Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Aangezien mijn mailserver thuis stuk ging dacht ik> ik huur een VPS met DirectAdmin bij TransIP. (snel weer online, dacht ik)

Server besteld.... bleek dat ze de login info naar je mail sturen aldus support ... (niet gemeld door ze, normaal staat alles ook in je controle paneel) en die deed het dus niet.

Email adres veranderen en herinstalleren en dan zou het volgens hun weer goed moeten zijn...

Zag echter alleen gewone optie voor CentOS en niet de versie met direct admin (alleen een losse waarbij er geld berekend zou worden)

weer een bericht gestuurd... (kunnen jullie het niet resetten zodat ik krijg wat ik besteld heb?)

Antwoord:
Als je een herinstallatie doet met DirectAdmin worden er niet nogmaals kosten in rekening gebracht. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken.

De enige manier om nogmaals inloggegevens toegestuurd te krijgen is toch het volgen van de stappen die ik je stuurde.
- Wijzig je contactadres
- Herinstalleer de VPS en kies daarbij voor de image met DirectAdmin.
Zo gezegd zo gedaan en wat denk je: krijg een extra rekening voor DirectAdmin en nog steeds geen login info...

Gemeld en ze reageren er gewoon niet op, ook zijn ze verder niet meer bereikbaar. via telefoon o.i.d.

Niet meer het oude goede TransIP wat ik ken, meer mensen welke een soortgelijk probleem hadden met ze? zo ja hoe hebben jullie dit opgelost?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Beste antwoord (via rens-br op 13-03-2019 09:16)

• fast-server
Het is uiteindelijk opgelost...

De mailverandering had een vertraging waardoor deze ondanks de verandering van het mailadres toch nog naar het oude adres gestuurd werd.
Ik had een VPS met DA besteld, er zit echter een fout in de site waardoor deze bij een herinstallatie nog een keer DA verrekend wordt á 5 euro excl btw per maand...
Als deze gefactureerd wordt dan moet ik contact opnemen en gaan ze deze corrigeren en crediteren.

De 2e persoon van support had er of meer zin in of had meer kennis waardoor het later in 1 keer opgelost was en geregeld werd/wordt.

hmailserver> doe het maar niet, ondanks dat je alle client IP's in een jail zet kan er via een achterdeur nog ongelimiteerd spam verstuurd worden (heb het meegemaakt en ben er door XS4all voor geblokkeerd...).

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 11:08
DirectAdmin is toch gewoon 5 euro per maand duurder? Krijg je niet gewoon een rekening voor de meer prijs van DA op een kale installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je een relayserver voor je mail of is de eerste e-mail minder dan 24 uur geleden verstuurd? Dan zet je even snel thuis een mailserver op (hMailserver op windows is simpel) om die e-mail met logingegevens alsnog te ontvangen.

[ Voor 15% gewijzigd door GlowMouse op 12-03-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week ook een directadmin centos server bij TransIP besteld. Het was een paar klikken (centOS + DirectAdmin, +5 euro p/m) en vijf minuten later kreeg ik de mail met de gegevens en werkte alles. Het had misschien wat beter gecommuniceerd kunnen worden dat er een mail kwam want ik zocht de inloggegevens ook, maar even een kop koffie halend kreeg ik de mail al.

DirectAdmin kost 5E p/m boven op de kosten voor blade. Hoe vaak je dit dan opnieuw installeert maakt voor de kosten niet uit. Heb jij niet een losse licentie gekocht die je eenmalig aanschaft?

Wat ik zou doen, even alles annuleren, dan een nieuwe CentOS + DirectAdmin bestellen (als combinatie) en even vijf minuten geduld todat de email komt. Dan even TransIP een ticket inschieten dan krijg je vast de kosten van die oude server terug. Ik heb al eens per ongeluk een dure blade server gekocht en dat hebben ze ook gecrediteerd.

[direct linkje: https://www.transip.nl/vps/directadmin/]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2019 21:55 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het is uiteindelijk opgelost...

De mailverandering had een vertraging waardoor deze ondanks de verandering van het mailadres toch nog naar het oude adres gestuurd werd.
Ik had een VPS met DA besteld, er zit echter een fout in de site waardoor deze bij een herinstallatie nog een keer DA verrekend wordt á 5 euro excl btw per maand...
Als deze gefactureerd wordt dan moet ik contact opnemen en gaan ze deze corrigeren en crediteren.

De 2e persoon van support had er of meer zin in of had meer kennis waardoor het later in 1 keer opgelost was en geregeld werd/wordt.

hmailserver> doe het maar niet, ondanks dat je alle client IP's in een jail zet kan er via een achterdeur nog ongelimiteerd spam verstuurd worden (heb het meegemaakt en ben er door XS4all voor geblokkeerd...).