Dames en Heren, hopelijk zit ik hier op de goede plek voor een JS vraag. Ik wou wat data van het RDW parsen en weergeven voor wat grafiekjes in het elektrisch rijden topic. Het downloaden, parsen en uitspugen van een JSON is geen probleem, ik ben handiger met PHP.
Nu wou ik een line chart met meerdere datasets gebruiken om historische de opkomst en ondergang van modellen te tonen. Vooralsnog lijkt het config object wat ik zie in de Chrome console wel ok, maar struikelt deze over het datatype van de datasets.
Het gaat om deze pagina, ondanks de extensie zit er overigens geen php content in.
Ik vul eerst het popconfig array, en doe daaronder een popconfig.data.datasets.push van het JSON array. Ogenschijnlijk gaat het daar de mist in, maar door mijn onervarenheid met javascript zie ik het niet.
Overigens rendert de grafiek bij correcte type (bv blokhaken om datasets heen) pas na resizen, iets waar ik in de eerdere geen last van had, maar geen verklaring voor heb. Iets waar ik met een Pie chart test ook last van had.
Nu wou ik een line chart met meerdere datasets gebruiken om historische de opkomst en ondergang van modellen te tonen. Vooralsnog lijkt het config object wat ik zie in de Chrome console wel ok, maar struikelt deze over het datatype van de datasets.
Het gaat om deze pagina, ondanks de extensie zit er overigens geen php content in.
Ik vul eerst het popconfig array, en doe daaronder een popconfig.data.datasets.push van het JSON array. Ogenschijnlijk gaat het daar de mist in, maar door mijn onervarenheid met javascript zie ik het niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| var popconfig = { type: 'line', data: { labels: poplabels, }, options: { title: { display: true, text: 'Populaire Elektrische modellen', }, legend: { display: true, position: 'bottom' }, }, }; var poplabels = [], popcolors = [], popsales = []; $.get('stats.json', function(dataGet) { dataGet['monthlabels'].forEach(function(singleResult) { popconfig.data.labels.push(singleResult); }); var keys = Object.keys(dataGet['monthpopular']); for (var i = 0; i < keys.length; i++) { var key = keys[i]; popconfig.data.datasets.push({label:key, backgroundcolor: getRandomColor(), fill: false, data: Object.values(dataGet['monthpopular']$ }; }); console.log(popconfig); |
Overigens rendert de grafiek bij correcte type (bv blokhaken om datasets heen) pas na resizen, iets waar ik in de eerdere geen last van had, maar geen verklaring voor heb. Iets waar ik met een Pie chart test ook last van had.