Rekeningnummer bedrijf achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:00
Vraag waarvan ik denk dat ik het zelf moet kunnen weten, maar via uitgebreid google gebruiken en op de website van het bedrijf kijken niet kan vinden:

Hoe achterhaal ik het bankrekening nummer van een bedrijf?

Long story:

Vanochtend was ik op bezoek bij een bedrijf voor een kennismaking (privé, niet zakelijk) en moest parkeren langs de openbare weg. We waren op bezoek met zijn drieën met 2 autos, want ik moest daarna door naar werk.

Kennismaking was heel prettig en men nam uitgebreid de tijd voor ons, maar dat betekende wel dat de parkeermeter die we contant hadden betaald, daarvan de tijd dreigde te verlopen.

Dus ik zeg ik loop wel even naar beneden om bij te gooien (PIN werkt daar niet, en de app hadden we beiden niet ceconfigureerd/geïnstalleerd). Dus wij zoeken naar muntgeld, maarja wie heeft dat tegenwoordig nog in zijn portemonnee, en we waren al blij dat we het de eerste keer gered hadden met wat we bij hadden.

Dus die man grijpt in zijn broekzak en geeft 2 euro om mee te betalen. Ik wilde het eerst niet aannemen, maar goed wat moet je dan, het gesprek was nog niet klaar en weer afspreken is voor iedereen nog duurder en door te blijven weigeren kun je ook iemand beledigen.

Daarna natuurlijk meermaals aangegeven dat ik het meteen over maak vanavond, maar dat hoefde niet.

Uiteraard ga ik dit toch doen :P

Het punt is dus dat ik het rekeningnummer niet heb.

Nu kan ik dat wel vragen, maar dat haalt voor mij toch een beetje de lol eraf (is overigens een eenmanszaak dus geld komt zeker goed terecht).

Dus,

Hoe achterhaal ik het rekeningnummer van dit bedrijf?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Sorry, maar 2 euro?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• KnoxNL
Ja nou en? Ik hecht waarde aan dat soort dingen, anderen misschien niet.

Het is ook niet dat die man iets aan ons verdiend heeft, 1,5 uur lang kostenloos gedegen advies gekregen.

Ik vind het niet meer dan fatsoen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
Ik zou echt denken dat je een vreemde snuiter bent als ik alsnog 2 euro op mijn rekening krijg.. Dat mag hij dan ook weer verantwoorden in de boekhouding. Die 2 euro is zojuist 20 geworden.

[ Voor 32% gewijzigd door LED-Maniak op 12-03-2019 19:33 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
Goh apart, dat is de eerste keer in mijn leven dat blijkt dat ik schijnbaar zo'n vreemd wereldbeeld heb en zo'n rare gast ben.

Maar goed, dit helpt mij niet verder O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:11
Stop het geld anders in een envelop.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Laat die 2 euro zitten en geef hem (bijvoorbeeld) een setje speciale biertjes als je echt zo tevreden bent over het advies

39

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:11
Fietsbel schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:35:
Laat die 2 euro zitten en geef hem (bijvoorbeeld) een setje speciale biertjes als je echt zo tevreden bent over het advies
Niet iedereen doel je een plezier met bier....

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
Afrit13 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:36:
[...]

Over vreemde snuiters gesproken.

:P

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Gewoon een briefje sturen? Met bedankt voor het lenen van die twee euro?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
Fietsbel schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:35:
Ja dit was even het out of the box denken wat ik nodig had na een lange dag.

Niet dat het per se dat gaat worden maar ik kan natuurlijk ook op een andere superkleine manier laten weten dat het gewaardeerd wordt.

Ik ben er al uit, dank Tweakers en @Fietsbel

Fijn dat je hier snel even frisse ideeën krijgt als je vastzit in je eigen "loop"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:46

Matszs

><>

Er is niet echt een register van bedrijfsnamen en rekeningnummers, heb je niet een factuur van het bedrijf? Daar moet het opstaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:17

Tens

let me drink about it

LED-Maniak schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:33:
Dat mag hij dan ook weer verantwoorden in de boekhouding. Die 2 euro is zojuist 20 geworden.
Daar heb je wel een punt, maar ik begrijp KnoxNL wel

overigens; KvK is een optie, alleen om die gegevens te krijgen kost je wel meer dan €2,= >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Tens op 12-03-2019 19:42 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Klopt, waarom denk je dat ik "bijvoorbeeld" erbij schreef? :z

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:39

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Tens schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:40:
[...]

Daar heb je wel een punt, maar ik begrijp KnoxNL wel

overigens; KvK is een optie, alleen om die gegevens te krijgen kost je wel meer dan €2,= >:)
Ik KvK uittreksels staan geen rekeningnummers hoor, dat is op geen enkele manier relevant.

Maar als je geen klant bent bij een bedrijf (en dus geen facturen ontvangt) en het niet op de website staat wordt het inderdaad lastig om het rekeningnummer te achterhalen zonder het te vragen.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]

Het gaat om het gebaar, niet de inhoud.

Het idee van @Fietsbel lijkt mij een hele goede

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:18
Ik zou het persoonlijk best raar en eng vinden als iemand ineens twee euro op mijn rekening stort. Hij zegt toch dat het niet hoeft, dus laat het er lekker bij. Doe gewoon hetzelfde als iemand jouw hulp nodig heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 12-03-2019 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:48
Vraag een offerte aan voor een dienst of product.. daar zal het rekeningnummer vast wel op staan.

.. als antwoord op dit "gedachte experiment"

[ Voor 19% gewijzigd door boyette op 13-03-2019 04:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Omdat de beste man het uit zijn broekzak haalt is de kans ook best groot dat het geen bedrijfsgeld is. Ook al zou het een eenmanszaak zijn.

Verder valt voor het bedrijf die €2 natuurlijk nergens onder weg te boeken dus zitten ze ineens met vreemd geld... (ok, het is maar €2 dus dat valt nergens op)

Persoonlijk zou ik iets opsturen naar het bedrijf met een persoonlijk geschreven bedankje er bij. Vervolgens doe je daar een waardering bij voor het gedegen advies wat je gekregen hebt. Ook dat heeft waarde. Dus bijvoorbeeld een VVV-bon van €25 is dan al erg netjes, zeker wanneer de beste man 1,5 uur met jullie heeft zitten praten voor noppes. Tijd is ook wat waard. (in dit geval niet eens zo heel erg veel als je €25 aan waardering toekent)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:10
KnoxNL schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:32:

Het is ook niet dat die man iets aan ons verdiend heeft, 1,5 uur lang kostenloos gedegen advies gekregen.

Maak het jezelf niet te makkelijk, die 2 euro mist die man niet.
Stuur hem als bedankje een bos bloemen. Het adres van het bedrijf heb je inmiddels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:42
voortaan gewoon genoeg klein geld meenemen, anders een app gebruiken of gewoon de boete accepteren. Wat een gelul en gezeur om 2 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

Leuk man en dan het administratiekantoor die dan een mailtje stuurt naar hem, onder welke post moet deze 2 euro geboekt worden? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 06:50
Next time: gebruik ParkMobile. ^^

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartenvanUrk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-04 08:11
#doeislief wat een gezeur hier zeg. Goede actie KnoxNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58
Hoewel ik het gebaar van @KnoxNL waardeer, verwacht ik inderdaad dat het overmaken van die €2,- meer gaat kosten voor het bedrijf aan heen en weer gemail en administrative handelingen dan dat het gebaar waard is.
Een muntje in een envelop doen en direct naar de beste man opsturen, of iets van een bloemetje/cadeautje/beerbox/whatever opsturen lijkt me dan een stuk beter.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 19:15
Ik waardeer het gebaar wel. KnoxNL doet eigenlijk gewoon wat iedereen in deze situatie had moeten doen. Ik zou het ook in een envelop doen. Of je laat een doosje Merci bezorgen.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 20:50
Ik zou niet eens de 2 euro terug sturen, maar gewoon een kaartje richten aan het bedrijf en de naam van de medewerker noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-05 14:59
Ik zou het er bij laten, aangezien de beste man zelf zegt het niet terug te verwachten (van jou).
Wil hij het toch terug, dan declareert hij het zelf maar bij zijn werkgever.

Ik vind het zeker niet apart dat wanneer je op bezoek gaat bij een bedrijf, op hun uitnodiging, dat zij ook de parkeerkosten betalen.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is privé door werknemer betaald, dan niet geld aan het bedrijf geven. Inderdaad administratiekosten, papierwerk, etc. - bedrijf kan het niet zomaar verder doorbetalen aan de werknemer. Met veel pech krijgt de betreffende werknemer juist een tik op de vingers: geld geven aan een klant = schijn van omkopen = reden voor ontslag op staande voet ;) (Naah, dat zal met zoiets wel meevallen, maar er zijn organisaties waar bv. een saucijzenbroodje aan een hongerige klant geven al erg not done is).

Bijv een kaartje zal idd vast worden gewaardeerd, suggestie: met melding dat je geld hebt overgemaakt naar %goeddoel%.

Edit: en als toch rekeningnummer: simpelweg bellen of mailen met de vraag om een factuur. Best kans dat de fin afdeling het dan ook leuk vindt :P

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 13-03-2019 09:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:09

Nakebod

Nope.

Ik snap @KnoxNL wel.
Het gaat niet eens om het bedrag, maar gewoon, iemand helpt je. Is helaas niet altijd zo vanzelfsprekend. En daarvoor zou ik hem ook willen bedanken.

Maar denk dat het inderdaad boekhoudtechnisch meer kost, dus dan liever een kaartje :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:15

Barrycade

Through the...

Ga je dan ook de kop koffie betalen die je daar wellicht hebt gekregen?

Maar ik neem aan dat je een kaartje / contact gegevens van die man hebt? Dan kan je toch een berichtje sturen of hij je een Tikky/betaalverzoek whatever kan sturen incl je mobiele nummer?
Had je ook meteen kunnen / moeten doen imho.

Als hij dat terugappt laat maar zitten moet je het er gewoon bij laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Iets willen terugdoen... twee euro in een envelop of een setje speciaal biertjes zou bij mij erg positief aankomen en mij een positieve indruk van @KnoxNL geven. Als dat is wat je wilt bereiken, doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
MartenvanUrk schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:10:
#doeislief wat een gezeur hier zeg. Goede actie KnoxNL
Daar gaat het niet om. Ja het is een leuk gebaar, maar de rest kijkt verder naar de gevolgen hiervan. En dat is, er komt 'vreemd' geld binnen bij het bedrijf. Dit moet verantwoord worden, hoe klein het bedrag ook is. En dat geeft enorm veel gezeik.

Dus ja, leuk gebaar, maar uiteindelijk schuif je iemand een hoop gezeik in de schoenen. Dat is toch niet de bedoeling van dit gebaar? Dan kan je beter een lief kaartje sturen, of een doosje Merci of iets dergelijks. Kost ook weinig, maar geeft een hoop minder gedoe voor diegene.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 10:44
Doe eens niet

[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 13-03-2019 11:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:38
KnoxNL schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:32:

De inzet die je wil tonen om iemand een gunst terug te betalen is bewonderenswaardig. Maar onderdeel van fatsoen is ook dat je de vrijgevigheid van een ander in zijn waarde laat.

Als deze persoon je graag helpt met gratis advies en ook nog eens parkeergeld, dan is de beste manier om daar op te reageren om hem hartelijk te bedanken en zelf in een vergelijkbare situatie je ook vrijgevig op te stellen (naar deze persoon en/of een willekeurige andere persoon).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

boyette schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 04:22:
Vraag een offerte aan voor een dienst of product.. daar zal het rekeningnummer vast wel op staan.
ja, top idee, dan is een werknemer een uur of 2 bezig, met het uitzoeken, alles op papier zetten en dat dan doorsturen, kosten 100-200 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Mijn tip : 's avond een keer langs rijden, een envelop met die 2 euro inclusief een bedankt berichtje in de brievenbus doen en klaar is kees.

Ik kan je garanderen dat het enorm gewaardeerd wordt :) (eigen ervaring hehe)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je kunt ze ook online wat aandacht geven door bijvoorbeeld een review, of like.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:48
Anoniem: 454358 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:14:
[...]

ja, top idee, dan is een werknemer een uur of 2 bezig, met het uitzoeken, alles op papier zetten en dat dan doorsturen, kosten 100-200 euro.
uhm.. ja dat klopt..
maar heb je mijn reactie wel volledig gelezen?
ik sprak over een "gedachte experiment" want dat is dit
en zo moet je denk ik het hele topic zien..

dus dat is zeker een top idee want de uitkomst is 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Ansichtkaart, 2 euro er op plakken, bedankt!

Meh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:27

Typhone

Who Dares Wins

Welk normaal rationeel bedrijf gaat moeilijk lopen doen als er een pakketje komt met daarin een doosje bonbons met daarbij een kaartje: 'bedankt voor de 'parkeervergunning' ;). Gegroet, eigen naam die geen contant geld bij had voor een parkeerkaartje.

Hier is wel een extreme overrationalisatie bezig in dit topic zeg hahahaha damn. Gezond boerenverstand en redelijkheid en billijkheid, zijn dat termen die opeens vergeten zijn? Daarbij gedraagt @KnoxNL zich gewoon als iemand die netjes opgevoed is. Zouden genoeg mensen een voorbeeld aan mogen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:39

talin

ES-MA

bel het algemene nummer,
en dan heb je 2 opties, of je vraagt het mobiele nummer van de beste meneer zodat je hem een betaalverzoek kan laten sturen
of je vraagt aan diegene die je aan de telefoon hebt ( vast een receptioniste ) of die kan het rekeningnummer te regelen, als je dat netjes uitlegt zal die dat vast voor je willen regelen.
( en anders vraag je het mail adres en regelt het via die weg )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1