Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming PC - Advies AUB.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hycsa
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-10-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga deze PC grotendeels gebruiken voor gamen, games zoals Fortnite, Rocket League, League of Legends, Apex Legends en CS:GO. Ik zou het liefts op deze games met gemak 144fps willen behalen zodat ik in de toekomst een 144hz scherm kan aanschaffen. Tijdens het gamen wil ik ook op de achtergrond Youtube en Discord etc gebruiken. Ik weet niet of het mogelijk is maar ik zou het liefst de PC willen gebruiken voor 2-3 jaar lang nadat ik weer onderdelen wil gaan upgraden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil mijn budget graag tussen de 1000 en 1100 euro houden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou graag een Monitor van 75hz 1920x1080 erbij willen hebben, de rest van het randapparatuur heb ik al in bezit.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet niet precies wat ik allemaal nodig zou moeten hebben om een degelijke gaming PC te bouwen met een stable 144+ FPS. Ik zou wel graag een SSD van 240GB en een HDD van 2 TB erbij willen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit te twijfelen tussen een AMD processor en een Intel processor ik heb namelijk gelezen dat de Intel beter is voor gaming prestaties maar dat de AMD processor beter is voor ''longevity''.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb niet echt bepaalde eisen.

Ga je overklokken?
Ik ben er momenteel niet bekend mee maar denk wel na lange gebruik te gaan overclocken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een paar voorstellen willen zien voor een gaming PC die 144 FPS kan behalen. Ook zou ik graag een antwoord willen hebben op de vraag tussen de AMD en Intel processor en welke beter is om aan te schaffen voor een langere gebruik van de PC (2-3) jaar en vervolgens nog te kunnen upgraden, zonder dat de performance van de PC daalt in de lopende tijd bij prima gebruik.

Beste antwoord (via hycsa op 13-03-2019 08:38)

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:58
*In onderstaande ga ik er vanuit dat je op 1080P wilt blijven gamen...

Je geeft aan in de toekomst een 144hz scherm te willen kopen... Iets verder geef je aan een 75hz 1080p te willen kopen?
Koop of spaar even door voor een 144hz scherm. Met je monitor kun je lang doen... Zonde om dan eerst een 75hz te kopen!

Met een Amd 2600 of Intel 9400F cpu + een 1660TI gpu kun je de genoemde games draaien op 144fps+ (1080p)... Dat moet onder de 900 euro wel lukken en dan hoef je niet te bezuinigen! 900 euro is incl. Mobo, behuizing, voeding, koeler (in geval van Intel),16gb geheugen en een 500gb SSD...

Bovenstaande is een mooi uitgangspunt voor jezelf om is wat bij elkaar te zoeken en een wenslijst te creeeren! Deel deze met ons en we helpen je graag... :) Succes!

Aanvulling na een nachtje slapen:
- 250gb SSD zit vrij snel vol. 500gb zou ik zeker overwegen!
- Voor High fps gaming op 1080P is een Intel inderdaad de beste keuze. Zoek op youtube of google wat vergelijkingen tussen de verschillende CPU's in de games die je wilt gaan spelen. Dan krijg je in ieder geval een idee!
- Indien je over 2 jaar wilt upgraden dan is een AMD de juiste keuze nu. Mobo update, nieuwe CPU erin en klaar!

Voor jouw beeldvorming: Ik speel CS:GO en Apex op i5 6500 + 1060... Ik speel dit op een 1080p 144hz scherm en dit draait al perfect! Met de door mij voorgestelde basis bovenaan deze post draait dit nog veel makkelijker en hoef je je geen zorgen te maken!

[ Voor 35% gewijzigd door trixie24 op 13-03-2019 07:39 ]

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:18
Wat heb je zoal zelf gevonden? Er wordt enig initiatief van je verwacht. Heb je bijvoorbeeld de best buy guide al bekeken? Er is zeer veel informatie beschikbaar op het internet over jouw vraag :)

[ Voor 13% gewijzigd door martyw op 12-03-2019 21:26 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:58
*In onderstaande ga ik er vanuit dat je op 1080P wilt blijven gamen...

Je geeft aan in de toekomst een 144hz scherm te willen kopen... Iets verder geef je aan een 75hz 1080p te willen kopen?
Koop of spaar even door voor een 144hz scherm. Met je monitor kun je lang doen... Zonde om dan eerst een 75hz te kopen!

Met een Amd 2600 of Intel 9400F cpu + een 1660TI gpu kun je de genoemde games draaien op 144fps+ (1080p)... Dat moet onder de 900 euro wel lukken en dan hoef je niet te bezuinigen! 900 euro is incl. Mobo, behuizing, voeding, koeler (in geval van Intel),16gb geheugen en een 500gb SSD...

Bovenstaande is een mooi uitgangspunt voor jezelf om is wat bij elkaar te zoeken en een wenslijst te creeeren! Deel deze met ons en we helpen je graag... :) Succes!

Aanvulling na een nachtje slapen:
- 250gb SSD zit vrij snel vol. 500gb zou ik zeker overwegen!
- Voor High fps gaming op 1080P is een Intel inderdaad de beste keuze. Zoek op youtube of google wat vergelijkingen tussen de verschillende CPU's in de games die je wilt gaan spelen. Dan krijg je in ieder geval een idee!
- Indien je over 2 jaar wilt upgraden dan is een AMD de juiste keuze nu. Mobo update, nieuwe CPU erin en klaar!

Voor jouw beeldvorming: Ik speel CS:GO en Apex op i5 6500 + 1060... Ik speel dit op een 1080p 144hz scherm en dit draait al perfect! Met de door mij voorgestelde basis bovenaan deze post draait dit nog veel makkelijker en hoef je je geen zorgen te maken!

[ Voor 35% gewijzigd door trixie24 op 13-03-2019 07:39 ]