Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vanaf welke grafische kaart gamen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een 14 inch (niet groter, mimaal 13 inch) laptop waarmee je ook de nieuwste games (voor mij graag o.a. FIFA en PES) kunt spelen.

Ik overwoog om een desktop te kopen maar m'n oude werkt nog goed, een laptop is ook voor m'n werk handiger. Laten we zeggen tot 1.700 euro budget. Eentje waarmee je een aantal jaren door kan.

Als ik ga zoeken wil ik graag weten op welk grafische kaart ik moet letten. Vanaf welke type kun je vooruit qua het spelen van spellen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-03-2019 14:32)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-11 22:52
Het budget dat je geeft is zelfs al toereikend voor een RTX 2060.
Met een GTX 1060 zoals @Verwijderd aangeeft ben al een stuk goedkoper uit (let wel op dat er 3 versies zijn van de GTX 1060).

Echter voor beide is er 1 grote beperking: je schermformaat. Vrijwel alle configuraties zoals ik hierboven aangeef gaan uit van 15-15,6". Met 14" beperk je tot een vijftal laptops, waarvan er 2 zelfs buiten je budget gaan vallen.
@Verwijderd je zult dus sterk moeten afvragen of die 14" wel zo heilig voor je is.

Alle reacties

Verwijderd

Met dat budget moet je vanaf een gtx1060 en hoger kijken.

Je kan overigens wel uit voor minder met die eisen, maar ik zou wel iets meer uitzoekwerk doen

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Ik zou ook eens bij jezelf nagaan wat jij “kunt spelen” noemt. Is dat minimale settings op 720p met 30 frames/seconde of is dat 4k@ op ultra settings op 60 frames/seconde? Is nogal een verschil.

https://www.notebookcheck...-Benchmarks.337604.0.html

Daar blijkt uit dat een GTX 1050 al minimaal 80 fps op ultra doet op full HD (100 fps gemiddeld). Een RTX 2060 is dan een beetje erg overdreven (tenzij je op 4k gaat spelen). Het budget van 1700 dus ook.

[ Voor 26% gewijzigd door White Feather op 13-03-2019 09:42 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-11 22:52
Het budget dat je geeft is zelfs al toereikend voor een RTX 2060.
Met een GTX 1060 zoals @Verwijderd aangeeft ben al een stuk goedkoper uit (let wel op dat er 3 versies zijn van de GTX 1060).

Echter voor beide is er 1 grote beperking: je schermformaat. Vrijwel alle configuraties zoals ik hierboven aangeef gaan uit van 15-15,6". Met 14" beperk je tot een vijftal laptops, waarvan er 2 zelfs buiten je budget gaan vallen.
@Verwijderd je zult dus sterk moeten afvragen of die 14" wel zo heilig voor je is.

Verwijderd

Topicstarter
14 inch is wel wat ik zoek. In elk geval 5 modellen dus, so far :)

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-11 14:04
Het is in dit soort gevallen meestal slimmer om een goedkope, kleine lichte laptop te kopen, en een desktop te bouwen. Een gaming laptop is altijd groot en zwaar.
Stel dat je een laptop koopt van 500, en een desktop van 1200, dan zal je ook veel betere prestaties krijgen met die desktop.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:48
Mogelijk dat de 1660 (nee geen tikfout) een mooie tussenmoot is.
Alleen nog afwachten op de reviews en prestaties, maar mijn idee is dat het een mooie tussenmodel is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1