Mijn computer herkent de floppy drive niet.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1190808

Topicstarter
Mijn vraag
.Mijn computer herkent geen floppy drive als ik hem insteek. Ik krijg wel het bijbehorende geluidje, maar in Deze Computer komt hij niet voor.
Wat moet ik doen?..

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.Zoeken op internet of ik een oplossing vond..

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1190808 op 12-03-2019 16:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Anoniem: 1190808 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:19:

...
Vul eerst dit lijstje even in, daarmee voorkom je dat wij allerlei suggesties doen die jij natuurlijk allang geprobeerd hebt

Je tagt trouwens een NAS ?

[ Voor 5% gewijzigd door ImNotnoa op 12-03-2019 16:22 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Weet je zeker dat je wel in 2019 leeft?

On topic: ik kan me slecht voorstellen dat zo'n drive plug and play is.
Hoe is de drive aangesloten? IDE?
Ik gok dat je nog wel wat drivers nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een plug and play, usb.
Lang niet gebruikt, maar wilde nu voorraad floppy's opschonen en overzetten.
Hij maakt wel het geluidje, maar in Deze Computer komt hij niet voor.
Dan houdt mijn kennis op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
...Windows 10
... en het hardware-gedeelte? :P Wat voor floppy drive heb je het over?

Een diskette is niet plug-en-play. Dus de drive moet altijd zichtbaar zijn in de verkenner, ook al zit er geen disk in. Als het een USB-diskette drive betreft, zal deze inderdaad herkend moeten worden zodra je deze erin steekt. Check even de device manager of je daar een onbekend apparaat ziet verschijnen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:41

Shunt

Boe

Mijn vraag
.Mijn computer herkent geen floppy drive als ik hem insteek. Ik krijg wel het bijbehorende geluidje, maar in Deze Computer komt hij niet voor.
Wat moet ik doen?..

...Windows 10

.Zoeken op internet of ik een oplossing vond..
Gaat het om een USB model?
Want volgens mij zijn er niet echt computers meer met een connector waar je een Floppy drive intern kunt aansluiten. En de USB varianten zullen qua drivers waarschijnlijk niet meer werken.

Als de drive correct aangesloten is kijk dan eens in apparaat beheer of je daar iets ziet staan met betrekking tot een floppy drive.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Anoniem: 1190808 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:27:
Het is een plug and play, usb.
Lang niet gebruikt, maar wilde nu voorraad floppy's opschonen en overzetten.
Hij maakt wel het geluidje, maar in Deze Computer komt hij niet voor.
Dan houdt mijn kennis op
Even op de support site kijken voor drivers, zoals hierboven gezegd lijkt het me zeer sterk dat zoiets werkt zonder drivers.

Werkt hij uberhaupt wel onder W10?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik zou even windows update draaien, hopelijk is het een driver issue en wordt ie op die manier weer herkent, anders een andere USB floppy aanschaffen.

Werkt het USB floppy apparaat wel op een andere computer/laptop? (kijk dan ook even of 't WIndows 7 of Windows 10 is)

als je zelf geen andere computer hebt, wellicht testen bij de (fysieke) buren? familie? vrienden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:07

MsG

Forumzwerver

Zie je bij Computerbeheer ook geen partities? Soms wordt het niet goed aangehecht aan een schijfletter.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je wel voor alle opmerkingen. Ik vind het gek dat de computer wel het geluid geeft dat er een usb-apparaat is aangesloten, maar dat hij het niet herkent. Het lampje van de drive brandt dan ook niet.
Misschien te oud, dat kan, ik heb hem gekocht bij mijn vorige computer, die had nog Windows 7. Nu heb ik Windows 10. Zou het daaraan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 1190808 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:06:
Dank je wel voor alle opmerkingen. Ik vind het gek dat de computer wel het geluid geeft dat er een usb-apparaat is aangesloten, maar dat hij het niet herkent. Het lampje van de drive brandt dan ook niet.
Misschien te oud, dat kan, ik heb hem gekocht bij mijn vorige computer, die had nog Windows 7. Nu heb ik Windows 10. Zou het daaraan liggen?
Wauw, wat van alle andere vragen die je vroegen om in zowel de device manager als in de disk manager te kijken? En check ook nog even de eventlog ;)

De reden dat het geluidje klinkt zegt in ieder geval dat Windows "een USB-apparaat" herkent. Verder zegt het niks.

Maar probeer even alle vragen te beantwoorden. Jij bent onze ogen, hè ;) Wij kunnen niet verder kijken dan wat jij ons geeft.

offtopic:
Even vooraf: Bewerk je bericht in plaats van meerdere keren achter elkaar te posten. Veelgemaakte fout ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben bezig....

Er staat onder apparaatbeheer inderdaad een apparaat dat niet herkend wordt. Dat zal hem dan wel zijn. Computer laten zoeken naar een stuurprogramma, maar dat kan hij niet vinden.
Ik ben bang dat ik het apparaat niet meer kan gebruiken. Heel jammer....

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 1190808 op 12-03-2019 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 15:32

Rmg

Anoniem: 1190808 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:11:
Ben bezig....

Er staat onder apparaatbeheer inderdaad een apparaat dat niet herkend wordt. Dat zal hem dan wel zijn. Computer laten zoeken naar een stuurprogramma, maar dat kan hij niet vinden.
Ik ben bang dat ik het apparaat niet meer kan gebruiken. Heel jammer....
Staat er een modelnummer of merk op je floppy drive? misschien zijn er nog drivers te vinden bij de fabrikant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:36

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Heb je hem direct op het moederbord aangesloten? Een USB floppydrive zou onder Windows 10 gewoon prima zonder drivers moeten werken.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem in de USB-poort aangesloten, alle poorten geprobeerd.
Bij de fabrikant moet je een duur programma kopen om IOMEGA Drivers te updaten. Waarschijnlijk heb ik daar ook niets aan, omdat het apparaat geen driver nodig heeft op de computer. Hij hoort gewoon plug and play te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:10

Umbrah

The Incredible MapMan

mentalmadnizz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:25:
Heb je hem direct op het moederbord aangesloten? Een USB floppydrive zou onder Windows 10 gewoon prima zonder drivers moeten werken.
Hangt er van af. Er zijn modellen (heb bijna 20 jaar geleden ook nog wat van die krengen verkocht als broekje in m'n bijbaan...) die een soort van interne controller hebben, en zich soms zelfs voor doen al SCSI floppydrive. USB was in de tijd dat floppies nog bestonden nog niet zó ingeburgerd. Heb zelfs wel eens een sweex modelletje gezien wat als USMD adverteerde... en image rippers... (Windows 10 ondersteund nog steeds IMG files!).

@Anoniem: 1190808 zal waarschijnlijk de deviceID's uit devmgmt moeten trekken en drivers moeten gaan zoeken... Even Windows Update laten zoeken kan ook soms wat doen. Floppy's hebben overigens een zekere houdbaarheidsdatum waardoor het overigens verstandig was om, voordat je dit tegen kwam, al eerder een backup te draaien op iets... wat meer... robuust...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Windows Update heb ik gedraaid, helpt niet.
Aansluiten op moederbord? Zou niet weten hoe dat moest. Heb een all-in-one-computer.
Ik denk dat ik me erbij moet neerleggen dat het apparaat niet gaat werken.
Ik probeer iemand met een oude computer te vinden, daar werkt hij wel op.
Bedankt voor al jullie suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:07

MsG

Forumzwerver

Kijk anders eens wat Snappy Driver Installer Origin voor drivers vindt voor dit apparaat. (Niet andere drivers er mee updaten, dat brengt alleen maar ellende).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Lang niet alle USB floppy drives werken nog in Windows 10. Voorheen onder W7 kon je nog de driver forceren van een NEC floppy drive, maar dat werkt niet in W10. Andere USB floppy drive dus of een andere PC.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Anoniem: 1190808 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:35:
Ik heb hem in de USB-poort aangesloten, alle poorten geprobeerd.
Bij de fabrikant moet je een duur programma kopen om IOMEGA Drivers te updaten. Waarschijnlijk heb ik daar ook niets aan, omdat het apparaat geen driver nodig heeft op de computer. Hij hoort gewoon plug and play te zijn.
Een programma dat je moet kopen voor het installeren van drivers is niets anders dan spyware, geen enkele legitieme fabrikant waar ook ter wereld vraagt geld voor de drivers!

Maar ondanks herhaaldelijk verzoek heb je nog steeds niet de meest basale informatie gegeven, namelijk over welke floppy-drive hebben we het überhaupt?

Ik gok, aangezien je het over IOMEGA hebt, dat het deze zal zijn:
Afbeeldingslocatie: https://c1.neweggimages.com/NeweggImage/ProductImage/21-108-201-05.jpg.
Dat ding is heel veel verkocht. Maar door het slechte weer van de afgelopen tijd werkt mijn kristallen bol niet, dus zal jij het toch echt even moeten vertellen.

Tip, kijk even naar de stikker aan de onderkant, daar staat doorgaans iets wat model of type heet en dat is essentiële informatie om je te kunnen helpen.

Tot die tijd blijft het voor ons gokken wat je hebt en zullen we je nooit een goed advies kunnen geven!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

En anders in Device Manager bij het onbekende apparaat kijken bij de hardware ID's (tabblad Details). Met het VID (Vendor ID) of de PID (Product ID) zou je mogelijk ook een driver kunnen vinden. Dat heeft me al vaker geholpen.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-04 23:09
Op Marktplaats een oud XP pc'tje regelen geen optie? Floppy's opsturen naar een Tweaker die je best voor je wil overzetten? Heb meerdere retro PC's voor dat doel, trouwens

[ Voor 16% gewijzigd door AvWijk op 13-03-2019 23:43 ]

Pagina: 1