Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Dirkteur89
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 13-03 12:42
Goedemiddag!

Ik heb sinds een half jaar een Samsung Galaxy S9+ en nu ik vaker gebruik maak van Google Maps, merk ik dat het GPS signaal erg slecht is. Tijdens het rijden stopt de navigatie vaak, omdat mijn telefoon geen goed GPS signaal zou hebben.

Ik heb al in de locatie instellingen gekeken en alle locatiebepalingen geaccepteerd en de precisie verbeterd, maar niks lijkt te helpen. Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand wat ik nog zou kunnen proberen om dit probleem te verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:08
Je GPS wil graag meerdere satellieten zien:

waar ligt/staat/hangt je phone als je problemen hebt?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:50

rens-br

Moderator Mobile & IN
@Dirkteur89 Welkom op Tweakers.

Zou je ook eens kunnen kijken met GPS fix, hoe goed / slecht de ontvangst is?

• Dirkteur89
@Tens Ik gebruik mijn GPS vrijwel alleen in mijn auto. Dan heb ik mijn telefoon in een houdertje aan het dashboard. Gisteren bijvoorbeeld reed ik van Eindhoven naar Rotterdam en was het weer raak, toch niet het meest afgelegen stuk.

• Dirkteur89
@rens-br Thanks!

Welke GPS fix app kan ik het beste installeren daarvoor? Ik zie er meerdere in de play store.

Wil je voortaan de antwoorden op verschillende mensen plaatsen in één post? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

rens-br wijzigde deze reactie 13-03-2019 13:17 (40%)

• Tens
Dirkteur89 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:32:
Ik gebruik mijn GPS vrijwel alleen in mijn auto. Dan heb ik mijn telefoon in een houdertje aan het dashboard. Gisteren bijvoorbeeld reed ik van Eindhoven naar Rotterdam en was het weer raak, toch niet het meest afgelegen stuk.
GPS is niet afhankelijk van zendmasten, maar van 'zicht' op satellieten.
In de auto scherm je al 50% van de satellieten af door je metalen dak, door bossen of langs hoge bebouwing verlies je nog meer zicht. Tegen de voorruit aan werkt het beste in de auto, krijg je wel zo'n lelijke vlek op je ruit

• Dirkteur89
@Tens Bedankt voor de tip, met zo'n lelijke vlek kan ik wel leven. Ik ga het eens proberen!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:50

rens-br

Moderator Mobile & IN
Dirkteur89 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:34:
Welke GPS fix app kan ik het beste installeren daarvoor? Ik zie er meerdere in de play store.
Volgens mij zijn ze allemaal prima, bijvoorbeeld: https://play.google.com/s...id=com.chartcross.gpstest.

• Tens
Dirkteur89 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:42:
@Tens Bedankt voor de tip, met zo'n lelijke vlek kan ik wel leven. Ik ga het eens proberen!
zoiets werkt vaak ook wel:

https://www.dhgate.com/pr...e-friction/406210144.html

edit: hm, alleen voor Garmin zie ik nu.

Tens wijzigde deze reactie 13-03-2019 19:33 (6%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True