Toon posts:

Gestolen Macbook pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Vanmiddag is de laptop van mijn vrouw gestolen, toen ze op bezoek was in het ziekenhuis notabene. We hebben meteen aangifte gedaan en het serie nummer zal worden opgegeven als gestolen, maar ik verwacht niet dat de politie meer zal doen dan dat. Beveiligingscamera’s waren niet aanwezig ivm patiëntprivacy en de verzekering heeft ook niet veel zin om uit te betalen.
Zelf de laptop traceren is me niet gelukt. Vraag me niet waarom, maar de ‘find my mac’ functie stond uit.

Het gaat om de nieuwste Macbook Pro “13 met ‘touchbar’
Weet iemand een andere manier om de laptop te traceren of in ieder geval onbruikbaar te maken?

Alvast bedankt!

Julian

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:30
Als Find My Mac uit staat, dan kun je de MacBook niet wissen of vergrendelen met een wachtwoord. Het is voor degene die nu de MacBook heeft dan vrij eenvoudig om de MacBook te wissen en macOS opnieuw te installeren. Een EFI-wachtwoord zou dit kunnen tegenhouden, maar dat is niet iets wat standaard ingeschakeld staat en ik betwijfel dat je dit wel hebt ingesteld en Find my Mac niet.

[ Voor 9% gewijzigd door MelvinW op 12-03-2019 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Find my Mac staat standaard aan, iemand zal nadrukkelijk ervoor hebben gekozen het niet in te schakelen bij het doorlopen van de setup wizard.

I reject your reality and substitute my own