Hulp gezocht bij het kiezen van een gaming headset!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• OwNzOr
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2020
Hallo,

Ik ben op zoek naar de perfecte headset voor mij. Ik heb een aantal specifieke vereisten hierbij die ik jammer genoeg nergens vind. De perfecte combinatie blijkt niet te bestaan.

Er zijn twee headsets die ik zeer graag gebruik. Een combinatie van de twee zou de perfecte headset opleveren.

Audio-Technica ATH-AG1X
https://eu.audio-technica.com/headphones/headsets/ATH-AG1X
Pros:
-Extreem comfortabele hoofdrust. Kan het urenlang dragen zonder ergens last te krijgen. Bij de meeste headsets (zoals de siberia 800) wordt de druk zo goed als allemaal op het hoogste punt van het hoofd gefocussed wat niet aangenaam is.
-Gerichte microfoon die vooral het geluid opneemt naar waar het gericht is. Met een mechanisch toetsenbord hoort iedereen je normaal mee typpen. Met deze microfoon heb ik er totaal geen last van.
Cons:
-Stereo sound
-Niet wireless
-Slechte bouwkwaliteit voor de prijs.

Steelseries Siberia 800
https://steelseries.com/gaming-headsets/siberia-800
Pros:
-7.1 surround sound.
-Wireless
-Volgens mij de enige headset waar je de batterij kan vervangen op een paar seconden. De extra batterij is ondertussen aan het opladen.
Cons:
-Slechte microfoon. Neemt het geluid van elke toetsdruk op.
-slechte hoofdrust. (nogal persoonlijk natuurlijk, ik wil simpelweg dit type hoofdrust absoluut niet.)

Conclusie:
Ik zoek zoals ik al zei een combinatie van deze twee headsets. Een comfortabele hoofdrust en gerichte microfoon van de audio-technica headset samen met een 7.1 surround sound, wireless headset en een vervangbare batterij. Of dit bestaat weet ik niet, maar moest er iets heel dicht in de buurt komen wil ik het ook graag weten.

Bedankt.

Alle reacties

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb zelf een Arctis 7. Zijn hoofdband is heerlijk comfortabel imo, veel beter dan veel andere die ik heb geprobeerd. Qua microfoon heb ik nooit klachten gehad, maar ook nooit echt uitgeprobeerd hoe richtingsgevoelig hij is. Hij is wireless, batterij is niet vervangbaar, en volgens mij hebben ze nog steeds bug in statusledje niet opgelost (die laat netjes huidige batterijstatus zien, behalve als je hem hebt opgeladen, dan moet je hem aanzetten als hij nog zijn usb lader aangesloten heeft zodat hij zijn statusledje ververst).

Verder ook volgens reviews heeft hij behoorlijk goede geluidsreproductie, zelf ben ik er niet ontevreden over. Twee extra voordelen die ik persoonlijk iig leuk vind:
Hij heeft een line-out, dus automatisch ingeschakeld wordt als je koptelefoon uit zet. Dus normaal gaat hij gewoon naar mijn speakers, zet ik koptelefoon aan, gaat het geluid naar koptelefoon. (Nadeel: Er zit verschrikkelijk 'plop' gedrag op die line-out als computer opstart, dat kan in principe geen kwaad, maar is niet netjes).
Je hebt twee audio apparaten in Windows, een reguliere, en een 'chat' versie. Je hebt één normaal volumewieltje, en eentje waarmee je de balans tussen ingame (of muziek) en je chat kan aanpassen.

• OwNzOr
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2020
Bedankt voor de info. Ik was ook net naar de nieuwe steelseries headphone aan het kijken. Blijkbaar is er wel een 'arctic pro wireless' die wel een vervangbare batterij heeft. Lijkt me zeker een goede optie, maar moet wel nog wat meer uitzoeken over de microfoon en de geluidskwaliteit.

Zo'n soepele hoofdband is ook nog wel aangenaam. Ik heb er vroeger zo eentje gehad van logitech.