Wonen in Amsterdam

Pagina: 1
Acties:
  • 5.686 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:45

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik woon momenteel in Engeland en gezien Brexit overweeg ik om terug naar Nederland te verhuizen omdat de meeste banen in de Randstad zijn. Ik heb ik misschien wat brutale vraag maar wat zijn hedendaags de goede wijken in Amsterdam/Den Haag/Alkmaar/Haarlem? Ik heb begrepen dat in Amsterdam de vraag naar woningen belabberd is of eigenlijk heel de randstad wegens de volksverhuizing van EMA medewerkers naar Nederland.

Ik woon zelf al meer dan tien jaar niet meer in Nederland, ik heb familie gevraagd maar het leuk mij interessant om ook de mening van mede-forumleden te horen.

[ Voor 16% gewijzigd door alienfruit op 13-03-2019 01:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dat ligt niet enkel aan de verhuizing van EMA, kijk een paar topics verder en je ziet het, belabberd grondbeleid, verheerlijking van commerciële verhuur, kortwieken van woningbouwcorporaties door rechts Nederland en pro-cyclisch (geen) woningen bouwen hebben de woningnood gigantisch gemaakt.

Ik weet niet wat voor budget/inkomen hebt en wat je er voor zoekt maar in de klasse tot 1200 euro vind je in Amsterdam weinig. In de steden er omheen met wat mazzel een appartement dat niet heel klein en oud is.

Sterkte, je gaat het nodig hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door GoldenSample op 13-03-2019 01:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zou eerst een baan vinden en dan besluiten waar te gaan wonen. Dan kan je beter inschatten was de reistijden zijn. Tenzij dat geen factor is

Verder is de randstad groter als de omgeving Amsterdam - Haarlem. Rotterdam en Utrecht en alles wat er tussen in zit hoort er ook bij ;)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou eerst maar bepalen wat je maximale woonbudget is (1000? 2000?) en wat je wooneisen zijn (studio? 3-kamerappartement?) en aan de hand daarvan kijken wat mogelijk is.

Amsterdam is bijvoorbeeld bijzonder duur, zowel voor koop als voor particuliere huur.

offtopic:
Ik weet niet precies wat EMA is (is dat die EU-medicijn-organisatie?), maar ik kan je vertellen dat die niets te maken hebben met de woningmarkt. Daarvoor moet je bij het ECB zijn met hun opkoopprogramma :P (gecombineerd met de HRA en het structureel weinige huizen bijbouwen)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 13-03-2019 07:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 11:08
Als je in Amsterdam als gezin wilt wonen, kan je minimaal een 6 ton tot een miljoen meenemen voor een beetje een ruime woning. Amsterdam trekt aan. De hele zooi waar eengezinswoningen staan trekt aan. Blijft echter wel een gemêleerde mix van mensen. Wat je ziet is dat de delen buiten het centrum, waar geen flats staan, booming zijn. Indische buurt, Czaar Peterstraat e.o., Buitenveldert, hoekje west binnen de Ring rond het Oostelijk deel van de Postjesweg.
Eventueel zou je naar Landsmeer kunnen kijken. Dorp tegen Amsterdam aan, maar ook daar geldt dat je wel een zak geld mee moet nemen. Halfweg hetzelfde, alhoewel dat alweer wat verder van Amsterdam af ligt (halverwege Amsterdam en Haarlem). Amstelveen is ook populair en natuurlijk gewoon tegen Amsterdam aan gegroeid.

Alkmaar moet je kijken wat je prettig vindt. Wil je graag met de auto, dan zou ik het eigenlijk niet doen. De A9 loopt dagelijks vast. Geldt eigenlijk voor de gehele Randstad, filerijden is een garantie. Haarlem idem. Beetje richting station kruipen bij beide en zorgen dat je met het OV kan (of je moet tussen 7 en half 8 willen beginnen en zelfs dan heb je geen garantie op een fileloze rit). Alkmaar - Amsterdam kan je rustig anderhalf uur kosten tegenwoordig.

EMA is inderdaad het European Medicines Agency

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 19:41
@alienfruit lastig dat je ivm Brexit moet/wil verhuizen. Tevens lastig dat je een vraag stelt en meteen een rits pessimistische reacties krijgt. Als je weer naar Nl komt woon je weer in 1 van de rijkste landen, met de gemiddeld gelukigste mensen. Ondanks hoge huizenprijzen in de randstad en dagelijkse files. Niets raars overigens als je Londen gewend bent :)

Qua goede buurten is het erg afhankelijk van wat je precies zoekt. Amstelveen is een populaire plek bij expats met een gezin, (oud)zuid blijft populair bij mensen die een hippe subcultuur zoeken en in noord zijn er ook steeds meer buurten populair dankzij de noord-zuid-lijn die prima werkt.

Kortom, de keuze is reuze. Je budget wellicht niet altijd. Ik woon in Hoorn en mijn vrouw reist dagelijks naar A’dam zuid op en neer en hoewel daar file kan staan, valt het vergeleken met de tijd voor de 2e Coentunnel en spitsstroken erg mee. Hoe flexibeler jij en je werk bent hoe minder file je hoeft te pakken.

Succes en laat je niet afschrikken door mensen waar het glas half leeg is zou ik zeggen ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op leefbarometer kan je wel een goed beeld krijgen wat een beetje de goede buurten zijn in NL.
https://www.leefbaarometer.nl/kaart/#kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:41
Slechte wijken zijn er in Amsterdam niet veel meer van binnen de ring A10 (op Noord na dan), en wat er nog is is ook snel aan het veranderen.
Het is geen kwestie van waar je wilt wonen, het is een kwestie van wat je kunt/wilt betalen, in die zin is het een beetje een non-vraag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Geen slechte wijken in A'dam?

Dat hangt dan erg af van waar je waarde aan hecht. Er zijn in de grote steden complete wijken (en dijen continue uit) waar multiculti impliceert dat je er als Westers persoon geen prettig leven hebt.

Ik zou altijd proberen een eind van de grote steden te blijven en zoeken in de kleinere plaatsen en randsteden. De kans dat werk en wonen vlak bij elkaar liggen is uiterst klein dus aan forensen zul je toch niet ontkomen en dan kun je beter woonkwaliteit laten prefereren boven reisafstand.

Meest bepalend zal je budget zijn. In de grote steden (mits je een enigszins fatsoenlijk huis wilt) zul je minsten 500.000 moeten neertellen en dan krijg je een minimale ruimte van vaak niet meer dan 60 M2. Terwijl als je datzelfde bedrag 25 kilometer buiten de grote stad neertelt je een huis met tuin en 120 M2 voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ernemmer schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:42:
Op leefbarometer kan je wel een goed beeld krijgen wat een beetje de goede buurten zijn in NL.
https://www.leefbaarometer.nl/kaart/#kaart
Ik woon uitstekend, dat is nice to know. Maar TS, wil je kopen / huren / budget?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
Nu nog een keer lezen, iets langzamer totdat je begrijpt wat er staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

GoldenSample schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 01:47:
Dat ligt niet enkel aan de verhuizing van EMA, kijk een paar topics verder en je ziet het, belabberd grondbeleid, verheerlijking van commerciële verhuur, kortwieken van woningbouwcorporaties door rechts Nederland en pro-cyclisch (geen) woningen bouwen hebben de woningnood gigantisch gemaakt.

Ik weet niet wat voor budget/inkomen hebt en wat je er voor zoekt maar in de klasse tot 1200 euro vind je in Amsterdam weinig. In de steden er omheen met wat mazzel een appartement dat niet heel klein en oud is.

U liegt, en probeert een beeld te schetsen dat meer over u zelf zegt dan over Amsterdam.

Er is geen enkele stad met zoveel sociale huurwoningen als Amsterdam. Amsterdam heeft er 2x zoveel als andere steden 57% van alle woningen in Amsterdam is een sociale huurhut.

Het sociale huurbeleid in Amsterdam is ook niet rechts, maar op dit moment een projectje van een SP wethouder. Daarom wil vandaag geen hond meer wil bijbouwen voor de vrije huur in Amsterdam.

Maargoed, een discussie over huurwoningen hoeft niet perce relevant te zijn voor de TS.
@alienfruit met welk budget zoek je een woning?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Nou ja, ik betaal momenteel omgerekend €2.800euro/maand voor mij huurhuisje in Londen (55m2). Maar ik zal waarschijnlijk ook een stuk minder gaan verdienen in Nederland en tijdelijk zal de £ waardeloos zijn dus ik zal een stuk verliezen. Maar denk dat €2.000/maand wel moet lukken voor een huisje. Ik denk dat een huis kopen misschien een beter idee is voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

3x3 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:36:
[...]

U liegt, en probeert een beeld te schetsen dat meer over u zelf zegt dan over Amsterdam.

Er is geen enkele stad met zoveel sociale huurwoningen als Amsterdam. Amsterdam heeft er 2x zoveel als andere steden 57% van alle woningen in Amsterdam is een sociale huurhut.

Het sociale huurbeleid in Amsterdam is ook niet rechts, maar op dit moment een projectje van een SP wethouder. Daarom wil vandaag geen hond meer wil bijbouwen voor de vrije huur in Amsterdam.

Maargoed, een discussie over huurwoningen hoeft niet perce relevant te zijn voor de TS.
@alienfruit met welk budget zoek je een woning?
Ik geloof dat TS binnen 14 jaar wil verhuizen, gezien de brexit waarschijnlijk iets minderlang dan dat opzich laat wachten. Dat Amsterdam veel sociale huur woningen heeft daar koopt TS niets voor gezien hij niet in dat segment mag huren of geen inschrijftijd heeft. Ik snap dat mijn reactie een rode lap voor je is echter gaat je reactie niet in op wat ik daadwerkelijk zeg.

Anyway met 2000 piek valt er wel wat te regelen maar then again; hoe groot moet het zijn/wat voor woning?

Vergeet verder niet dat je nog al eens met inkomenseisen van 4.5x de kale huur zit (in je eentje, anders is het vaak ergens 6.5 oud). Vermogen mee brengen om die Eissen te drukken helpt ook maar beperkt. Heb sleutels gezien als; Vermogen/120 = bedrag dat je bij je maandinkomen mag optellen voor de inkomencheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Vanwege de hoge huren en lage rente is kopen nu meestal beter ja, ook al lijkt de markt op dit moment aan een top te zitten. Wanneer je wilt speculeren op een daling kun je uiteraard beter gaan huren.
Kijk eens op funda rond zou ik zeggen, en vul eens wat rekentools in voor een hypotheek zodat je een beetje kunt inschatten wat de lasten worden. Je zult wel wat eigen geld moeten inleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Het liefst zou ik een éénzelfde situatie willen als hier in Londen (de buren: https://www.zoopla.co.uk/to-rent/details/43614695) centraal en minstens één slaapkamer.

Maar ik ben eigenlijk open voor alles zolang het goed te doen is met het openbaar vervoer omdat ik geen autorijbewijs heb :) Vraag mij af wat leuke steden of buurten zijn voor iemand begin 30

[ Voor 36% gewijzigd door alienfruit op 13-03-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

alienfruit schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:44:
Het liefst zou ik een éénzelfde situatie willen als hier in Londen (de buren: https://www.zoopla.co.uk/to-rent/details/43614695) centraal en minstens één slaapkamer.
Tussen 2000 en 3000 maandelijkse huur is veel moois beschikbaar in Amsterdam. Ook op centralere plekken. Funda huur is een mooie tool om je zoektocht mee te beginnen.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 14:12

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tenzij je een zwaarwegend belang hebt om in Amsterdam te wonen, kun je véél goedkoper buiten deze stad gaan wonen. De bereikbaarheid is met het ov over het algemeen prima.

Wat ik probeer te zeggen: Amsterdam is overrated en wáy overpriced. Amsterdam is het terrein van yuppen, expats, studenten en rijke lui.

Omdat jij niet in aanmerking komt voor sociale huur kom je al snel uit bij huisjesmelkers of onbetaalbare koopwoningen.
Zeker in het huursegment laat de kwaliteit van de woning ook nog wel eens te wensen over.

Maak het jezelf makkelijk en betaalbaar, en kijk in de omgeving :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja klopt, daarom ook mijn vraag wat leuke omgevingen zijn. Ik ben zelf opgegroeid in Overijssel en Noord-Brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Geen idee of je het weet, maar een 3 kamer woning in Nederland betekent, 1 woonkamer en 2 slaapkamers.

Zoek je trouwens gemeubileerd of leeg?

Verder kan je in Amsterdam/Amstelveen wonen en qua reizen langer onderweg zijn als ik (50 KM verderop met de auto, regio leiden)

Aangezien je met het ov wilt, hebben locaties die verder weg liggen een goede trein verbinding nodig. Er zijn ook plekken waar snelbussen rijden Maar als automobilist kan ik je niet verder helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door jeanj op 13-03-2019 11:11 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Aalsmeer is nog redelijk betaalbaar (nou ja, zeker in verhouding tot Amsterdam). De wijk Oosteinde is weer vastgebouwd aan Amstelveen, en vanaf daar rijdt metro 51 naar Amsterdam.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:02
alienfruit schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 01:20:
Ik woon momenteel in Engeland en gezien Brexit overweeg ik om terug naar Nederland te verhuizen omdat de meeste banen in de Randstad zijn. Ik heb ik misschien wat brutale vraag maar wat zijn hedendaags de goede wijken in Amsterdam/Den Haag/Alkmaar/Haarlem? Ik heb begrepen dat in Amsterdam de vraag naar woningen belabberd is of eigenlijk heel de randstad wegens de volksverhuizing van EMA medewerkers naar Nederland.

Ik woon zelf al meer dan tien jaar niet meer in Nederland, ik heb familie gevraagd maar het leuk mij interessant om ook de mening van mede-forumleden te horen.
Ben onlangs ook teruggekomen vanuit het buitenland. Afhankelijk van je loon uiteraard en je eisen, maar ik kon het op ~3400bruto niet bolwerken in de stad te blijven en in een enigszins goede buurt/moderne of onderhouden woning te zitten. Je kunt langs de treinroutes naar alternatieven kijken, maar uiteindelijk ben ik op de auto overgestapt en een gat gevonden (van de spoorlijnen af maar toch nog binnen een uur). Ik heb gewoon een cirkel op Funda gezet en kwam zo op een locatie die ik anders nooit had overwogen maar waar ik geld bespaar en veel prettiger en ruimer woon.

Als je bij het EMA werkt, zit je pal naar A10 en Station Rai, dus prima bereikbaar vanuit buiten de stad.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
alienfruit schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:07:
Ja klopt, daarom ook mijn vraag wat leuke omgevingen zijn. Ik ben zelf opgegroeid in Overijssel en Noord-Brabant.

Definieer dan eens wat "leuk" is voor jou? Het schiet niet echt op op deze manier , geef nou eens wat actiever aan wat je zoek in plaats van dat we alles uit je moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 01:47:

Als ik deze site bekijk https://www.amsterdamwoon...T&v=2&community=454#lijst zie ik dat er nog genoeg te huur is vanaf 800 euro (nieuwbouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Dat zijn meestal (altijd) studios van 30-45m2. Ik ga er even vanuit dat TS geen student meer is. Helaas is er weinig tussen de studio en gezinswoningen a 100m2+. Ze worden wel nieuw gebouwd, maar daar betaal je dan ook de nieuwbouwbonus voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:53
Heb je een indicatie van wat je kan uitgeven aan huur? en zoek je gemeubileerd of kaal? Gemeubileerd worden meer woningen aangeboden, al is hun target-group m.n. expats.

Je bent jong en zoek waarschijnlijk iets in de buurt waart geleefd wordt. Persoonlijk zou ik dan wel voor stad (of zeer nabij) kiezen (ik ben zelf 28jr). Als je in Adam zoekt zou ik de zuid-as vermijden, vrij saai en zakelijk gebied. Het grote voordeel is wel dat je super goede verbinding hebt met OV. Ik weet verder dat aan de Amstel veel wordt gebouwd, je zou daar nog kunnen kijken. Oost is erg booming, maar daarmee ook prijzig. Nieuw-west zou ik vermijden, goedkoop en grote woningen, maar dat heeft een reden. Noord wordt steeds gewilder, mede dankzij de NoordZuid lijn, kopen zou hier een goede investering zijn.

Ik zelf woon in Amstelveen Noord. Ben met 20-30 in de binnenstad (ligt er een beetje aan waar je exact wilt wezen) zowel met OV als met fiets. Mocht je in Amstelveen willen kijken dan zou ik niet zuidelijker gaan dan het centrum, mede om je afstand tot de stad te beperken en omdat het in het zuiden minder leuk is voor jongeren vind ik. Weet ook dat metro 51 de aankomende 1.5-2 jaar er uit ligt, dus Oosteinde zoals hierboven vermeld zou ik zeker niet doen!!!

Qua prijzen, ligt er erg aan wat je zoekt en waar. vierkante meters en aantal kamers spelen de grootste rol, daarna de mate van onderhoud/moderniteit. Ik zelf heb een woning van +/- 65m2 welke ik kan verhuren voor zo'n 1500-1600 pm. Ga je meer naar het centrum dan kan dit rapjes stijgen. Nieuwbouw(huur) kan relatief voordelig zijn!

Mocht je meer willen weten, je kan me ook een pm sturen. En weet dat in Adam het ultieme vervoer de (e)fiets is en niet de auto of OV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Brent Mja, ik ontdekte ook dat het allemaal erg klein is en voor het dubbele m2 betaal je dan ook weer het dubbele en met de aantallen valt het eigenlijk ook wel mee. Ik zou eerder voor een buitenwijk kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Een degelijk huurappartement in Den Haag kost ca 1.200-1.500 per maand (70-80m2). Dan zit je in een prima buurt.
Een koopappartement in een goede buurt kost zo'n 280-300k.
Minder kan ook maar dan is de buurt minder leuk, zou dat niet zo snel doen met jouw budget . Meer kan ook, dan heb je wellicht 2 woonlagen. Beneden woningen met tuintje starten bij 450k.

Je was de ideale kandidaat voor ons appartement :P.

Er is momenteel zat werk dus ik zou lekker hoog inzetten qua salaris, laat je niet wegzetten voor pinda's ;). En UK ervaring is altijd fijn.

Boek eens een air 'n b in een hippe Haagse wijk (Google), en kijk of de buurt je aan staat.

[ Voor 68% gewijzigd door Sport_Life op 13-03-2019 12:13 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52
Veel goed geregelde (dus geen huisjesmelkers of bij een particulier) huur in Nederlandse grote steden werkt met strenge inkomenseisen (via MVGM bv). Dus je kan toch beter eerst een baan zoeken met een helder beeld van wat je verdient.
In Amsterdam is alles binnen de ring, ten zuiden van het IJ, qua wijk tegenwoordig prima (en meer zelfs, Slotervaart net buiten de ring, grote delen van Buitenveldert, Amstelveen, Noord net boven het IJ bij de oude Shell, Landsmeer, Ijburg). Het gaat meer om het gebouw en de exacte lokatie naast een grote weg bv. Ik zou het centrum zelf mijden. Teveel toeristen, te druk, zelfde geldt voor Jordaan en Pijp wat mij betreft. Dit zijn ook de wijken waarin je de meer dubieuze verhuurders treft.

[ Voor 13% gewijzigd door MrAngry op 13-03-2019 11:49 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:27
Begin 30 zou ik lekker in de leuke buurten van Amsterdam kijken: Oud-west, Oost, Baarsjes, Pijp, museumbuurt
Je moet ongeveer rekenen op vanaf 1500 euro per maand voor 50m2 met 1 of 2 slaapkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Laatst online: 16-07 14:24
zou zelf kijken naar plaatsen rond amsterdam kijk naar de beemster of zelfs hoorn alkmaar heerhugowaard. Daar kan je hele mooie woningen kopen/huren voor nette prijzen en toch snel op je werk plek zijn. Zou zelf voor hoorn gaan met de A7 is het erg gemakkelijk op naar amsterdam te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:41:
@Brent Mja, ik ontdekte ook dat het allemaal erg klein is en voor het dubbele m2 betaal je dan ook weer het dubbele en met de aantallen valt het eigenlijk ook wel mee. Ik zou eerder voor een buitenwijk kiezen
Zelfs dan valt het tegen hoor. Onder de 1000 vind je ook in bijvoorbeeld Hoofddorp niet veel meer. En wat je vind, daar wil je waarschijnlijk niet zitten ;) Ik had op zich best 1500 willen betalen voor een mooie plek, maar dat lukte me ivm inkomenseis niet. Die zit bij de nieuwbouw al snel op factor 4,5 of 5. Heb zelfs eens 5,5 gezien. Tsja, ik ben afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 14:49
Sorry, maar we verwachten hier wel wat meer eigen inzet. Een soort boodschappenlijstje wat de leuke wijken zijn in half de Randstad is dat niet. Je bent 'pas' 10 jaar weggeweest. In 2009 was Nederland niet veel anders dan nu en toen was je 29. Als het wat concreter is kunnen we je ook wat beter helpen ipv een soort schot hagel. :) Anders resteert een soort stuurloos topic.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 13-03-2019 15:23 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.