Kosten berekenen voor verhuizing (huur)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Hi Tweakers,

Vorige verhuizing ben ik er een beetje 'yolo' in gegaan en dat heeft me uiteindelijk véél te veel geld gekost.
Nu ga ik na 4 jaar weer verhuizen naar een ander appartement. Dit keer wil ik het qua kosten en planning wat gestructureerder aanpakken.

Kosten overstap
Één keer dubbele huur: €909
Éen keer overlopend gas/licht: ~€70
Internet verhuizen: ~0 extra
-€1000

Kosten verlaten oude woning
€400 opzij zetten voor mogelijke herstelwerkzaamheden. 2 deuren zijn beschadigd geraakt. Zal moeten meevallen gezien de deuren 30 jaar oud zijn en cardboard deuren zijn. Letterlijk bij het openduwen van de deur met m'n voet er doorheen getrapt 8)7
Iets met Oud-Nieuw regeling dat ze geen volledige vervangingskosten mogen rekenen i.v.m ouderdom?

Verhuiskosten
Ik verlaat een een slaapkamer apartement (60m2). Een keer heen en weer is 60km. Dus reken op max 250km. Verhuisbus met 20m3 opslag lijkt me voldoende?

Bij BoRent €172 voor één dag.
Bij Europcar €160 voor éen dag.
+Benzine = 37,50
Verhuisdozen: €30
€240,-

Vloer
Meubels hoef ik voor nu niks nieuws. Grootte blijft hetzelfde. Dus dat zal gewoon overschuiven zijn.
Wil er wel een nieuwe vloer+ondervloer in leggen. 77m2 dus haal ik 90m2 * €7 per m2 = €630
Ondervloer €2 per m2. Plus plinten en wat extra dingen hier en daar zal het max €1000 zijn.

Samengevat:
Vloer: €1000
Verhuiskosten: €240
Overstapkosten: €1000
Herstelkosten: €400
Totaal: €2640
Extra onverwacht (Verf, extra onverwachtse kosten, kleine dingetjes hier en daar:): €400
Totaal + Buffer: €3000

Kritische tweakerts, vergeet ik wat?

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Eten + drinken voor je vrienden / collega's / familie die je komt helpen?
Of ga je alles alleen sjouwen?

Passen je gordijnen in je nieuwe huis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Volgens mij heb je er goed over nagedacht. Je zou, als je de kosten nog wil drukken, eens kunnen kijken op snappcar.nl. Dat is een site waar je auto's, busjes, e.d. kunt huren van particulieren. Scheelt aanzienlijk t.o.v. de standaard autoverhuur-toko's.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
Kypo schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:28:
Eten + drinken voor je vrienden / collega's / familie die je komt helpen?
Of ga je alles alleen sjouwen?

Passen je gordijnen in je nieuwe huis?
Goede. €100 voor pizza is ook goed om mee te nemen.
Gordijnen ook niet over nagedacht. Dat valt dan onder de €400 onverwachtse kosten.
Voor +-€200 zal je wel een paar setjes plisségordijnen en slaapkamergordijnen kunnen score.
Wellicht even oprekken naar €600.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Valandin Let goed op bij huur van vervoer, dat jijzelf de te huren auto goed inspecteert. laat alles vastleggen op papier en pas goed op met zelf schade rijden. volle tank bij afleveren en ook bij inleveren. elke zichtbare schade melden, ook al is het een 'krasje' !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Voor de verhuisbus zou ik eens bij lokale bedrijven in de buurt rondkijken. Toen wij gingen verhuizen was bij een lokaal bedrijf de bus 109 euro voor een dag of 139 voor het weekend (vrijdagavond-maandagochtend). Op het totaalbedrag scheelt het misschien niet heel veel, maar goed alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Update:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xPjCyTX.png

Zo vollediger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Alles dat je zelf kunt fixen, zelf fixen.
Daarin kun je best creatief zijn, afhankelijk van of je het netjes wil doen of niet. :)

As in, als je geen of weinig compassie hebt met je huisbaas: Gaten in deuren of muren stoppen met krantenpapier, muurvuller en overschilderen werkt prima.

Muren in stevige kleuren kun je prima oplappen met verf van de Action.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-06 20:59
Moet je een geluidswerende ondervloer aanbrengen? Reken dan 5-6 euro/m2. Bij betonvloer ook rollen alutape (Gamma) a ~10 euro/50 meter. Laminaat voor 7 euro ga je haten bij het leggen. Let goed op verpakkingseenheden, soms moet je net een pak ondervloer aanbreken omdat het niet anders kan, maar heb je het wel helemaal af moeten rekenen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:02

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Mocht je eigen risico afkopen overwegen:
Let op met het huren van een busje dat je meestal bovenhoofdse schade (zeg maar schade aan het dak ) uitgesloten is bij de (eigenrisico) schade afkoop regeling.
De definitie hoe te bepalen wat bovenhoofds is wisseld per aanbieder nogal (soms een maat , soms de raamlijsten etc) effectief kan de halve auto er onder vallen en maakt de afkoopregeling zo goed als zinloos. Dus altijd even goed lezen.

Ik weet niet of onder wasmachine schoonmaken ook leeg laten lopen valt, maar dat scheeld mogelijk een spoor water door het huis :+ (waar de zeef zit even leeg laten lopen)

@unezra witte tandpasta is goud voor de witte muren en plafonds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 10:50

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wat me ook te binnen schiet:

- €30,- aan verhuisdozen ga je niet redden, je hebt er altijd meer nodig dan je denkt
- Iedere rit naar de bouwmarkt kost je €100, ook al ga je voor een schroefje
- Kijk voor de gordijnen naar de aanbiedingen van de HEMA
- Kijk voor verf en andere zaken naar aanbiedingen bij de bouwmarkten (er is *altijd* wel ergens verf in de aanbieding, vaak met 30%-40% korting en meer)
- Reserveer extra kosten voor GWL in je nieuwe woning, dat kan het eerste jaar tegenvallen (of mee, maar dan heb je geld over)
- Denk ook aan verhuisdekens (en vergeet ze niet te retourneren zoals wij, dat kost geld)
- Spanbanden
- Huur de grootste bus, als je 1x kunt rijden ipv 2x, of 2x ipv 3x scheelt dat geld en tijd (de grootste bus op B is best fors al zit je wel met het laadvermogen)
- Reken op extra kosten voor eten, zomaar kans dat je rondom je verhuizing minder kookt (en dat gaat hard)
- Je zult in je verhuismaand ook wat vaker heen- en weer rijden gok ik, dus reken ook daar de brandstofkosten van mee (neem aan dat je die maand gebruikt om je nieuwe appartement te schilderen)
- Wil je netwerk aanleggen in je nieuwe woning (het blijft tenslotte Tweakers)

Zit even na te denken over wat voor rare dingen wij nog tegen zijn gekomen een paar jaar geleden. Wat me vooral is bijgebleven is dat het me flink tegen viel. Met name het opruimen van het oude appartement. Ik ben dagen bezig geweest met de laatste dingen uit het appartement halen.

(Voordeel en gelijk nadeel: we gingen van een appartement naar een rijtjeshuis met een afstand van rond de 1.7Km dus ik kon op de fiets heen- en weer. Het verhuisweekend lag ergens halverwege, na de eerste klussen.)

Bouwmarkt viel me ook keer op keer tegen. "Even dit, even dat" en je bent €200 armer.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:11
ik vind de post kleine meubeltjes met o.a. gordijnen en lampen daarin voor 400,- wel wat aan de lage kant, de rest lijkt me te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:19:
Moet je een geluidswerende ondervloer aanbrengen? Reken dan 5-6 euro/m2. Bij betonvloer ook rollen alutape (Gamma) a ~10 euro/50 meter. Laminaat voor 7 euro ga je haten bij het leggen. Let goed op verpakkingseenheden, soms moet je net een pak ondervloer aanbreken omdat het niet anders kan, maar heb je het wel helemaal af moeten rekenen.
Met ^^

Wat je bespaart met budget-laminaat ben je met wat pech weer kwijt aan valium en bloeddrukverlagende medicatie :+

Quickstep-laminaat is geregeld in de aanbieding (vanaf zo'n 12/m2), en tot nog toe eigenlijk geen slechte ervaringen mee gehad.
Ook OK-laminaat van de gamma (5/m2) viel gezien de prijs erg mee, zowel qua leggen als het spul zelf. Wel minder zwaar/stevig dan Quickstep.

Echter pas bij een vriendin goedkoopste uitvoering van Lundia-laminaat van de Karwei bijgelegd (ze had het al, moest nog ruimte bij), wat een enorme ramp!

Planken waar de messing van dikte/breedte verschilde/niet recht liep, pak met 50% kromme planken, pak met beschadigde planken.

Ergste was nog dat er planken bij waren waar de dikte van de plank verschilde, dus ene kant 7mm, andere kant 6,7 of juist 7,3mm 8)7
De op de pakken aangegeven dikte van 7mm was dus meer een gemiddelde :F
Hoe de fuk krijgen ze dat voor elkaar in de fabriek??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-06 22:47
breagor schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:31:
ik vind de post kleine meubeltjes met o.a. gordijnen en lampen daarin voor 400,- wel wat aan de lage kant, de rest lijkt me te doen
Wij waren voor 3 opmaat gemaakte gordijnen al ruim 1000 euro kwijt.. Dus hou er rekening mee als kant en klare gordijnen niet passen, dat je een veelvoudige kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Valandin schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:32:
[...]

Goede. €100 voor pizza is ook goed om mee te nemen.
Gordijnen ook niet over nagedacht. Dat valt dan onder de €400 onverwachtse kosten.
Voor +-€200 zal je wel een paar setjes plisségordijnen en slaapkamergordijnen kunnen score.
Wellicht even oprekken naar €600.
100eu pizza vind ik dan weer aan de ruime kant, maar 200eu voor plisségordijn én slaapkamergordijen ga je het absoluut niet mee redden.
Eén plissegordijn voor een standaard enkel raam kost al ruim 120eu bij de Karwei volgens mij. Sowieso vind ik gordijnen schreeuwend duur, dus ik zou daar je budget iets voor verhogen.
Als je ze wel voor dat geld weet te vinden dan houd ik me aanbevolen, we zijn nog twee kleine plisségordijnen voor de slaapkamers nodig :P

Ik weet niet hoeveel zooi je hebt en hoe zwaar het is, maar verhuisdozen zou ik niet kopen. Je kunt via via vaak wel goede dozen voor nop krijgen. Wellicht de lokale supermarkt/groenteboer vragen voor bananendozen?
Wij hadden bijvoorbeeld grote stevige dozen waar hondenvoer in had gezeten (rook je niets van :)), mooi formaat en lekker stevig.

Bus/klein vrachtwagentje huren kan, maar vaak gaat er in een goede aanhanger met huif niet heel veel minder spul. Wellicht dat je zelf of iemand die je wil helpen een auto met trekhaak heeft en je voor een paar centen een aanhanger kunt huren? Voor het prijsverschil kun je best een keer extra rijden.

Nog een doe het zelf tip. Goedkope verf is vaak duurkoop, je moet het vaak een paar keer extra doen wil het dekken. Zoek dus iets met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Afgezien daarvan, trek een paar centen uit om een muur voor te behandelen. Dit kan zomaar voorkomen dat je een muur 2 of 3 keer extra moet sauzen en je dus qua euro's en qua tijd minder gunstig af bent....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Voor het vervoer; kijk ook eens op werkspot (o.i.d.) naar verhuishulp. Ik heb voor mijn verhuizing voor € 150,- een bus van 20m3 met twee Bulgaren erbij gehuurd voor een halve dag. Hierdoor was in 1u mijn huis leeg en in 30mins stond alles weer binnen op de juiste plek.

Ik had dan ook geen gedoe met verzekeringen, schade, benzine en al het gedoe met ophalen en wegbrengen van een gehuurde bus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 16:13
Die verhuisbus kan veel goedkoper. Ik huurde voor substantieel minder een vrachtwagentje voor een heel weekend bij Sixt.

Gordijnen: bij leenbakker, kwantum, etc. regelmatig gratis gemaakte gordijnen. Heb toevallig net even gekeken bij leenbakker: voor 545cm breed en 334 (!) cm hoog was het met een simpele stof (die er best prima uitzien in het echt), 280 euro.. komt nog wel rails bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:29
Kun je vwb de huur niks regelen met oude en nieuwe verhuurder?

Mijn vriendin heeft destijds ook kunnen regelen dat ze een week eerder de sleutel van nieuwe appartement kreeg. Kon daardoor weekje eerder verhuizen en daarna oude appartement fixen en dus geen dubbele huur.

Ik weet niet of je nog zaken vanuit oude verhuurder kunt verwachten. In mijn geval moest een zonnescherm van de woning af. Ding was 5 jaar oud en nog helemaal prima. Had oude verhuurder die voor mij erin zat nieuw aangeschaft. Mocht ik toen voor niks overnemen.

Echter toen ik eruit ging moest dit van woningbouw eraf. Maar dat is nog niet eenvoudig op 3 hoog zonder balkon. Moest toen dus nog steiger regelen. Toch zonde van de extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Wat je bij de bouwmarkt aan "dit en dat" gaat uitgeven hangt heel erg af van wat je al hebt. Als je al 30 jaar lang kleinmateriaal verzameld, overhoudt en opslaat kun je daar uit putten. Heb je werkelijk niks, ook niet qua gereedschap... dan kan het hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 03:43
Je hebt al adres wijzigen, maar vergeet ook niet in- en eventueel uitschrijven bij een andere gemeente, en (dubbele) belastingen en zo van water en afval enzovoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Valandin schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:25:
Verhuiskosten
Verhuisdozen: €30

Kritische tweakerts, vergeet ik wat?
Ja, karton kun je gratis ophalen bij de supermarkt bij jou in de buurt. Bananendozen zijn wat mij betreft veel prettiger verhuizen dan verhuisdozen. De hoogte kun je aanpassen aan de inhoud, de dozen zijn stevig, je kunt ze rustig 10 hoog opstapelen en als je op tijd begint met sparen van die dozen dan kun je al je kleine grut er wel in kwijt.

Verder: Begin een week voor de verhuizing al in te pakken. Als jij op de dag van verhuizing alles hebt ingepakt hoeft je "personeel" alleen nog maar te sjouwen. Inpakken door je "personeel" is zonde van de tijd en energie, het is ook niet wat mensen willen die je komen helpen.

Verder: spullen die je niet mer gebruikt ga je niet eerst verhuizen en daarna weggooien of verkopen. Die ga je eerst weggooien en verkopen zodat je er geen energie meer in hoeft te stoppen én zodat je weer een paar euro's extra hebt om je verhuiskosten te beperken.

Verder heb je het over €100 voor eten en drinken. Ik weet niet met hoeveel mensen je gaat verhuizen maar voor 60m2 zou ik geen 10 mensen gaan vragen. Met 5 personen, een goede voorbereiding (ook een plan wat eerst en wat als laatste in de verhuiswagen gaat, ben je zo klaar.

Owja, meubels die uit elkaar moeten voor verhuizing haal je natuurlijk voor de verhuisdag uit elkaar. Schroeven en andere losse onderdelen doe je in een dubbel boterhamzakje met een briefje er bij in waar het van is. Ook dit scheelt op de verhuisdag zelf veel tijd en energie van je "personeel".

Verder schrijf je op iedere doos naar welke ruimte het moet in je nieuwe woning. Dit scheelt zoeken, vragen, dozen openen en dozen allemaal maar bij elkaar neer te plempen (die je later die dag weer in de weg staan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ojjorz schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:54:
Voor het vervoer; kijk ook eens op werkspot (o.i.d.) naar verhuishulp. Ik heb voor mijn verhuizing voor € 150,- een bus van 20m3 met twee Bulgaren erbij gehuurd voor een halve dag. Hierdoor was in 1u mijn huis leeg en in 30mins stond alles weer binnen op de juiste plek.

Ik had dan ook geen gedoe met verzekeringen, schade, benzine en al het gedoe met ophalen en wegbrengen van een gehuurde bus.
Met een beetje humor kun je deze post ook heel anders lezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:57
Vraag even rond wbt verhuisdozen / busje. Het is tot nu toe bij mij altijd gelukt om een busje te fixen bij vrienden / kennissen. Idem met dozen: 30 euro is weinig. Vraag of er mensen nog dozen op zolder hebben liggen. Zeker mensen in je kennissenkring die net verhuisd zijn moet je dan hebben.

Het busje niet hoeven huren, en alleen maar brandstofkosten af hoeven tikken is makkelijk verdiend.

Oh ja, schrijf op de dozen op meerdere zijdes waar ze moeten staan. Zodat mensen het ongeacht van hoe ze kijken het kunnen zien waar de doos naartoe moet. Pak van te voren in, neem daar de tijd voor. Duurt langer dan je denkt. Als je sjouwploeg het moet doen is dat voor hun een klotewerk en jij bent direct ongeveer alles kwijt want je weet niet in welke doos wat zit.

[ Voor 44% gewijzigd door Nat-Water op 14-03-2019 07:14 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-06 13:05
Tip voor verhuisdozen; vraag eens bij je lokale supermarkt of ze niet wat hebben. Die willen ze graag kwijt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 22:02
Marber schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 07:51:
Tip voor verhuisdozen; vraag eens bij je lokale supermarkt of ze niet wat hebben. Die willen ze graag kwijt
Dat dus. De zogenaamde bananendozen zijn perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:42
Voor verhuisdozen kijk bij de action,
Soms in de aanbieding voor 80 cent, maar nu 1 euro

https://www.action.com/nl-nl/p/verhuisdoos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:59
Als je werkt, kun je daar niet een bus of aanhanger lenen? Bij ons kan je in de weekends een bus meekrijgen tegen een kleine vergoeding, aanhangers zijn bij ons gratis (enkel voor vast personeel, dat dan weer wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pierw
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 08:29
Je bent de plinten vergeten, met € 4 per (plak)plint is dat ook een niet te onderschatten kostenpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Valandin schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:25:

Verhuisbus met 20m3 opslag lijkt me voldoende?
Laat je iemand anders ermee rijden of rijd je zelf? En in dat laatste geval, heb je daar de juiste rijbewijs voor? Zo'n grote bus zal denk ik (maar ik kan me vergissen) een C-rijbewijs vereisen, want de totaal toegestane maximummassa ligt boven de 3500kg. Ik heb zelf een kleine Fiat Ducato met "maar" 6,5m3, en die heeft al een maximummassa van 2900kg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artifax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-06 15:54
Waarom zou je een maand dubbele huur moeten betalen? Als je het een beetje strak inplant kan je toch binnen een dag (of een weekend) over zijn naar je nieuwe woning?Gewoon goed afstemmen met je oude en nieuwe huurbaas, veel vrienden optrommelen en gaan met die banaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Micio Nero schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:59:
[...]

Laat je iemand anders ermee rijden of rijd je zelf? En in dat laatste geval, heb je daar de juiste rijbewijs voor? Zo'n grote bus zal denk ik (maar ik kan me vergissen) een C-rijbewijs vereisen, want de totaal toegestane maximummassa ligt boven de 3500kg. Ik heb zelf een kleine Fiat Ducato met "maar" 6,5m3, en die heeft al een maximummassa van 2900kg...
Fout
MB Sprinter met laadklep (21 m3)
Mercedes Sprinter met laadklep is een bestelwagen met laadklep en puntmeubelbak 70x73x73cm. Ideaal voor het verhuizen van een 2.5-3 kamer woning, de puntmeubelbak is gemaakt zodat uw breekbare bezittingen apart van uw grote meubelen kan vervoeren. Ook praktisch is de laadklep. Hiermee ontlast u de rug en valt het verhuizen altijd mee. De vermelde afmetingen betreffen de binnenmaten, de toegang tot de laadruimte kan tot 10cm lager zijn.
Diesel, Handgeschakeld, 4 deuren, 3 zitplaatsen, Afmetingen (lxbxh): 411cm x 200cm x 221cm, Klasse: BQL, Rijbewijs: B
Het zwaarste is het onderstel en de motor, een paar muurtjes wegen niet zoveel maar creëren wel een hoop ruimte.

Daarnaast kan verf ook aardig in de papieren lopen en zie ik niet echt terugkomen in de begroting.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:29
Een paar kleine tips:
-Verhuisbusje kan veel goedkoper, ik betaalde vorig jaar €48,- voor een grote bus bij Sixt voor 1 dag.
-Verhuisdozen kan je vaak makkelijk gratis halen/lenen, wij hadden iemand die via het werk veel grote, stevige dozen kon krijgen. Ook even bij een paar supermarkten bananendozen scoren gaat al snel. Voor kleding, dekens, etc. hebben wij gewoon grote vuilniszakken gebruikt.
- Een 'traploper' huren kan vaak ook voor een €10-€15,-, is erg handig als je veel grote/zware spullen naar boven of beneden moet dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:35
voor 60m2 is het helemaal niet nodig met een maand dubbele huur. Als je dit goed voorbereid (alles staat ingepakt in 1 kamer en de rest is schoongemaakt) zet je alles op de laatste dag in de bus. Vervolgens rij je alles naar je nieuwe huis. Als dit niet in 1x kan kan je wellicht afspreken om een dag eerder te verhuizen, eventueel de bus parkeren en 1 nacht in een hotel/bij vrienden slapen, Soms valt transport gewoon onder de inboedelberzekering dus dat zou geen probleem moeten zijn.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Het meest zonde van de hele opgave is de dubbele huur, kan dat echt niet anders? Wanneer kan je in je nieuwe huis en wanneer loopt je laatste huurdag af in je oude huis?

Stap je over naar een andere gas/licht leverancier? Zij hebben toch allemaal wel een overstap/verhuis service?

Heb je een shitload aan boodschappentassen? Werken ook heel goed als verhuismateriaal!

[ Voor 38% gewijzigd door Jackson6 op 14-03-2019 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
LordSinclair schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:09:
[...]

Fout

[...]

Het zwaarste is het onderstel en de motor, een paar muurtjes wegen niet zoveel maar creëren wel een hoop ruimte.
Al met al zal de massa van de auto zelf wel richting de 2100-2200kg liggen (mijn veel kleinere Ducato weegt van zichzelf al 1870kg).

Let wel op dat deze wagens wél een maximummassa hebben van 3500kg om ze dan geschikt voor een B-rijbewijs te maken... oftewel: je kunt die wagens alleen volladen tot 3500kg, daarna ben je gewoon in overtreding, ook al kan de wagen theoretisch gezien veel meer aan.

Als je vooral grote meubels (sofa, kasten) verhuist die veel ruimte innemen maar weinig wegen maakt het niet veel uit, maar als je (net asl ik) vooral veel boeken moet verhuizen, dan heeft zo'n groot ding niet veel zin, want je gaat toch halfleeg rijden (tenzij je het risico op een boete voor lief neemt).

Kijk bijvoorbeeld hier: 500kg laadvermogen! Dat is 3x niks, tenzij je een lading verpakkingschips wilt vervoeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:08
Vaak is een weekend huren niet heel veel duurder dan alleen een zaterdag. Kan je veel stress schelen en voorkomst beschadigingen omdat je minder geneigd bent om teveel in de bus te laden.

In plaats van verhuisdozen kun je ook bananendozen bij de plaatselijke supermarkt ophalen. Let op, die krengen nemen leeg veel ruimte in beslag.
kabeltjekabel schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 00:32:
Wat je bij de bouwmarkt aan "dit en dat" gaat uitgeven hangt heel erg af van wat je al hebt. Als je al 30 jaar lang kleinmateriaal verzameld, overhoudt en opslaat kun je daar uit putten. Heb je werkelijk niks, ook niet qua gereedschap... dan kan het hard gaan.
Voor dat "dit en dat" alleen al moet heb je extra ruimte in je woning hebben en een keer extra rijden. De vraag is of het echt wel goedkoper en handiger is om een complete voorraad aan te houden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 14-03-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Joris748 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:53:
[...]

Voor dat "dit en dat" alleen al moet heb je extra ruimte in je woning hebben en een keer extra rijden. De vraag is of het echt wel goedkoper en handiger is om een complete voorraad aan te houden ;)
Ik zie het vooral als reden niet in de randstad te wonen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:02
- Dubbele huur zo veel mogelijk beperken.
Heb je echt een volle maand nodig om je nieuwe woning op orde te maken? Bij de meeste woningcorporaties kun je de huur per dag opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Een overlap van twee weken in plaats van een maand scheelt een paar honderd euro. Als je laminaat maar ligt voor je de meubels er in zet. Dat laatste muurtje schilderen kan ook een week na je verhuizing nog.

- Huur geen te grote bus. Vooral extra hoogte heb je eigenlijk helemaal niks aan en is alleen maar risico op schade door overhangende takken/bomen. En als je niet gewend bent om met een bestelbus te rijden is een grote bakwagen echt wel een uitdaging. Neem als de afstand/reistijd tussen oude en nieuwe woning beperk is liever een kleinere bus, formaat Vito en rij een keer extra.

Neem tijdens je overlap periode ook al zo veel mogelijk kleine meubels en verhuisdozen mee naar de nieuwe woning en sla dat op in de studeer/logeerkamer, bijkeuken of berging. Scheelt een berg op de dag van de verhuizing als je telkens 2 of 3 dozen/objecten alvast hebt verhuisd.

- Als de reisafstand beperkt is, laat dan zo veel mogelijk meubels in elkaar. Uit elkaar halen kost veel tijd en mijn ervaring is dat uit elkaar halen en weer in elkaar zetten meestal als resultaat een minder stevig/strak meubel geeft.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb de kosten beperkt door veel zelf te verhuizen. Dubbele woonlasten, ik kreeg wel borg van twee maanden huur terug.

In het nieuwe huis zul je kosten hebben. Gordijnen, lampen, verf, kwasten, rollers, vloeren? WC bril, misschien de sloten vervangen? Het ligt aan de situatie en wat je mee kan nemen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Dubbele huur is niet te vermeiden. Het nieuwe appartement staat te huur per 01/04/2019.
Ik moet mijn huidige huur min. een kalendermaand van te voren opzeggen. Als ik het rond de 20e á 25e opzeg (zodra ik voor het nieuwe appartement heb getekend) wordt de huur per 01/05/2019 opgezegd.

Ik zit dus sowieso met dubbele huur. Verder vind ik dat niet zo heel erg. Geeft wat ruimte om in alle rust zelf een vloertje neer te leggen, de muren opnieuw in de verf te zetten en wat te klussen. Dan kan je na 1 á 2 weken na werktijd wat te klussen een week vrij nemen en dan alles in een dag gewoon oververhuizen.

Bedankt voor alle reacties in ieder geval;
-Ik heb wel een geschikt rijbewijs [B] om het verhuisbusje te huren. Alleen ben ik niet gewend om in grote voertuigen te rijden dus laat ik bij voorkeur m'n pa of een kennis die dat wel heeft rijden.
-Ik zal nog even andere dingen vergelijken voor het verhuisvervoer.
-Budget voor extra onverwachts voorhoogd naar €1500,- zodat ik nog wat extra dingetjes kan doen om het in een keer helemaal af te maken. Let wel; Ik heb ruim voldoende meubels e.d. om de beschikbare ruimte vol te zetten.
-Verhuisdozen ga ik een goedkoper alternatief voor zoeken.
-Bulgaren e.d. inhuren zie ik zelf niet zo zitten. Al is het wel kosten/tijd efficiënt.

Laminaat dat ik voor ogen heb;
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10417545/
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20417564/

Ik heb ook de overweging om m'n huidige laminaat mee te nemen. Dan kan ik daar de slaapkamer/keuken mee voorzien. Dan hoef ik alleen de hal+woonkamer te voorzien van nieuw laminaat. Dat drukt de kosten ook enorm en met m'n huidige laminaat is niks mis. Was ook pleuris duur omdat ik het had laten leggen 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Valandin op 15-03-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:02
Huidig laminaat kun je eventueel ook aan de nieuwe huurder van je oude woning doorverkopen. Afhankelijk van de oppervlakte waar het om gaat en de kwaliteit en staat van het laminaat zal een 100-200 euro mogelijk zijn. Zelfde eventueel met gordijnen/raamdecoratie.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Halfkakkende

Vandring

Voor de kosten hoef je het niet te laten, maar de PostNL verhuisservice vond ik ook een goede toevoeging. Dacht dat ik alles had omgezet bij mijn verhuizing, maar bleken toch nog wat zaken tussendoor geglipt.

MUZIEK!

Pagina: 1