Heb je een indicatie van wat je kan uitgeven aan huur? en zoek je gemeubileerd of kaal? Gemeubileerd worden meer woningen aangeboden, al is hun target-group m.n. expats.
Je bent jong en zoek waarschijnlijk iets in de buurt waart geleefd wordt. Persoonlijk zou ik dan wel voor stad (of zeer nabij) kiezen (ik ben zelf 28jr). Als je in Adam zoekt zou ik de zuid-as vermijden, vrij saai en zakelijk gebied. Het grote voordeel is wel dat je super goede verbinding hebt met OV. Ik weet verder dat aan de Amstel veel wordt gebouwd, je zou daar nog kunnen kijken. Oost is erg booming, maar daarmee ook prijzig. Nieuw-west zou ik vermijden, goedkoop en grote woningen, maar dat heeft een reden. Noord wordt steeds gewilder, mede dankzij de NoordZuid lijn, kopen zou hier een goede investering zijn.
Ik zelf woon in Amstelveen Noord. Ben met 20-30 in de binnenstad (ligt er een beetje aan waar je exact wilt wezen) zowel met OV als met fiets. Mocht je in Amstelveen willen kijken dan zou ik niet zuidelijker gaan dan het centrum, mede om je afstand tot de stad te beperken en omdat het in het zuiden minder leuk is voor jongeren vind ik. Weet ook dat metro 51 de aankomende 1.5-2 jaar er uit ligt, dus Oosteinde zoals hierboven vermeld zou ik zeker niet doen!!!
Qua prijzen, ligt er erg aan wat je zoekt en waar. vierkante meters en aantal kamers spelen de grootste rol, daarna de mate van onderhoud/moderniteit. Ik zelf heb een woning van +/- 65m2 welke ik kan verhuren voor zo'n 1500-1600 pm. Ga je meer naar het centrum dan kan dit rapjes stijgen. Nieuwbouw(huur) kan relatief voordelig zijn!
Mocht je meer willen weten, je kan me ook een pm sturen. En weet dat in Adam het ultieme vervoer de (e)fiets is en niet de auto of OV