Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mobiel werkpaard voor SketchUp Studio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Hi, voor mijn vrouw ben ik op zoek naar een nieuwe laptop, het moet een mobiel werkpaard worden voor gebruik met SketchUp Studio. Haar vaardigheden met de software gaan heel snel vooruit en de opdrachten die ze krijgt worden steeds gecompliceerder. Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Wat ga je met je laptop doen?
SketchUp Studio, SketchUp LayOut en in mindere mate foto bewerking en publisher.

Wat is je budget?
Bij voorkeur onder de 2000 (inclusief BTW) minder zou helemaal mooi zijn, meer mag ook als het aanzienlijke voordelen mee brengt

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja! helaas wel eigenlijk, maar toch noodzakelijk. Het gewicht/dikte enigzins in de perken houden zal zeker gewaardeerd worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Bij voorkeur geen BTO/Clevo laptops, ze is ook geen fan van Apple.

Zelf heb ik een aantal laptops gevonden waarvan ik denk dat de hardware snel/sterk genoeg zou moeten zijn. Omdat ze steeds gecompliceerdere opdrachten gaat uitvoeren en meer functionaliteit gebruikt in de software wil ik niet over een half jaar weer moeten vervangen. Kleiner dan 15" is te klein, 17" is weer te log, full hd lijkt de sweetspot (prijs/kwaliteit) te zijn, dunne bezels worden gewaardeerd.

De volgende laptops komen eruit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell XPS 15 9570 CNX97003€ 1.859,-€ 1.859,-
1Lenovo ThinkPad E590 20NB002AMH€ 1.194,50€ 1.194,50
1Lenovo ThinkPad T580 20L9002GMH€ 1.571,-€ 1.571,-
1Lenovo Yoga 730-15IKB (81CU004GMH)€ 1.399,-€ 1.399,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 6.023,50

Een aantal Lenovo's en een Dell lijken mij het aantrekkelijkst. Zelf heb ik met beide merken goede ervaring qua bouwkwaliteit:
Dell: formaat/bezels lekker klein voor 15", discrete GPU, Intel 'H' cpu, wel de duurste..
Yoga: beetje zelfde als de dell, maar mindere CPU zo op het oog.
Thinkpads: wat logger en zwaarder dan de andere 2, geen discrete GPU, de 'U' cpu toch wat minder dan de dell denk ik. Groot voordeel is wel dat beiden nog naar 32GB geupgrade kunnen worden.
Ik kan overigens heel weinig vinden over de E590 en hoe deze zich verhoud t.o.v. de T580

Ben benieuwd naar jullie ideeën en mogelijke suggesties.

Alle reacties

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Leunt Sketchup zwaar op een (dedicated) grafische kaart? Dan zou je dat mee kunnen nemen in je overwegingen. Als je echt een CAD werkpaard wil hebben, kom je in de Dell Precision/Lenovo P-serie uit. Qua budget moet je tot 2000 euro ook in die hoek iets kunnen vinden.

Meer (grafische) power, betekent ook automatisch kortere werktijd op accu (of je moet een extra grote accu bestellen). En meer power betekent ook een zwaardere laptop. Lichte/dunne laptops en goede koeling (wat nodig is voor meer power) gaan helaas niet goed samen.

• secury
kdekker schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:45:
Leunt Sketchup zwaar op een (dedicated) grafische kaart? Dan zou je dat mee kunnen nemen in je overwegingen.
Dedicated GPU met OpenGL ondersteuning raden ze aan, van wat ik begrijp is dat meer voor renders dan modelling. Maar niemand is hier heel concreet/duidelijk in, ervaringen zijn welkom.
Als je echt een CAD werkpaard wil hebben, kom je in de Dell Precision/Lenovo P-serie uit. Qua budget moet je tot 2000 euro ook in die hoek iets kunnen vinden.
Bedankt, ik heb ze meegenomen in de overweging.
Meer (grafische) power, betekent ook automatisch kortere werktijd op accu (of je moet een extra grote accu bestellen). En meer power betekent ook een zwaardere laptop. Lichte/dunne laptops en goede koeling (wat nodig is voor meer power) gaan helaas niet goed samen.
Thanks, de illusie dat beiden kunnen heb ik ook niet, en had al rekening gehouden met mogelijke throttling.

• secury
Na wat meer reviews te hebben gelezen en nagedacht over de verwachtte gebruiksduur/bouwkwaliteit en toch ook mobiliteit heb ik voor haar besloten dat het de Lenovo Thinkpad X1 Extreme gaat worden.
Bij Lenovo is deze nu voor 1600 euro (incl. btw) aan te schaffen.

I5, 8GB, GTX1050TI, 256GB SSD. Geheugen zal ik uitbreiden bij ontvangst van de laptop!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:42
Laatst met een collega zitten kijken naar een PC/Laptop voor sketch-up.
Volgens mij gebeurt het modelling nog single core dus daar heb je baat bij een hoge kloksnelheid. Het renderen gebeurt dan wel weer multicore. GPU wordt minder belast tenzij je plugins heb draaien die hier flink gebruik van maken.

Misschien is dit nog een optie: pricewatch: Asus VivoBook Pro 15 N580GD-E4405T

Stuk goedkoper, i7 van de laatste generatie, 16gb en een dedicated GPU. Ziet er nog best netjes uit ook vind ik zelf.

don't mind me

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
secury schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:36:
Na wat meer reviews te hebben gelezen en nagedacht over de verwachtte gebruiksduur/bouwkwaliteit en toch ook mobiliteit heb ik voor haar besloten dat het de Lenovo Thinkpad X1 Extreme gaat worden.
Bij Lenovo is deze nu voor 1600 euro (incl. btw) aan te schaffen.

I5, 8GB, GTX1050TI, 256GB SSD. Geheugen zal ik uitbreiden bij ontvangst van de laptop!
Check even of het gekozen model een glanzend of mat scherm heeft. Volgens mij heeft de Extreme een mat scherm (tenzij je touch neemt), maar de normale X serie een glanzend scherm.

@Pindakaas
Een Viviobook is m.i. niet echt een 'tegenhanger' van een Lenovo X serie. Die laatste is - voor zover ik weet - een stuk steviger/meer om mee te nemen. Een Viviobook is wat dat betreft meer 'een gewone' laptop. En dat zie je terug in de prijs.

[ Voor 16% gewijzigd door kdekker op 14-03-2019 14:51 ]

Pagina: 1