Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Groen scherm na installeren nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 15:17
Mijn vraag
Na het overlijden van mijn Gigabyte moederbord heb ik op marktplaats een gebruikt Asus Z97-P moederbord gekocht.

Het bord werkt prima, maar bij het opstarten van Windows laat hij regelmatig een groen scherm zien. Precies op het moment dat hij windows aan het opstarten is.

Verder heb ik er geen last van.

Windows 10 is uiteraard opnieuw geïnstalleerd. Kan dit beteken dat de videokaart van het moederbord niet helemaal in orde meer is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Z97-P
Windows 10

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/288b7th.jpg

BlaBlaBla

Alle reacties

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:17
Gefeliciteerd! je bent door naar de volgende ronde!

on topic: heb je de monitor toevallig aangesloten via VGA of DVI? heb je ook de mogelijkheid om eventueel met een andere aansluiting te testen?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Gebruik je onboard video of een aparte GPU?

Je moederbord heeft trouwens geen videokaart, dat is iets van vroeger :P
Onboard video zou in dit geval worden verzorgd door de cpu.

[ Voor 61% gewijzigd door MadMarky op 12-03-2019 18:44 ]

🖥️ | 🚗

• Strider
Monitor is aangesloten met DVI (ook bij mijn vorige moederbord) + ik maak gebruik van de onboard videokaart.

Ik kan het eventueel wel eens testen met een andere kabel.

BlaBlaBla

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Het moederbord heeft geen video, die zit in je processor. Dus als je problemen hebt die niet aan het scherm of de kabel liggen dan is mogelijk je CPU het probleem ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Strider
nelizmastr schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:43:
Het moederbord heeft geen video, die zit in je processor. Dus als je problemen hebt die niet aan het scherm of de kabel liggen dan is mogelijk je CPU het probleem ;)
Ja klopt, was ik even vergeten.

Maar waarom heb ik dit alleen maar bij het opstarten?

BlaBlaBla

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Omdat tijdens het opstarten de display driver nog niet (volledig) geladen is en je een soort standaard weergave gebruikt. Heb je al gekeken of er een bios update beschikbaar is voor je moederbord?
En zit het scherm rechtstreeks aangesloten of gebruik je een dvi converter?

🖥️ | 🚗

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-11 17:51
Er kan natuurlijk ook gewoon een fout in het moederbord zitten. Het signaal moet nog steeds van de cpu naar de uitgang. Helemaal als er bij het vorige bord totaal geen problemen waren, denk ik eerder dat zo iets het probleem is. Gpu in de processor kapot heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.

Bios update is inderdaad wel een goeie.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik denk met zulke fouten dat het een fout in het moederbord betreft. Al geprobeerd met een andere kabel (VGA/HDMI)? Als het trouwens alleen optreedt bij het opstarten zou ik me niet heel druk maken.

Natuurlijk is te proberen om de shared gpu memory omhoog te gooien of de bios te updaten...

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Pagina: 1