Aankoop advies nieuwe TV, wat moet ik kiezen/

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik twijfel om een nieuwe TV te kopen, en indien wel; dan twijfel ik erg hoe groot ik moet kopen.

Situatie

In mijn woonkamer ga ik van een L bank naar een U bank. De L bank is nu precies in afmeting van mijn TV. De bank is 2 meter breed, en mijn Sony 50W828B is precies groot genoeg om van elke hoek de TV goed te kunnen zien. Mijn nieuwe bank gaat bijna 4 meter breed worden. 50 inch gaat dan denk ik echt te klein worden.

De afstand tussen de TV en de bank is ongeveer 4,5 - 5 meter.

Ik zoek een?
TV zonder toeters en bellen. Het hoeft geen Qled of Oled te zijn. Een normaal LCD paneel is prima, zoals mijn huidige TV. Ik ben soms zelfs van mening dat mijn LCD paneel mooier is dan een budget oled paneel, maar dat is smaak :P . Een echte oled of qled is natuurlijk veel mooier, maar voor mij niet interessant.

Wat is je budget?
Zeer afhankelijk van de grootte dat jullie adviseren. Indien dit bijvoorbeeld 75 inch is, dan is mijn budget maximaal €1500,- . Bij een kleinere TV gaat mijn voorkeur ook naar goedkoper uit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Normaal TV kijken, en soms (eens per maand) een netflix of videoland film.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb natuurlijk erg de twijfel welk formaat nou precies de beste keuze is, dus ik heb alleen gekeken naar 75 inch modellen:

Philips 75PUS7803/12
Sony KD75XF8596BAEP
LG 75UK6500

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben al enorm geholpen als ik met jullie advies de juiste formaat TV kan kiezen.

Opmerking

GEEN SAMSUNG TV! Ik vind de TV's de kleuren van al hun modellen onnatuurlijk. Daarnaast een enorme hekel aan het merk. :9

Beste antwoord (via Luchtbakker op 13-03-2019 07:03)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
De Sony en LG uit jouw openingspost hebben een IPS paneel, dit type paneel heeft een laag contrast vergeleken met een VA paneel (jouw huidige Sony heeft ook een VA paneel). Voordeel van een IPS paneel is dat deze betere kijkhoeken heeft wat eventueel in jouw situatie met de U bank gunstiger kan zijn. Mocht je hoofdzakelijk recht of in een hoek van max. 30 graden voor de tv zitten, dan kan je het beste een tv met een VA paneel nemen.

De formaat van een tv is natuurlijk persoonlijk, met een kijkafstand van 4,5 - 5 meter zou ik persoonlijk minimaal 65'' kiezen. Wij hebben een kijkafstand tussen de 4 en 4,5 meter een een 55'' tv, voor normaal tv kijken vind ik dit een fijn formaat voor films en series zou het groter mogen. De volgende tv hier in huis wordt dan ook minimaal een 65'' :*).

Dat je met jouw huidige tv tevreden bent begrijp ik helemaal, de Sony 50W828B behoort tot een van de beste Full HD tv's.

Met jouw wensen (als je redelijk recht voor de tv zit) ben je het beste uit met https://tweakers.net/pric...ny-kd-60xf8305-zwart.html

Of een maatje groter https://tweakers.net/pric...ny-kd-70xf8305-zwart.html

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Budget OLED bestaat niet, beeldkwaliteit van de goedkoopste is vrijwel hetzelfde als de duurste ;) .

In je rijtje heb je minstens twee met een IPS paneel, op zich goed voor de kijkhoek maar niet voor de zwartwaarden zoals op de W828B (op zich niet zo'n probleem als er nooit in het donker gekeken wordt). Een ander Sony optie is: pricewatch: Sony KD-70XF8305 Zwart (vast wel nog wat van de prijs af te krijgen met een mailtje naar plat tv in het rijtje aanbieders met wat 'tweakers' name dropping. Niet in het inruilkorting verhaal intrappen, die korting krijg je bij andere verkopers meestal zonder inruil. Of je moet van je huidige tv af willen ...)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
De Sony en LG uit jouw openingspost hebben een IPS paneel, dit type paneel heeft een laag contrast vergeleken met een VA paneel (jouw huidige Sony heeft ook een VA paneel). Voordeel van een IPS paneel is dat deze betere kijkhoeken heeft wat eventueel in jouw situatie met de U bank gunstiger kan zijn. Mocht je hoofdzakelijk recht of in een hoek van max. 30 graden voor de tv zitten, dan kan je het beste een tv met een VA paneel nemen.

De formaat van een tv is natuurlijk persoonlijk, met een kijkafstand van 4,5 - 5 meter zou ik persoonlijk minimaal 65'' kiezen. Wij hebben een kijkafstand tussen de 4 en 4,5 meter een een 55'' tv, voor normaal tv kijken vind ik dit een fijn formaat voor films en series zou het groter mogen. De volgende tv hier in huis wordt dan ook minimaal een 65'' :*).

Dat je met jouw huidige tv tevreden bent begrijp ik helemaal, de Sony 50W828B behoort tot een van de beste Full HD tv's.

Met jouw wensen (als je redelijk recht voor de tv zit) ben je het beste uit met https://tweakers.net/pric...ny-kd-60xf8305-zwart.html

Of een maatje groter https://tweakers.net/pric...ny-kd-70xf8305-zwart.html