Toon posts:

kent iemand dit merk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een paar grote houten speakers van het met ŽTranslatorŽ , gemaakt door ene Frans Maas. Kent iemand dit merk ? Van hollandse speakers heb ik nog nooit gehoord.

Ze klinken overigens wel erg goed ....

• paulu013
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Hmm ik ken een bedrijf dat Frans Maas heet maar die maken volgens mij geen speakertjes.. ze zitten o.a. in venlo - venray. Je kunt het altijd bij hun navragen..

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:56
Frans Maas die zie ik elke dag wel een keer voorbij rijden... das volgens mij een hele grote transporteur uit de brabant regio.

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 22:42 schreef paulu013 het volgende:
Hmm ik ken een bedrijf dat Frans Maas heet maar die maken volgens mij geen speakertjes.. ze zitten o.a. in venlo - venray. Je kunt het altijd bij hun navragen..
tja... is dat geen transportbedrijf waar jij het over hebt, dan kan die dat bellen wel achterwege laten :+

Verwijderd

Translator is een Nederlands topmerk .. ga je schamen dat je er nog nooit van gehoord hebt :)

Verwijderd

Dit waren 15 jaar geleden echte top speakers
ze waren aleen peperduur :):)

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Pessies tell ehm Keescpk 8-)

Tja de geschiedenis ken ik niet maar het merk Translator wel... Ik zal eens gaan spitten in den donkere gangen van het archief..

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Baklap

Baklap

"veeg veeg" zo ff die spinnewebben weg... hier is ie dan KLIK t was ff zoeken... maar dan hebbie ook wat...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm...die link verwijst naar wel erg zware hifi-stuff...
Speakers heb ik voor 250,- per stuk gekocht in Hoorn, ze zijn 2e hands.
Bedankt voor de info !

• Baklap

Baklap

no problemo enne veel plezier met de kastjes :9~

Verwijderd

mzzlaar, je kan ze bijna nergens zo goedkoop krijgen!

Verwijderd

Tsja

Verwijderd

Die Translator Fenix ziet er wel HEEL raar uit moet ik zeggen.

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Translator :9~ , bestaan het merk nog?

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Topicstarter
ja , alleen zijn die boxen van mij nu +/- 15 jaar oud, zo blijkt.
type impact 4/ II , als iemand dit wat zegt.
grote houten speakers, 3-weg.

Verwijderd

wil je ze kwijt? >:)

Verwijderd

Topicstarter
euh..nee :P

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:38

Sharky

Skamn Dippy!

De BOMBARDE is een bijzonder laagsysteem.
Het systeem is in principe ontwikkeld om te gebruiken in combinatie met luidsprekers, die beneden 40 à 60 Hz minder energie geven of in situaties waarbij de ruimte teveel laag- energie absorbeert. In tegenstelling tot vele andere systemen kan de BOMBARDE gewoon op de vloer worden geplaatst (straalt niet naar beneden) in de buurt (max. 1 meter) van de 'satelieten'. Zelfs in de hoeken van een luisterruimte is plaatsing mogelijk enerzijds omdat de laagenergie is te richten (dus geen last van de drie vlakken in een hoek) en anderzijds omdat het rendement regelbaar is tussen 84 en 90 dB.
De ingangsimpedantie van de BOMBARDE is 100 Ohm en vormt daardoor nauwelijks een extra belasting voor de bestaande versterker en wordt direct parallel aan de bestaande luidsprekers aangesloten.
De BOMBARDE is voorzien van een 150 Watt (rms) versterker en de nodige electronica. De BOMBARDE heeft standaard een frequentiebereik (zonder correcties) van 15 tot 40 Hz. Optimale aanpassing aan de boven-weergevers is bij de prijs inbegrepen
wow!
Prijs /stuk: ƒ 4.000,--
K*T

This too shall pass

Pagina: 1