen 5 2600
Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular PSU / PC voeding
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 Geheugenmodule
Gigabyte B450 AORUS ELITE
Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G Videokaart
Intel 660p 1TB M.2 SSD
inmiddels heb ik de desbetreffende webshop benaderd en zal zich buigen over deze case. ik post hier om te peilen of ier misschien meer over bekend is.
bij voorbaat dank.
[ Voor 15% gewijzigd door aalfs op 13-03-2019 13:01 ]