Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op een contact druk en dan dus naar contact gegevens ga, dan krijg ik een lege pagina voor me.
Ook als ik de specifieke knop contact gegevens gebruik krijg ik het zelfde resultaat.
Waar kan dit aan liggen?
...

Ik gebruik een Samsung Xcover 4 en heb mijn contacten via Exchange gesynchroniseerd met mijn telefoon.
Dit speelt nu al langer dan een week dus het is niet een eenmalig probleem.
...

Ik heb hem al opnieuw opgestart.
Ook heb ik hem opnieuw laten synchroniseren met Exchange.
ik probeerde op internet hier meer over te zoeken maar kon niks achterhalen!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:35
Hoe precies heb je met exchange gesynchroniseerd? Als het outlook is dan zijn de contacten zichtbaar in outlook, en niet in de "algemene" contacten lijst van android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja het is via outlook gesynchroniseerd zover ik weet, maar dit werkt wel bij andere telefoons op de zelfde manier zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:03:
ja het is via outlook gesynchroniseerd zover ik weet, maar dit werkt wel bij andere telefoons op de zelfde manier zo.
Mijn ervaring is dat outlook niet naar android synchroniseert, maar zijn eigen contact database bij houdt. Gmail zal wel (kunnen) syncen met de telefoon.

Welke andere telefoons (en welke software verder) heb je de ervaring dat het wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de andere telefoons zijn allemaal hetzelfde, zelfde andriod versie, zelfde telefoon en maken met dezelfde server verbinding voor de synchronisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik wel de andriod e-mail service om op mijn exchange server in te loggen, misschien gebruik ik dan niet outlook? maar de exchange mailserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:53:
ik gebruik wel de andriod e-mail service om op mijn exchange server in te loggen, misschien gebruik ik dan niet outlook? maar de exchange mailserver?
Dat is volgens mij wel anders dan de outlook app ja.
Via contacts --> settings --> accounts al geprobeerd om het exchange account toe te voegen en te synchroniseren?

edit: bij de settings staat ook "contact to display". Mogelijk kun je daar nog wat aanpassen.

[ Voor 10% gewijzigd door Aragnut op 13-03-2019 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aragnut schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:36:
[...]

Mijn ervaring is dat outlook niet naar android synchroniseert,
Jawel hoor, zolang je het maar als Exchange insteld en niet als IMAP, dan worden contacts en agenda prima met de email mee gesynchroniseerd.(als de Gmail app gebruikt word)
En als je de app Outlook gebruikt werkt het helemaal zonder problemen, alleen account(s) toevoegen (in de app) en gaan.

@Verwijderd dus je ziet de contacten wel alleen werkt het niet als je op een contract klikt? Het desbetreffende account al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd? Of zelfs de gehele app die je gebruikt voor de sync al eens opnieuw geïnstalleerd?
Aragnut schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:43:
Hoe precies heb je met exchange gesynchroniseerd? Als het outlook is dan zijn de contacten zichtbaar in outlook, en niet in de "algemene" contacten lijst van android.
Ik heb enkel Outlook/Exchange accounts en de contacten zijn gewoon zichtbaar in de normale plek (in de contacten app van Google) op de telefoon. Ook als de Outlook app gebruikt wordt en daar de accounts ingesteld in zijn. Wel even vinkje aanpassen bij desbetreffend account dat de contactpersonen gesynchroniseerd mogen worden.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2019 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:09:
@Verwijderd dus je ziet de contacten wel alleen werkt het niet als je op een contract klikt? Het desbetreffende account al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd? Of zelfs de gehele app die je gebruikt voor de sync al eens opnieuw geïnstalleerd?
Dit gaat niet over 1 contact, dit gaat om al mijn contacten.
Ik gebruik ook de "normale" contacten app van google.
De volgende stappen heb ik inderdaad al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft de vraag nog steeds. dus je ziet de contacten wel in de lijst maar krijgt een wit scherm als je op één van de contacten klikt?
En heeft het voorheen wel goed gewerkt?

Je hebt het over "andere/dezelfde telefoons" in combi met een Exchange account, toevallig bedrijfsmatig, en zo ja, kan de (Exchange/Systeem)beheerder niets voor je betekenen?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad krijg je een wit scherm als je op een contact klikt.
Het heeft wel gewerkt, tot de synchronisatie van de contacten althans. voor dat de synchronisatie uitgevoerd werd en alleen mijn zelf toegevoegde contacten erbij kwamen toen kreeg ik bij alle contacten dit probleem.

het is bedrijfsmatig, maar onze systeembeheerder is niet beschikbaar voor onbepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eens kunnen proberen om de contacten app uit te schakelen (via telefooninstellingen-apps en meldingen) want verwijderen zal wel niet kunnen, dan krijg je de vraag om ook de updates te verwijderen en dan dat ook doen.
Dan de app weer inschakelen en updaten via de Playstore.

Lijkt erop dat de sycn wel goed gaat omdat je de contacten wel ziet in de app.
Pagina: 1