Toon posts:

Files sharen win2k met win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerk loopt. Ik heb een oude win98 bak als router gebruikt. Winroute erop en op allebei de bakken win98 en win2000 heb ik nu internet. Bestandsdelen gaat wel van win98 naar win2000 maar niet andersom, ik zie de gedeelde bestanden van mijn win2000 comp niet op mijn win98 comp

iemand een idee

Verwijderd

Heb je in windows 2000 wel het GUEST account ingeschakeld??

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Heb je wel een crosskabel?? en heb je bij win2k da share zooi wel aanstaan!!?

succes
Go0s

Verwijderd

Topicstarter
Heb je in windows 2000 wel het GUEST account ingeschakeld??
Ja die heb ik ingeschakeld, ik heb een hub dus geen crosskabel. Ik kan internetten met mijn win2k machine die aangesloten is via de hub aan mijn win98 bak waarop de kabelaansluiting zit. In de win98 bak zitten twee netwerkkaarten

De ene met NAT en IPadres DNSadres Gateway zoals doorgegeven door mijn ISP

de andere netwerkkaart met ip 192.168.1.1 en geen gateway wel een DNS, als ik die uitschakel dan schakelt hij nl ook de DNS van mijn andere inet kaart uit is dit normaal

Verwijderd

Topicstarter
Guest account is enabled en ik zie de computernaam staan in mijn netwerkomgeving van windows 98, wanneer ik daar op dubbelklik is die map leeg en hoef ik geen wachtwoord ofzo in te typen. De map is leeg terwijl ik toch twee dirs heb geshared vanaf mijn win2k bak

O ja, ik werk met workgroups, er is ook nog een optie voor domains maar die gebruik ik niet

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
heb je de shares gemaakt met een $ erachter

bv data$ ?? want dan zijn ze namelijk niet zichtbaar in netwerkomgeving..

vreemd probleem trouwens, je zit wel je shares? maar er staat niks in?

A wise man's life is based around fuck you

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
heb je mischien firewall software draaien welke je poorten blokkeerd? (ja je draait met winroute, welke in principe een firewall is, zet winroute anders tijdelijk ff uit, kijken of dit een oplossing geeft.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

de andere netwerkkaart met ip 192.168.1.1 en geen gateway wel een DNS, als ik die uitschakel dan schakelt hij nl ook de DNS van mijn andere inet kaart uit is dit normaal
[/quote]

Hmm dit laatste is volgens mij niet echt normaal... maar heb je buiten TCP/IP ook nog een ander protocol draaien ?? Zoniet probeer dat ook eens... en natuurlijk bovenstaande tips /aandachtspunten. Heel soms werkt het opnieuw instaleren van kaartjes etc ook.

Verwijderd

Topicstarter
VREEMD! Als ik een dir binnen F: schijf wil sharen dan kan dit, maar als ik de complete F schijf pak dan staat er idd automatisch aan $ teken voor en als ik dan op de knop permissions klik dan zegt ie this has been shared for administrative purposes, permissions cannot be set! Ik ben wel ingelogd als administrator Ik heb nu geklik op new share en dan kan ik het wel instellen. Is het normaal dat de 1e keer er een $ teken voor de verschillende virtuele schijven van je HD staat

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 24 juli 2001 23:48 schreef bokkel het volgende:
VREEMD! Als ik een dir binnen F: schijf wil sharen dan kan dit, maar als ik de complete F schijf pak dan staat er idd automatisch aan $ teken voor en als ik dan op de knop permissions klik dan zegt ie this has been shared for administrative purposes, permissions cannot be set! Ik ben wel ingelogd als administrator Ik heb nu geklik op new share en dan kan ik het wel instellen. Is het normaal dat de 1e keer er een $ teken voor de verschillende virtuele schijven van je HD staat
Is helemaal normaal :)

Al je schijven zijn namelijk op deze manier al geshared :) (kan verder geen kwaad)
En het is niet alleen de 1e keer, het blijft er ook bij staan... Bij share name kan je die namelijk nog steeds kiezen :)

Verwijderd

Staat ook op de MS knowledge Base:

Start\...\computer management\local user and groups

Voeg daar een user toe met precies dezelfde naam met precies hetzelfde paswoord.

Win98 wil zichzelf aanmelden bij win2k als zijnde l/p en die moet overeenkomen met wat bij win2k bekend is.
Pagina: 1