Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overcoat
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 13:54
Naast de werkzaamheden waarvoor ik ingehuurd ben, ben ik binnen ons bedrijf ook BHV'er.
Hier staat bij ons een kleine jaarlijkse vergoeding en een trainingsdag per jaar voor.
Binnen het bedrijf zijn een tiental BHV'ers, zij krijgen allen de jaarlijkse vergoeding van rond de 100 euro.

Vanuit het BHV zijn, ben ik ook beheerder brandmeldinstallatie. Dit doe ik samen met een andere BHV'er. Hiervoor zijn we een dag op cursus geweest en hebben we een examen moeten doen.
Taken bestaan uit regelmatig testen van de installatie en signaleren van bepaalde situaties. Ook bij interne verbouwingen hebben we een signalerende en pro-actieve rol.
Omdat we met twee personen zijn voel ik deze taak wel als een echte verantwoordelijkheid.
Mijn dagelijkse werkzaamheden zijn niet facilitair georiënteerd. De taken beheer BMI kan ik, het als het BHV'er zijn, wel in werktijd uitvoeren.

Nu vraag ik mij af of ik, gezien de verantwoordelijkheden die ik nu extra heb, of in ieder geval voel, bij m'n werkgever een vergoeding beheer BMI kan vragen. En waar moet ik dan op inzetten? Vergelijkbaar met vergoeding BHV, wat we met 15 man doen, of hoger omdat de verantwoordelijkheid groter is en het "team" slechts uit twee personen bestaat.
Zijn er tweakers die ervaring hebben met extra (veiligheids) taken naast hun dagelijkse werkzaamheden.
Staat daar bij jullie een vergoeding tegenover?
Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:00

Tens

let me drink about it

ok; je doet dus BHV-werkzaamheden in de baas zijn tijd, je wordt dus al betaald, en je krijgt al € 100,= als toeslag.
Onderdeel van die BHV- werkzaamheden is, laat ik een beetje overdrijven, één keer per maand op een knop drukken
Hoeveel minuten per maand ben je er mee bezig?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

@Tens Ik snap je punt maar waar het meer om gaat is het extra stukje verantwoordelijkheid wat je krijgt als wel de pleuris uitbreekt. Dan word er ook iets van je verwacht en daar mag best wat tegenover staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Welke verantwoordelijkheid precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

let me drink about it

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:24:
@Tens Ik snap je punt maar waar het meer om gaat is het extra stukje verantwoordelijkheid wat je krijgt als wel de pleuris uitbreekt. Dan word er ook iets van je verwacht en daar mag best wat tegenover staan.
yep, maar ik stel het even zo om een reactie uit te lokken, waarom de ene bhv'er meer moet krijgen dan een ander omdat hij een paar minuten per maand langer (gewoon betaald)bezig is. Overigens is Die € 100,= vergoeding niet de hoogste in NL.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blinkiej
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Persoonlijk vind ik als BHV'er de kennis om te weten wat te doen als iemands leven in gevaar is al beloning genoeg..
Deze kennis waar mijn baas voor betaald, kan ik namelijk gebruiken op de werkvloer.. maar ook in mijn privé leven.
But hé, thats just me.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
Blinkiej schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:33:
Persoonlijk vind ik als BHV'er de kennis om te weten wat te doen als iemands leven in gevaar is al beloning genoeg..
Deze kennis waar mijn baas voor betaald, kan ik namelijk gebruiken op de werkvloer.. maar ook in mijn privé leven.
But hé, thats just me.
BHV, PV, OR, etage ontruimer, etc. zijn mijns inziens extra taken die je niet voor het geld doet. Dat doe je omdat je het leuk vind, voor de eer, omdat het voldoening geeft of omdat je maatschappelijk gezien een steentje wil bijdragen.

Extra geld hiervoor vragen vind ik nogal vreemd. Maar hey, de ene bedrijfscultuur is de andere niet!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overcoat
Ik vraag alleen maar naar ervaringen binnen andere bedrijven he.....

Tot nog toe was er geen beheerder BMI, het onderhoudsbedrijf kwam 1x per jaar langs om te zien of de installatie technisch in orde is en dat was het.
Nu zijn wij er (we zijn nog niet benoemd, dat zal volgen)
Ik ben er de afgelopen maand 4 uur mee bezig geweest, eea moet nog opgezet worden, plan moet nog geschreven worden ed.

We hebben nog geen testen uitgevoerd, er is nog geen materiaal en we moeten wachten tot we benoemd zijn.
Ik verwacht dat als alles georganiseerd is, we met dit beheer per kwartaal een dagdeel (4 uur) bezig zijn.
Met die "1x per maand een druk op de knop" zijn we overgehaald dit te doen. Maar er blijkt veel mee aan vast te zitten.
Ik vind het heel leuk om te doen. Cursus was ook heel leuk. Thuis heb ik geen BMI, dus de kennis thuis kunnen toepassen is niet echt relevant.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik zou inzetten op een verdubbeling van het maandsalaris!
Al die extra taken en verantwoordelijken, waar haal je nog de tijd van om je "eigen werk" te doen of lekker op Tweakers rond te neuzen?

Maar even zonder dollen, waarom moet voor alles wat je "extra" doet meteen weer een vergoeding er tegen over staan? Je doet het toch vrijwillig? Jij hebt je zelf aangemeld hiervoor.
Het is wat anders, als je baas je verplicht dit te doen. Dan kan je wellicht wat eisen, maar als je er vrijwillig voor kiest, dan weet je van te voren wat je er wel of niet (financieel) aan over houdt.
Vaak doe je dit soort dingen, zoals @ChojinZ al zegt, vaak uit eigen beweging omdat je het leuk vind, met de eer wilt strijken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
overcoat schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:45:
Ik vraag alleen maar naar ervaringen binnen andere bedrijven he.....
Dat mag en daar is ook niets mis mee. Maar je vroeg om meningen/ervaringen dus dan krijg je die van mij. ;)

Dat extra werk, doe je dat tijdens kantoor uren (maw. word je gewoon door betaald tijdens de werkzaamheden) of doe je dat in je eigen tijd?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50
Er zijn geen extra werkzaamheden maar andere werkzaamheden die uitgevoerd worden binnen dezelfde tijd.

Topicstarter vraagt naar een hogere vergoeding voor het totaal aan werkzaamheden. Dat heeft als onderliggend uitgangspunt dat de werkzaamheden als BHV-er een hogere arbeidswaarde vertegenwoordigt dan zijn reguliere werkzaamheden. In theorie kan dat, maar het is zelfdzaam. Als topicstarter immers systematisch die hogere arbeidswaarde kan vertegenwoordigen, waarom verandert hij dan niet van baan / functie om dat ook daadwerkelijk binnen te harken met die werkzaamheden. Andersom, ondersteunende diensten (zelfs in het publieke belang) verdienen vaak minder dan kernactiviteiten (veelal commercieel).

Kortom, er is zowel een kans dat topicstarter meer zou moeten verdienen, maar minimaal net zo goed een kans dat topicstarter minder zou moeten verdienen.

Tenslotte is er (kleine) meerwaarde voor mensen die verschillende dingen willen en kunnen doen. De welbekende vliegende keep die organisaties laat functioneren, maar daar is in het geval van BHV nauwelijks sprake van.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 13-03-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

let me drink about it

Niks mis met een vergoeding voor vrijwillig werk, voor de werkgever is het een verplichting om BHV'ers binnen het bedrijf te hebben.
Er is ook niks mis mee om eens te kijken of die vergoeding, voor iedereen, omhoog kan (mogelijk is die al 20 jaar gelijk gebleven).
Maar ben jij nu BHV'er 1e klas waardoor je meer moet krijgen? Het is niet echt dat jij als laatste BHV'er het zinkende schip verlaat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Beetje raar om eerst meer "verantwoordelijkheid" binnen BHV te aanvaarden en daarna meer geld te willen vragen. Voor iets dat je een uurtje per maand in de baas zijn tijd doet.
Op dit moment is dit nog maar een fictieve invulling, waarbij jij denkt dat je wellicht meer beloning verdient vanwege de extra verantwoordelijkheid.
Ik zou hier eerst maar eens mee beginnen en na 1 of 2 kwartalen evalueren met je werkgever, pas daarna kun je dit imho pas aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Stel je krijgt 500,- extra, + trainingsdagen/lestijd per maand voor "extra taken" zoals de TS vraagt.
Onthoud dan wel dat 90% van de mensen er dan niet inzit voor de taak die ze moeten doen, maar voor het extra zakcentje & lui-er tijd

Stel der ligt iemand op de werkvloer met een hart-aanval, dan is grof gezegd 90% van de BHV in paniek want ze hebben niet opgelet / gerealiseerd dat dit voor zou komen en balen ze dat zoiets gebeurt.
* vso heeft dit op de werkvloer zien gebeuren ..helaas ten koste van de gezondheid van de persoon

Ik denk dat een hoger "bonus" systeem moet zijn met een evenredig zware test/toets hoe serieus je de taken doet.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:13

Theo

moederbord

Als je extra wil verdienen omdat je meer verantwoordelijkheden en neventaken hebt, accepteer je dan ook dat je primaire loon omlaag gaat omdat je minder tijd hebt om je primaire werkzaamheden uit te voeren? Je maandsalaris is gebaseerd op 40 uur per week. Als je door je neventaken maar 38 uur functioneel kunt werken zal je ook moeten accepteren dat je voor 38 uren betaald gaat worden, en niet 40.

Persoonlijk zou ik het lekker zo laten. Zoals @ChojinZ terecht noemt doe je dit soort dingen omdat je het leuk vind, je het zelf belangrijk vind of heb je er ander persoonlijke redenen voor. Zolang ze uitvoerbaar zijn binnen je reguliere werktijd zou ik het lekker zo laten.

* Theo is ook OR lid. Ik zal niet weten waarom het bedrijf mij extra hiervoor moet betalen...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overcoat
Totale werktijd blijft hetzelfde en aan de bhv eisen of werkzaamheden veranderd ook niets. Beheerder BMI komt alleen maar voort uit het feit dat ik bhv'er ben. (moest iemand zijn die al bhv'er is)

Kennis van mij is werkzaam in ICT (weliswaar ander bedrijf) en moet regelmatig op verzoek werkgever certificaten halen om te bewijzen dat 'ie bepaalde vaardigheden heeft. Als deze binnen is heeft dit invloed op inkomen.
Waarom is een certificaat BMI (dat de werkgever ook in huis moet hebben) anders dan een certificaat CompTia Network+ ?

@Theo OR lidmaatschap is bij ons in het bedrijf zo geregeld dat je naar keuze óf 4 uur contractuitbreiding krijgt, óf 4 uur minder taken krijgt. (bedrijf moet OR hebben)
PV lidmaatschap is zo geregeld dat dit per maand 0,5 uur in tijd van de baas kan, rest eigen tijd. (bedrijf hoeft geen PV te hebben)

[ Voor 22% gewijzigd door overcoat op 13-03-2019 11:34 . Reden: aanvulling OR/PV ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:56
Leuk hoe hier over gedacht wordt.

Als je een functie omhoog gaat (je wordt manager) dan wil men wel meer salaris en wordt dat als logisch gezien want je krijgt meer verantwoordelijkheid. Terwijl je de nieuwe werkzaamheden binnen dezelfde tijd kan doen. Maar als je meer verantwoordelijkheid krijgt terwijl je functienaam hetzelfde blijft gaat dat niet op :?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

let me drink about it

LordSinclair schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:29:

Als je een functie omhoog gaat (je wordt manager) dan wil men wel meer salaris en wordt dat als logisch gezien want je krijgt meer verantwoordelijkheid. Terwijl je de nieuwe werkzaamheden binnen dezelfde tijd kan doen. Maar als je meer verantwoordelijkheid krijgt terwijl je functienaam hetzelfde blijft gaat dat niet op :?
Het verschil tussen vrijwilliger en vrijwilliger eerste klas......
Circa 5 kwartier per maand
5 kwartier per maand € 31,=/uur ipv €30,= /uur?, of omdat de vrijwillige functie in een lagere schaal hoort dan het gewone werk 5 kwartier € 29,= ipv € 30,=?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ

Maar hoe is het dan bij jullie geregeld? Krijgen de BHV-ers wel allemaal een dikke vergoeding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
ChojinZ schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:46:
[...]

Maar hoe is het dan bij jullie geregeld? Krijgen de BHV-ers wel allemaal een dikke vergoeding?
Ik zeg niet dat het bij mij goed geregeld wordt (ik ben geen BHV-er) maar dit is het bij de overheid:
https://www.p-direkt.nl/i...-toeslagen/bhv-vergoeding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Blinkiej schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:33:
But hé, thats just me.
Same here.. ik ben ook BHVer maar krijg er geen cent extra voor betaald. En dat verwacht ik ook niet. Ik ben BHVer geworden omdat ik dit wil, op kosten van m'n baas.

Behalve dat dit geen werkzaamheden zijn waar een financiele zaak aan gekoppeld is. Het gaat hier niet om winst maken voor de baas, maar om het mogelijk redden van mensenlevens.
Wat de TS even vergeet is dat hij wel gewoon op kosten van de baas de cursus BHV, de jaarlijkse herhaling, en zijn BMI curuss nu ook mag doen. Dat kost de baas geld. Dus daarmee wordt hij in feite al beloond voor het feit dat hij dit wil doen. Erg gek om daar extra geld voor te vragen.

[ Voor 53% gewijzigd door SmurfLink op 13-03-2019 12:05 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
SmurfLink schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:59:
Wat de TS even vergeet is dat hij wel gewoon op kosten van de baas de cursus BHV, de jaarlijkse herhaling, en zijn BMI curuss nu ook mag doen. Dat kost de baas geld. Dus daarmee wordt hij in feite al beloond voor het feit dat hij dit wil doen. Erg gek om daar extra geld voor te vragen.
Als de werkgever wil dat de bedrijfsvoering geen geld kost moet hij geen personeel aannemen. Werknemers op BHV sturen is investeren in het bedrijf op de eerste plaats.

Zo direct kom je ons vertellen dat het hele salaris overbodig is omdat we zo blij mogen zijn dat de werkgever investeert in een dagbesteding voor jou (want lang niet alle werknemers zorgen direct voor omzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:34

thijsco19

KTM 990 SMT

Wat ik ook weleens gehoord heb is dat er voor certificaten en diploma's een xxx bedrag bovenop het salaris gedaan wordt. (Volgens mij was dat daar toen 100 euro.)
Dat zou dan ook gelden voor een BHV certificaat.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
LordSinclair schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:56:
[...]

Ik zeg niet dat het bij mij goed geregeld wordt (ik ben geen BHV-er) maar dit is het bij de overheid:
Dit zijn wel uitzonderlijk hoge bedragen. Het overgrote deel van de werkgevers betaald niet uit aan de medewerkers. Vaak is het toch een schouderklop, VVV bon of een etentje voor jou en je partner. Als er uitgekeerd word, dan is dat vaak een vrij klein bedrag.

En terecht: Geld moet niet de motivatie zijn om BHV-er te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Áls je dan per sé een vergoeding wenst, lijkt het me belangrijk om jezelf af te vragen of je vrijwillig die taken op je genomen hebt, of dat jouw werkgever jou dat "verplicht" heeft.

Vragen van een baas kunnen gezien worden als opdracht gezien de machtsverhoudingen, weigeren is dan vaak 'not done' want er zouden wel eens (ongeschreven/onuitgesproken) consequenties aan verbonden kunnen zijn (of dat nou realistisch is of niet ;)).
In dat geval zou ik me nog wel kunnen voorstellen dat je wat extra's wilt, maar als je jezelf ervoor hebt aangemeld...tja, dan zou ik dat zelf vreemd vinden, je wist het toch.

Je schrijft dat je het leuk vindt, je wordt gewoon doorbetaald tijdens de alternatieve werkzaamheden, de cursussen worden betaald etc.
Ja, het geeft een stukje extra verantwoordelijkheid, maar als je die niet wenst, zeg je tegen je baas "zoek maar iemand anders, ik kan de druk van de nieuwe taak niet aan, en dat is niet goed voor de veiligheid!".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:23
LordSinclair schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:56:
[...]

Toch krijg ik in het onderwijs geen beloning voor bhv'er zijn maar valt dit gewoon onder mijn werkzaamheden in het kader van 'taakbeleid'. https://www.vakles.nl/bhv...hver-recht-op-vergoeding/

Idem met veel andere taken/verantwoordelijkheden die ik heb.

Dus om de TS te beantwoorden: ik heb genoeg taken en verantwoordelijkheden maar krijg er helaas geen cent extra voor

[ Voor 4% gewijzigd door President op 13-03-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ervaring hier: niets extra
Ervaring ex-vriendin (was zelf BHV'er): niets extra

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-06 15:40

snmght

imho dan he

President schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:56:
[...]

Toch krijg ik in het onderwijs geen beloning voor bhv'er zijn maar valt dit gewoon onder mijn werkzaamheden in het kader van 'taakbeleid'. https://www.vakles.nl/bhv...hver-recht-op-vergoeding/

Idem met veel andere taken/verantwoordelijkheden die ik heb.

Dus om de TS te beantwoorden: ik heb genoeg taken en verantwoordelijkheden maar krijg er helaas geen cent extra voor
Hier in het onderwijs (hbo instelling) wel. Vergoeding voor BHV-er, iets hogere vergoeding voor ploegleider BHV. Maar allebei niet veel.

TS voert de taken uit in de baas zijn tijd en geeft aan het nog erg leuk te vinden ook. Ik zie geen reden om een hogere vergoeding te vragen. En voor zo ver je dat al wel had willen doen was het beter geweest dat te vragen voordat je instemde met BMI taken. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overcoat
Ik vind de verschillen wel opvallend. Ik werk ook bij de overheid maar aan onderstaande bedragen die bij rijksoverheid blijkbaar gangbaar zijn komen wij dus niet.
@President
@snmght
Beiden overheid maar verschillende regeling. Partner ook BHV in onderwijs en zij krijgt vergelijkbare vergoeding als ik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 07:20
Tja, als een loonsverhoging/vergoeding/beloning hieruit voort moet komen, dan zie ik het somber in. Ik zou het in het totaalpakket pakken, en kijken welke toegevoegde waarde je in totaal levert aan het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hankie0412
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-06 13:53
Maar waarom dan wel vaak een verhoging of bonus bij het behalen van een ander certificaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-06 15:40

snmght

imho dan he

Ik heb het er nu ook maar even bijgezocht, er zijn drie toelages hier, BHV, ploegleider en EHBO. Die kunnen alledrie worden toegekend.

BHV is € 24,00
Ploegleider is € 23,50
EHBO is € 7.74

Samen maximaal € 55,24.

Bruto.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:10:
[...]

Als de werkgever wil dat de bedrijfsvoering geen geld kost moet hij geen personeel aannemen. Werknemers op BHV sturen is investeren in het bedrijf op de eerste plaats.

Zo direct kom je ons vertellen dat het hele salaris overbodig is omdat we zo blij mogen zijn dat de werkgever investeert in een dagbesteding voor jou (want lang niet alle werknemers zorgen direct voor omzet).
De werkgever investeert dus al in het bedrijf door de werknemer op BHV cursus te sturen. Ik heb geen cent betaald voor die cursus en de dag gewoon betaald gekregen...

En dat heb ik nergens gezegd dus leg me geen woorden in de mond die complete onzin zijn.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
Volgens mij kies je er toch echt zelf voor om de BHV functie tot je op te nemen, niemand verplicht jou om dat te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:06

Just_I

What did you just say?

Al het gelul over moraal en dat je er voor kiest, daar gaat het toch helemaal niet over :? Dat jullie er wat van vinden, prima, voegt alleen nul toe aan de vraagstelling over een hogere toelage.

Net zo als @snmght ook al aangeeft zijn er bij het bedrijf waar ik werk ook verschillende toelages naar gelang de graad van BHV. Dit zijn geen toelages die bedongen zijn door de BHV-ers maar zaken die zijn vastgelegd in de CAO.

Niet dat het verder ter zake doet maar ik ben ook BHV-er en mijn keuze om het te doen was persoonlijk, ben ook niet gevraagd maar heb het zelf aangeven dit te willen doen. Dat ik een vergoeding krijg is zoals het hoort, staat gewoon netjes in de CAO. Als ik deze niet zou krijgen zou ik dit dus ook aankaarten.

@overcoat, vraag het even na of er een extra toelage hoort bij je extra verantwoordelijkheid bij bijvoorbeeld de hoofd BHV of de SHE coördinator. Overigens hadden wij al ‘normale’ BHV-ers taken verdeeld die we moesten doen. Hierdoor vielen wij niet in de groep voor extra toelage.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:52
In de 10+ jaar dat ik BHV’er ben heb ik nog geen pinda gehad. En hoeft ook niet, dagje relaxen met een goede lunch is voldoende.

Vind het wel lekker, bij brandoefeningen met regen mag ik lekker binnen blijven.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Just_I schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:38:
Al het gelul over moraal en dat je er voor kiest, daar gaat het toch helemaal niet over :? Dat jullie er wat van vinden, prima, voegt alleen nul toe aan de vraagstelling over een hogere toelage.
Hij vraagt toch zelf om die info?
overcoat schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:14:

Nu vraag ik mij af of ik, gezien de verantwoordelijkheden die ik nu extra heb, of in ieder geval voel, bij m'n werkgever een vergoeding beheer BMI kan vragen.
Of moeten we dan enkel zeggen "Nee, kan niet!" zonder daarbij de reden te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:06

Just_I

What did you just say?

ChojinZ schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:54:
[...]

Hij vraagt toch zelf om die info?

[...]

Of moeten we dan enkel zeggen "Nee, kan niet!" zonder daarbij de reden te vertellen?
Ik haal uit je quote niet dat hij zoekt naar een moralistische mening maar een vraag of hij dit kan vragen (of eisen) aan zijn werkgever.

Een onderbouwd antwoord is wel een goed idee uiteraard, maar een moralistisch mening is niet echt een goede beredenering/onderbouwing in mijn optiek.

Wat de (persoonlijke) beweegredenen zijn om BHV-er te worden, of de extra verantwoordelijkheden hebben hier dan geen effect op lijkt me zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Just_I op 13-03-2019 22:22 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:07
snmght schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:47:
Ik heb het er nu ook maar even bijgezocht, er zijn drie toelages hier, BHV, ploegleider en EHBO. Die kunnen alledrie worden toegekend.

BHV is € 24,00
Ploegleider is € 23,50
EHBO is € 7.74

Samen maximaal € 55,24.

Bruto.
8)7

Dit is een mooie..

Veel CAO's kennen/kenden een EHBO vergoeding. En geen BHV vergoeding. Omdat EHBO vele malen specialistischer is, en ook veel privé tijd opslokt. Daarnaast hoop je dat als je doodbloed er eerst een EHBO-er langskomt, voor de BHV-er zonder kennis aan je gaat slepen...

Daarnaast wordt BHV vrijwel altijd onder werktijd bijgespijkerd, en EHBO niet. (en de mensen die beiden hebben -zoals ik- hoeven eigenlijk met BHV alleen nog het brandpreventie gedeelte te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Just_I schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:20:
[...]

Ik haal uit je quote niet dat hij zoekt naar een moralistische mening maar een vraag of hij dit kan vragen (of eisen) aan zijn werkgever.

Een onderbouwd antwoord is wel een goed idee uiteraard, maar een moralistisch mening is niet echt een goede beredenering/onderbouwing in mijn optiek.

Wat de (persoonlijke) beweegredenen zijn om BHV-er te worden, of de extra verantwoordelijkheden hebben hier dan geen effect op lijkt me zo.
De meeste mensen worden niet BHV-er vanwege het geld maar vanwege een intrinsieke motivatie. Vragen wat dan wel de beweegredenen zijn lijkt me niet meer dan logisch in een gesprek als deze.

Je weet als werknemer ook van te voren wat de voorwaarden zijn. Dus ook wat de vergoeding voor zo'n functie is. Daar achteraf over klagen vind ik persoonlijk flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:29
Hier ook meer dan 10 jaar bhv'er geweest. Enige vergoeding die wij kregen was eens per jaar een etentje op kosten van de baas met alle bhv'ers. En uiteraard cursus volledig betaald.

ik denk ook dat je vanuit je motivatie bhv'er wordt.
Collega heeft iemand zijn leven gered na hartstilstand met aed. Was hij er niet geweest was deze persoon gewoon overleden. Een mensenleven redden is veel meer waard dan een kleine vergoeding. Dit is natuurlijk wel extreme situatie. Maar kan gewoon gebeuren.

Als het in de cao geregeld is prima. Maar anders moet je je misschien afvragen of bhv'er zijn wel iets voor jou is.
Pagina: 1