iPhone 7 foto nemen 5 sec / video mislukt / bellen geen mic

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Ik heb hier een iPhone 7 overgenomen 2de hands dus geen garantie meer alhoewel de productiedatum minder dan 1 jaar zou zijn.

Probleem na een paar dagen mislukt foto's nemen : 5 seconden voor je een foto neemt niet kunnen opslagen etc. Filmen mislukt gewoon hoe vaak je ook op de startknop duwt.

Vervelender nog is gebeld worden, om de dag of meerdere keren lukt het niet telefoon gaat over je neemt op maar je hoort de andere kant niet / de andere kant hoort jou niet. Speaker zetten werkt wel, herstarten lost dit probleem even op.

Het foto probleem naar gezocht, sommigen raden restore, dfu aan meerdere keren restore / dfu gedaan het lost het probleem op voor 1 of 2 dagen dan terug.

Voor het bel probleem ook al sim kaart vervangen maar dat lost niets op.

Met andere woorden waarschijnlijk moet er iets vervangen worden, maar hoe kom ik te weten wat ? Voor de rest is het toestel perfect inorde, nooit crashes of whatever van apps etc.

Toestal is up to date met de laatste iOS (12,1,4)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:47
Als de productiedatum volgens jou minder dan een jaar is, dan zou je nog gewoon garantie moeten hebben. Je kunt hier het serienummer invullen om te kijken of je nog fabrieksgarantie hebt: https://checkcoverage.apple.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Tomsworld grote kans dat dit al bij de vorige eigenaar was, of hij er zelf aan heeft gesleuteld.(lopen prutsen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Checkcoverage zegt niet spijtig genoeg :(

Volgens mij is het gewoon een herstelde die apple in een nieuwe behuizing / scherm gestoken heeft met nieuwe batterij toestel zit er echt perfect uit toen ik het kreeg ook alle originele nieuwe accessoires.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A4pPws7uCXDuWWYF1lDYZDz1/full.png

Zoals je ziet 260 dagen oud / 54 cycles.

Ik ben er vrij zeker van dat hij niet open is geweest.

Maar soit ik zou graag weten wat ik kan laten repareren.

[ Voor 12% gewijzigd door Tomsworld op 12-03-2019 22:31 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Tomsworld schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:30:
Checkcoverage zegt niet spijtig genoeg :(

Volgens mij is het gewoon een herstelde die apple in een nieuwe behuizing / scherm gestoken heeft met nieuwe batterij toestel zit er echt perfect uit toen ik het kreeg ook alle originele nieuwe accessoires.

[Afbeelding]

Zoals je ziet 260 dagen oud / 54 cycles.

Ik ben er vrij zeker van dat hij niet open is geweest.

Maar soit ik zou graag weten wat ik kan laten repareren.
Ah, dan is hij waarschijnlijk eerder al vervangen inderdaad. Je kan naar de Apple Store of geautoriseerde servicepartij gaan voor een diagnose. Bij de Apple Store is dit gratis. Een geautoriseerde servicepartij, zoals Amac en Microfix, vraagt mogelijk onderzoekskosten. Ze vertellen je dan ook meteen wat het zou kosten om te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Inderdaad lijkt zo : https://appletoolbox.com/...ne-is-new-or-refurbished/

Model nummer is NN922ZD/A of als je er op klikt A1778 wat inderdaad volgens bovenstaande url duid op een apple replacement.

Proberen langsgaan in de apple store in Brussel dus, zouden ze die diagnose direct doen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Tomsworld op 12-03-2019 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Tomsworld schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:51:
Inderdaad lijkt zo : https://appletoolbox.com/...ne-is-new-or-refurbished/

Model nummer is NN922ZD/A wat inderdaad volgens bovenstaande url duid op een apple replacement.

Proberen langsgaan in de apple store in Brussel dus, zouden ze die diagnose direct doen ?
Zorg ervoor dat je een afspraak maakt bij de Genius Bar, zodat je zeker weet dat je geholpen wordt. Ze kunnen je dan na enkel tests vaak direct vertellen wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Ok update :

- eergisteren avond factory reset dfu gedaan, test sim erin alles werkte, echt kaal basic phone.
- gisteren ochtend, oproepen ontvangen geen voice, foto probleem.
- gisteren middag afspraak in de apple store, geen issues.
- apple store hardware diagnose, geen issues apparaat is perfect ok, zij dfu restore gedaan met hun systeem ( is iets anders beweerde de genius )
- genius concludeert geen issue niets te vinden.
- 's avonds telefoon terug ingesteld, beetje later terug issues.

Pffft weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:11
Tomsworld schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:56:
Ok update :

- eergisteren avond factory reset dfu gedaan, test sim erin alles werkte, echt kaal basic phone.
- gisteren ochtend, oproepen ontvangen geen voice, foto probleem.
- gisteren middag afspraak in de apple store, geen issues.
- apple store hardware diagnose, geen issues apparaat is perfect ok, zij dfu restore gedaan met hun systeem ( is iets anders beweerde de genius )
- genius concludeert geen issue niets te vinden.
- 's avonds telefoon terug ingesteld, beetje later terug issues.

Pffft weet het niet meer.
Als een kale iOS geen problemen geeft is de kans groot dat er iets mis is met jouw backup, wat je kan proberen is een clean install (lees: dfu mode, iPhone herstellen met iTunes zonder backup), zorg er wel van te voren voor dat je jouw bestanden veilig naar de computer kopieert. En neem een paar dagen de tijd om te testen of er problemen optreden met de clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
heb hem in 2 accounts gezet

bij de mijne was geen restore dus niets teruggezet dus tja

Pagina: 1