Garagedeur openen via wifischakelaar

Pagina: 1
Acties:

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:23
Heb een nieuwe garagedeur... er zit wel een handzender enz bij maar nu had ik in de planning om deze ook te openen dmv een wifischakelaar zodat ik via de telefoon deze kan bedienen. Is dat mogelijk? Scheelt weer afstandbedieningen kwijt raken enz...

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:13
Ja dat kan, maar of het nou erg veilig is? Linus heeft heeft er laatst nog een video over gemaakt met een sonoff :P.

[ Voor 30% gewijzigd door Puch-Maxi op 12-03-2019 22:22 . Reden: Video ]

My favorite programming language is solder.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:47
Smeerkeezz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:19:
Scheelt weer afstandbedieningen kwijt raken enz...
Stukje dubbelzijdige tape en gewoon vastplakken in je auto?

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-02 22:55
Dat is vast mogelijk, al zal zonder merk en type aandrijving te noemen er niet al teveel over te zeggen zijn.

Maar ehh, een "wifi schakelaar", waarom niet meteen een bewegingssensor zodat hij opengaat als je aan komt lopen? ;)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:33
coyote1980 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:35:
Dat is vast mogelijk, al zal zonder merk en type aandrijving te noemen er niet al teveel over te zeggen zijn.

Maar ehh, een "wifi schakelaar", waarom niet meteen een bewegingssensor zodat hij opengaat als je aan komt lopen? ;)
Laat hem dan uberhaubt openstaan, scheelt je nog stroom ook :*)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:21:
Ja dat kan, maar of het nou erg veilig is? Linus heeft heeft er laatst nog een video over gemaakt met een sonoff :P.

[YouTube: Making my 1980's Garage Door Smart!]
Tbh het is moeilijk een oplossing te hebben die minder veilig als het origineel is.

• royheidotting
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-01 13:18
Ik heb dit zelf ook gemaakt. Via Home assistant kan ik de garage deur nu open en sluiten.

Hiervoor heb ik via alie deze module gekocht. https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dojWk1d en dan de 24V variant.
Deze module vervolgens geflashed met Tasmota firmware.
Let er dan wel op dat je instellingen aanpast dat hij niet bij herstarten het relais toggled.
Met het relais stuur ik de garagedeur motor aan op dezelfde ingang als waarmee ook de deurbel schakelaars zijn aangesloten.

Om het nog leuker te maken heb ik twee deur sensoren van Xiaomi gekocht om te stand van de deur te bepalen; open, dicht, of ongedefinieerd (ergens halverwege).

Werkt prima! :)

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:03
De meeste garagedeuren kan je ook openen / sluiten met een simpel drukcontact. Als je nu een esp8266 met een relais wat je daarop kan klikken koopt, kan je door middel van het programma 'Blynk' een appje maken op je smartphone. Je zet vrij eenvoudig een drukknop in de app, en linkt deze aan de esp8266. Hiervoor moet je deze flashen met een gegenereerde code, zodat ze elkaar herkennen (staat allemaal redelijk goed beschreven). Omdat ik dit zelf niet zozeer vertrouwde, per slot staat jouw data op een publieke server, heb ik zelf een blynk servertje op een Raspberry pi geinstalleerd.

Mijn beveiliging is nu dat je eerst met mijn wifi netwerk vebonden moet zijn, dan moet je weten dat ik Blynk gebruik, en dan moet je het ip adres en het wachtwoord van mijn eigen blynk server weten. Al met al redelijk veilig lijkt me.

Als ik nu bij huis aankom moet ik zorgen dat ik via Wifi verbonden ben, en daarna kan ik de deur openen dmv een appje. Blynk kan je als home user gratis gebruiken.

https://blynk.io/

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kan je van harte de Shelly 2.5 aanraden. Ideaal voor garagedeuren, zonneschermen en rolgordijnen.

https://shelly.cloud/shel...-shutter-home-automation/

Kost €20 en kun je achter een bestaande schakelaar wegwerken.

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
President schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 06:52:
[...]
Stukje dubbelzijdige tape en gewoon vastplakken in je auto?
Vreselijk offtopic, maar klitteband is eigenlijk veel handiger. Een klein stukje klitteband met plakstrip aan de afstandsbediening, jehebt alleen de stekelige kant nodig. De auto zit vol met tapijt. Daar kan je dan de afstandsbediening met het klitteband op plakken. Zit altijd op dezelfde plek, rammelt niet en is gemakkelijk en schadevrij te verwijderen.
Pagina: 1