Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gderon
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-05 20:55
Beste Tweakers,

De laptop van mijn partner, modelnr. 2GG35EA, wilt niet meer opladen. De laptop kampt al een tijd met het probleem waarbij de laptop enkel oplaadt als het uiteinde van de lader in een bepaalde positie wordt gehouden. Sinds vandaag wilt de laptop helemaal niet meer opladen. Zal het probleem eerder liggen bij een defecte laadpoort of eerder bij gebrekkig soldeerpunt?

In Nederland heb ik geen verkoper kunnen vinden die oplaadpoorten voor dit model verkoopt, in het buitenland verkopen ze deze poorten wel maar dit zorgt voor een lange wachttijd en hoge vervoerskosten.
Heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen? 8)7

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Gderon

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-06 13:08
Gderon schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:26:
Beste Tweakers,

De laptop van mijn partner, modelnr. 2GG35EA, wilt niet meer opladen. De laptop kampt al een tijd met het probleem waarbij de laptop enkel oplaadt als het uiteinde van de lader in een bepaalde positie wordt gehouden. Sinds vandaag wilt de laptop helemaal niet meer opladen. Zal het probleem eerder liggen bij een defecte laadpoort of eerder bij gebrekkig soldeerpunt?

In Nederland heb ik geen verkoper kunnen vinden die oplaadpoorten voor dit model verkoopt, in het buitenland verkopen ze deze poorten wel maar dit zorgt voor een lange wachttijd en hoge vervoerskosten.

[...]

Heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen? 8)7

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Gderon
Maak een foto van de oplaadpoort, dan kunnen we er wat zinnigs over zeggen.

Soms komt de oplaadpoort los in de behuizing en kan je door de laptop open te maken hem terugzetten en evt vastlijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 19:37

SA007

Moderator Tweaking
Dit klinkt als een typische kabelbreuk, wat de lader zelf als probleem zou aanwijzen.

Heb je al eens een andere lader geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:41

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

HP kennende is het zelden de aansluiting of de kabel. Ik heb als voormalig HP engineer meer accu's en moederborden om een degelijk probleem moeten vervangen. Maar ja, zo'n kabel is wel de goedkoopste 1e stap.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gderon
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-05 20:55
General_Snuss schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:31:
[...]

Maak een foto van de oplaadpoort, dan kunnen we er wat zinnigs over zeggen.

Soms komt de oplaadpoort los in de behuizing en kan je door de laptop open te maken hem terugzetten en evt vastlijmen.
Dit is een foto van de oplaadpoort: https://i.imgur.com/4d7ulOor.jpg

Ik denk niet dat het om een kabelbreuk gaat omdat het bewegen van de kabel niets doet. Het is me opgevallen dat dit niet de originele oplader is, ik zal zo snel mogelijk proberen een originele oplader te gebruiken.

Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt voor de reacties! Fijne middag (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

ik had hetzelfde met een oudere elitebook, en daar was het toch de kabel van de lader die gebroken was. Een nieuwe lader en hij deed t weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-06 13:08
Probeer eerst maar een andere lader, een niet originele kan slecht contact maken en het daardoor niet goed doen.

Poort zit er goed uit, die van mij was namelijk in de behuizing 'gezonken' en maakte daardoor geen contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Kun je met je voedingskabel in je laptop wel werken?
(Zo ja, dan is er geen kabelbreuk in je voedingskabel lijkt mij.)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:41

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op voeding kan in Windows zien als die op netspanning is aangesloten. Bij je accu icoon in de taakbalk (of enegiebeheer in configuratiescherm) is dat prima te zien.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1