Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Hoi!

Ik kijk F1 TV via mijn laptop, maar wil dat ook op mijn tv bekijken. Dat kan prima, want ik kan mijn laptop aansluiten op mijn LG televisie. Dus dat is geen probleem. Als ik enkel via de laptop Formule 1-races (of andere videocontent) bekijk, dan is de framerate hoog en soepel. Zoals het hoort. Echter, wanneer ik mijn laptop aansluit op de tv via HDMI, dan ligt de framerate veel lager. Dat kijkt niet fijn, vooral bij bijvoorbeeld snelle sporten als Formule 1 of actiefilms. Ik heb gekeken op Google of meer mensen het probleem hadden, maar ik kon niks vinden. Met mijn Xbox One heb ik bijvoorbeeld geen problemen hiermee en met mijn PS4 ook niet. Dat terwijl ik de HDMI-kabel van mijn PS4 gebruik.

De laptop in kwestie is een HP Pavilion 15: pricewatch: HP Pavilion 15-bc300nd

De televisie in kwestie is een LG Smart TV met een beeld van 49 inch. Ik heb oprecht geen idee hoe het model precies heet. Is deze: LG 47LB650V-ZN

Weet iemand wat ik moet doen om ook een hoge framerate op de laptop, aangesloten op tv, te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-07 17:16
geeft je laptop ook aan op welke resolutie de tv aangestuurd word? zou me kunnen voorstellen dat de tv op 4k weergeven word en dat je hdmi poort van de laptop niet genoeg bandbreedte hiervoor heeft ( en dus 4k signaal doorstuurd met 30fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:34
Soccer98 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:05:
Ik heb oprecht geen idee hoe het model precies heet.
Dan zoek je dat op. Staat achterop het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
nickertNL schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:12:
geeft je laptop ook aan op welke resolutie de tv aangestuurd word? zou me kunnen voorstellen dat de tv op 4k weergeven word en dat je hdmi poort van de laptop niet genoeg bandbreedte hiervoor heeft ( en dus 4k signaal doorstuurd met 30fps)
Nee, dat wordt niet aangegeven. Het is ook geen 4K tv, dus het lijkt me sterk dat het beeld ook daarin wordt weergeven. Maar dat soort dingen vallen een beetje buiten wat ik weet van tv's en laptop's. Ik sluit dat ding aan op mijn tv middels een HDMI en ik krijg verder geen meldingen of iets dergelijks.

Heb trouwens het model gevonden. Het is een 47LB650V-ZN: pricewatch: LG 47LB650V Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Hoi! Wellicht iemand die hier nog een antwoord of suggesties voor heeft? Er is tot op heden nog niks veranderd, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En op hoeveel Hz staat je laptop nu tegen de TV te praten? Ergens onder Advanced Adapter settings.

Neem aan dat je al een maand allerlei zaken hebt opgezocht & gecontroleerd?

Hier ergens dus:
Afbeeldingslocatie: https://thewindowsclub-thewindowsclubco.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2015/07/display-settings-windows-10.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 13-04-2019 08:25 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Ik heb inderdaad nog verder gekeken. Onder meet het selecteren van alleen je tv scherm (en dus niet mijn laptopscherm) en een andere beeldschermmodus selecteren zag ik voorbij komen. Dat heb ik geprobeerd, maar brachten geen verschil.

Mijn laptop praat nu in 60 hz tegen mijn TV overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
En heb je al een andere modus geprobeerd? TV's hebben verschillende modi. Bij de één is de inputlag hoger dan de andere.

Weet je ook zeker dat het internet snel genoeg is? Als er een brakke wifi-chip in de laptop zit, kan ik me voorstellen dat het internet niet zo snel is. Als je dan ook nog eens een flink eind van de router of een access point zit, wordt het alleen maar erger.

En ten derde: Heb je hardware acceleratie aanstaan op de laptop? Als dat uitstaat, dan helpt dat zeker niet mee. En werkt de laptop op de accu of op netstroom? Als de laptop op de accu werkt, wordt meestal throttling toegepast, om het stroomverbruik enigzins te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Ik heb ook andere modi gebruikt en bij de gamemodus vind ik het nog het fijnst. Internet is denk ik ook snel genoeg, heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad en het werkt prima. Ik kijk ook op mijn kamer en de router zit daar ook, dus dat lijkt me wel snor te zetten.

Wat is hardware acceleratie precies? Ik ken dat niet. De laptop is overigens altijd aangesloten op het stopcontact, dus dat werkt ook prima.
Pagina: 1