Voordeel RTX 2060 tov GTX 1050ti qua rendering en gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegenier04
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Vliegenier04

Maakt kapot wat al kapot is...

Topicstarter
Hoi! Aangezien ik mijn laptop heb laten vallen en deze overleden is, heb ik een nieuwe nodig.
Wat ga je met je laptop doen?
Allereerst is het mijn school/onderwijs laptop. Daarnaast "speel" ik graag met Blender, Autodesk Maya en Unreal Engine. Ook een potje Fortnite met mijn kleine neefje is leuk. X-plane 11 zou ook fijn als deze een beetje vlotjes draait. Ook draai ik voor school regelmatig Adobe PS en Premiere Pro.

Wat is je budget?
Ik wil echt niet meer dan 1399E uitgeven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Daarom liever geen 17" scherm. De laptop zal eigenlijk altijd aan netvoeding hangen.

Vanwege het renderen vraag ik me nu af wat meer opweegt tegen de prijs; een HP Pavilion 15 met gtx 1050ti (voor ~1050E) of een Dell G5 met een RTX 2060 (voor 1399E). Geeft een RTX 2060 een significant snellere boost aan de hierboven genoemde programma's dat dit opweegt tegen het enorme prijsverschil?
Deze Dell is namelijk op dit moment de goedkoopste met een RTX 2060...

Alvast bedankt voor je antwoord!

Ik ben geen bedrijf of handelaar, ik ben slechts een gezonde hobbyist met teveel spullen. Daarom wordt er ook geen terugname of garantie gegeven vanuit mijn kant en is verzenden op eigen risico.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krawler
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06-2024
Of rendering kan ik niet meespreken; maar kwa gaming is 1050ti vs 2060 echt een wereld van verschil.
Van notebookcheck gpu compare:

Shadow of the tomb raiderop high:
100% GeForce GTX 1050 Ti (Laptop):31 35 36 37 ~ 35 fps
211% GeForce RTX 2060 (Laptop):70 77 ~ 74 fps

SW battlefront II op ultra
100% GeForce GTX 1050 Ti (Laptop):40.8 41.4 43 ~ 42 fps
208% GeForce RTX 2060 (Laptop):87.3 fps

2 voorbeelden waar er bijvoorbeeld 2x zoveel fps gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegenier04
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Vliegenier04

Maakt kapot wat al kapot is...

Topicstarter
Dat klinkt in ieder geval beter ja! Ik vraag me dan ook af of de GPU dan voor 100% wordt benut. Ik wil namelijk wel eens 2 games tegelijk open hebben staan.

Ook zegt Dell trouwens dat de Alienware Command Center ook op de G5 & 7 zit. Echter, een yt video zegt dat deze er niet op zit¿ Hoe zit dat?

Ik ben geen bedrijf of handelaar, ik ben slechts een gezonde hobbyist met teveel spullen. Daarom wordt er ook geen terugname of garantie gegeven vanuit mijn kant en is verzenden op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krawler
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06-2024
Vliegenier04 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:54:
Dat klinkt in ieder geval beter ja! Ik vraag me dan ook af of de GPU dan voor 100% wordt benut. Ik wil namelijk wel eens 2 games tegelijk open hebben staan.

Ook zegt Dell trouwens dat de Alienware Command Center ook op de G5 & 7 zit. Echter, een yt video zegt dat deze er niet op zit¿ Hoe zit dat?
Van wat ik kon vinden, is Dell hun CES belofte niet nagekomen en staat de command center er niet op. Ik ben wel geen dell expert, dus eventueel weet iemand anders meer.