Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

touch laptop met krachtige grafische kaart????

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

na lang zoeken ben ik radeloos, (heb niet veel verstand van PC hardware)
voor mijn werk (lichttechnicus) zoek ik een laptop met een zeer krachtige grafische kaart en processor.

nou is dat geen probleem op zich.
enkel door dat ik veel onderweg en op tour ben wil ik het liefst een alles in 1 oplossing. het vereiste hier van is touchscreen, aangezien ik hem ook wil gaan gebruiken tijdens het bedienen van de show.

waarom krachtig? ik zal hiermee podia en lichtplannen gaan ontwerpen (3D) en erna mee gaan programmeren (3D visualiser) hiervoor ga ik het programma Capture Sweden gebruiken, in combinatie met Avolites Titan PC suite.

momenteel heb ik een Dell XPS 15 9570 BNX97007 met 32GB ram en GTX 1050TI. deze begint al te haperen en traag te worden etc. 3 minuten na enkel het opstarten van het programma en laden van de showfile (Capture), laat staan het eitje dat ik er op kan bakken na een halfuurtje gebruiken.

ik vond de Acer Predator Triton 900. top apparaat precies wat ik zoek.
enkel 2 nadelen. hij komt voor mij te laat uit. en de prijs zou best wat lager mogen,als dat mogelijk is.

nou kreeg ik al vaker te horen pak een degelijke Desktop/gamelaptop er bij. echter Qua budget en handigheid heb ik dit natuurlijk liever niet, zoals ik al zei alles in 1. (desktop gaat definitief niet, moet mobiel zijn)

is er buiten de Predator nog een ander alternatief dat in ieder geval direct aan te schaffen is voor maxE5000 incl BTW? minimum is wel 15''.
verder heb ik geen eisen, al weegt hij 8 kilo en gaat maar een half uur op de accu mee, zolang hij de 2 programma's trekt. en liever overkill dan net genoeg ;)

alvast heel erg bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2019 23:18 . Reden: typ fout ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-03-2019 12:43)

• VreYseN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-11 14:58
Heb je al gekeken voor een zakelijk model van HP?

HP Zbook studio X360 G5

Kun je hier zelf samen stellen:
https://store.hp.com/Neth...e-your-workstation#config

Moet je voor 5000 euro toch wel iets moois samen kunnen stellen.

Alle reacties

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-11 22:44
Ik snap je bericht niet helemaal, er zijn van beide software pakketten systeemeisen beschikbaar, waarop je je specificaties kan baseren.
http://www.capture.se/Support/FAQ
https://www.avolites.com/...-and-uninstallation-notes

Verder is je budget 5000 euro maar een triton 900 van 4200 euro is te duur?

[ Voor 26% gewijzigd door Erkel op 12-03-2019 23:29 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:09

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ook in Mini ITX heb je al meer ruimte dan in een laptop, en desktop CPU's zijn over het algemeen veel krachtiger dan de laptop varianten.
Waarom geen desktop in een case met handvat? Hoeft niet groot en zwaar te zijn.

Bv zoiets: pricewatch: Lian Li PC-TU100 Zwart

Verwijderd

Topicstarter
Erkel schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 23:28:
Ik snap je bericht niet helemaal, er zijn van beide software pakketten systeemeisen beschikbaar, waarop je je specificaties kan baseren.
http://www.capture.se/Support/FAQ
https://www.avolites.com/...-and-uninstallation-notes

Verder is je budget 5000 euro maar een triton 900 van 4200 euro is te duur?
minimale systeemeisen voor de Avolites is geen probleem.
Capture geeft een absoluut minimum aan 'uberhaupt om te kunnen draaien. zoals ik al aangeef geeft trekt zelfs een systeem met meer dan dat het niet, zie huidige laptop.
minimum volgens de site Passmark van 2000, 1050TI heeft een Passmark van 6000.

qua prijs zou de Triton kunnen. enkel vroeg ik me af of er goedkopere opties waren.
en daarbij word deze pas leverbaar in Nederland verwacht eind Mei. wat mij eigelijk te laat is.

Verwijderd

Topicstarter
gwystyl schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 23:29:
Ook in Mini ITX heb je al meer ruimte dan in een laptop, en desktop CPU's zijn over het algemeen veel krachtiger dan de laptop varianten.
Waarom geen desktop in een case met handvat? Hoeft niet groot en zwaar te zijn.

Bv zoiets: pricewatch: Lian Li PC-TU100 Zwart
op zich geen verkeerde optie, enkel zit ik dan weer met:
los touchscreen, toetsenbord, en muis.
geen accu.
niet snel/makkelijk in gebruik(even snel iets aanpassen betekend hele set up neer zetten). zeker met festival shows is dit eigenlijk niet te doen.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:39

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

als zelfs een dure dell xps met gtx 1050 te traag is heb je dan het os dan al geherinstalleerd. het verbaast me dat die laptop zo traag zou zijn.
als dit al traag zou zijn waarom geen clevo based met desktop cpu? https://bto.eu

[ Voor 22% gewijzigd door Ludwig005 op 13-03-2019 07:29 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:30
Draai je de applicaties ook daadwerkelijk op 4K? Mogelijk dat als je de laptop op 1920x1080 laat draaien de laptop het een stuk minder zwaar heeft?

Verwijderd

Topicstarter
kleine edit. ik heb de Dell XPS 15 9570 CNX97002.

scherm heb ik nooit op 4K en zeker met deze programma''s bijna altijd op 1920x1080.
ik werk soms wel met een 2e scherm. echter zelfs zonder dit blijft het het zelfde.

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:12
Surface book 2 van Microsoft al overwogen? Al weet ik niet hoe zo'n ding zich met langdurige belasting houdt.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:39

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

@tritimee forgot it. onmogelijk te repareren en een hpu die niet krachtiger is dan de xps. het zal weer een hittegenerator worden

Verwijderd

Topicstarter
ik zie dat ik een Quad core heb. er zijn versies van dezelfde laptop met Hexacore + 1050TI
zou dit al een stuk beter zijn?
verder kwam ik de Lenovo Legion Y740-17ICHg 81HH0039MH tegen. volgens coolblue zou deze touch hebben. klopt dit? zo ja, zou deze wat zijn?

surface heeft een collega van mij. daar kun je n plantage mee verwarmen als je de software alleen al opstart ;)

Acties:
  • Beste antwoord

• VreYseN
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-11 14:58
Heb je al gekeken voor een zakelijk model van HP?

HP Zbook studio X360 G5

Kun je hier zelf samen stellen:
https://store.hp.com/Neth...e-your-workstation#config

Moet je voor 5000 euro toch wel iets moois samen kunnen stellen.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-11 22:44
Ik begin me af te vragen of de software wel de 1050ti gebruikt en niet de geïntegreerde GPU.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Verwijderd

Topicstarter
nou uiteindelijk maar zelf gevonden. t is de Razer - Blade Pro geworden. bedankt !
Pagina: 1