Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Server voor Minecraft hosting

Pagina: 1
Acties:

• TomVosDev
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-01 18:06
Hoi hoi mede-tweakers,

Ik ben op dit moment met een vriend bezig een minecraft server op te stellen. We zijn al redelijk ver, en willen nu gaan kijken hoe de meuk we hem willen hosten. We hebben al een vps geprobeerd, dit was wel fijn, maar best duur(2gb, 1 core cpu - €3,5 p/m).

Nu zat ik te denken om hem zelf op een computer te hosten, maar kwam toen redelijk snel bij: welke computer? Ik heb nu mijn muziek productie pc thuis gezet(woon op een woongroep), en host hem daar op. Maar dit is ook niet optimaal, want he, het is mijn muziek pc.....

Nu zat ik te kijken naar een 2e hands server. Die kunnen nog redelijk goedkoop zijn(€150-€200). En het is ook nog handig voor als ik zelf een server ga hosten(web, mc, idk). Is dit een goeie optie? Zo ja, wat moet ik er over weten? Zijn er nog dingen waar ik over na moet denken? En als het geen goeie optie is, wat zijn dan andere opties?

Ik hoor graag jullie input :)
Alvast bedankt!

Groeten
Tom

P.s. Ik wist niet of dit het goede sub-forum was, zo niet, hij mag verplaatst worden!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
TomVosDev schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:21:
P.s. Ik wist niet of dit het goede sub-forum was, zo niet, hij mag verplaatst worden!
Tja, eerste sticky: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!. Schopje naar DAA. Verder mis ik nog je eigen concrete voorzetje. Je eisen zijn relatief vast omlijnd. Vrij gemakkelijk om daar de specs van bij elkaar te zoeken en te kijken wat er voor een schappelijke prijs te krijgen is.

Overigens is een VPS ook weer niet heel duur. Ga naar na. Voor 150 euro koop je 40 maanden hosting. Ik ben een stuk sneller op iets uitgekeken dus zou je netto goedkoper uit moeten zijn (mits je uiteraard tevreden bent over de performance).

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 12-03-2019 23:25 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Op de Minecraft-wikipedia of Google is goed te vinden welke computer specs worden aangeraden voor een server, afhankelijk van het aantal spelers.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Je vind 3.5 eu duur per maand, maar begint vervolgens over het kopen van een 2e hands server die minimaal 150 eu kost.

Vergeet je niet de overige kosten als onderhoud aan je server, energiekosten e.d. Op de VPS zou je ook hosting e.d., kunnen zetten.

Vroeger liep ik met hetzelfde idee rond, een thuis server want goedkoper. Maar tegenwoordig met de prijs van VPS lijkt me dat verre van voordeliger.

• TomVosDev
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-01 18:06
Thx voor de replies!

Ik weet het, de vps die ik zei is niet heel duur, maar dan heb je 2GB ram waar je geen meuk mee kan(hebben veel zware plugins nodig)...... maar toch bedankt! Ik zal nog door gaan zoeken :)

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Blijkbaar heb je veel meuk, want je hebt het constant over meuk, zonder dat je aangeeft wat die meuk is en wat de specificaties zijn van die meuk. De meuk vereist meer als 2g, maar dat is handig dat je vermeld hoeveel gb ram die meuk nodig heeft. En de meuk heeft vast ook opslag nodig, ssd of niet en hoeveel.

Ovh heeft 4g server voor 7,25 per maand, dat kan vast goedkoper. Natuurlijk kan je zelf een server neerzetten, maar een tweede hands server is meestal niet zuinig (tov een nieuwe server). Aangezien je in een woongroep zit, draai je misschien niet op voor de stroom kosten, maar iemand anders wel.....

Misschien als je in het buitenland gaat hosten kan je goedkoper uit zijn, maar denk aan langere ping tijden (geen idee of dat coor minecraft uitmaakt)

Everything is better with Bluetooth

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:29
[quote]TomVosDev schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:21:
We hebben al een vps geprobeerd, dit was wel fijn, maar best duur(2gb, 1 core cpu - €3,5 p/m). [/quote[]
Wat is duur? Dit is vrij goedkoop.
Nu zat ik te kijken naar een 2e hands server. Die kunnen nog redelijk goedkoop zijn(€150-€200). En het is ook nog handig voor als ik zelf een server ga hosten(web, mc, idk). Is dit een goeie optie? Zo ja, wat moet ik er over weten? Zijn er nog dingen waar ik over na moet denken? En als het geen goeie optie is, wat zijn dan andere opties?
Wat denk je van de Energie kosten? Je zit daar al snel moet meer dan je 3,5 euro per maand.
Wat is kennis trouwens om een server te onderhouden? Zowel VPS, als een eigen server?
TomVosDev schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 02:45:
Ik weet het, de vps die ik zei is niet heel duur, maar dan heb je 2GB ram waar je geen meuk mee kan(hebben veel zware plugins nodig)...... maar toch bedankt! Ik zal nog door gaan zoeken :)
Je hebt het in eens over zware plugins. Was wel gemakkelijk om dat eerder even te melden...
Maar wat is zwaar.... 1Kg of 5Kg? Of heeft dit juist veel Memory / CPU power nodig?
Pagina: 1